Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
آلرژي غذايي معمولا در بين کودکان رايج است
آيا غذاي حاوي بادام زميني براي کودک ضرر دارد؟
کار‌شناسان بر اين باور هستند که استفاده زود هنگام از پروتئين بادام زميني باعث کاهش ايجاد آلرژي در کودکان مي‌شود. اما تحقيقات جديد نشان مي‌‌دهد که والدين در اين باره مطمئن نيستند. در اين مطلب به پرسش آيا بادام زميني براي کودک ضرر دارد پاسخ مي‌دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به جاي اجتناب از همه محصولات بادام زميني بخاطر ترس از آلرژي بهتر است که از 4 تا 6 ماهگي غذاهاي حاوي بادام زميني به نوزاد داده شود. مطالعات جديد نشان مي‌دهد که اين کار موجب کاهش خطر آلرژي مي‌شود. با اينکه گروه‌هايي همانند آکادمي اطفال آمريکا اين توصيه‌هاي تغذيه‌اي جديد را تاييد مي‌کنند اما بسياري از والدين متقاعد نشده‌اند که بايد مطابق با مطالعات جديد به اين توصيه‌ها عمل کنند.
اگرچه طبق توصيه‌هاي قديمي استفاده از بادام زميني براي کودک را تا پيش از رفتن کودک به مهدکودک مناسب نمي‌‎دانستند، ولي مطالعات اخير نشان مي‌‎دهد که شروع مصرف بادام زميني در سنين پايين‎‌تر باعث کاهش واکنش‌هاي آلرژيک، بخصوص در کودکاني که حساسيت بيشتري دارند مي‌‎شود. آکادمي اطفال آمريکا و ديگر سازمان‎هاي بهداشتي بر اين اعتقادند که در حال حاضر شواهد علمي وجود دارد که توليدکنندگان خدمات بهداشت و سلامتي بايد استفاده از محصولات حاوي بادام زميني در کشور‎هايي که مصرف آن متداول است را در رژيم غذايي نوزادان بين 4 تا 11 ماهگي که خطر بروز آلرژي در آنان زياد است قرار دهند. زيرا تاخير در استفاده از بادام زميني براي کودک موجب افزايش ريسک ايجاد آلرژي مي‌‎شود.
اما در تحقيقات اخير از زنان باردار و مادران جديد که در سالنامه آسم، آلرژي و ايمونولوژي منتشر شده است، تقريبا يک سوم آن‌ها اذعان داشته‌اند که توصيه‌هاي جديد را نشنيده‌‏اند و بيشتر از نيمي از آن‌ها گفته‌اند که توصيه‎هاي جديد را دنبال نمي‌کنند، چون برايشان مهم نيست. تنها 31 درصد گفته‌اند که حاضرند بادام زميني را از شش ماهگي به نوزادان خود بدهند.
بهتر است که از 4 تا 6 ماهگي غذاهاي حاوي بادام زميني به نوزاد داده شود
چطور و چه اندازه بادام زميني براي کودک را آماده کنيم؟
با توجه به افزايش ميزان آلرژي غذايي و آلرژي به بادام زميني که رايج و خطرناک است. بهتر است هرکاري که مي‌توانيم براي جلوگيري از بروز آن انجام دهيم. به همين خاطر برخي از نکات متداول در ادامه ارائه شده است:
اگر فرزند شما به علت سابقه آلرژي به تخم‌مرغ يا اگزماي شديد ريسک بالاي ابتلا به آلرژي را داشته باشد، با يک متخصص براي آزمايش آلرژي و مشاوره در مورد مصرف بادام زميني براي کودک صحبت کنيد. اگر آزمايش آلرژي در مورد بادام‌زميني منفي بود، با متخصص در مورد مصرف آن بين 4 تا 6 ماهگي صحبت کنيد و اين‌که چطور اولين تغذيه کودک آغاز شود.
اگر کودک شما به علت اگزما خفيف يا متوسط، در معرض ابتلا به آلرژي خفيف تا متوسط است، شروع غذاهاي حاوي بادام زميني براي کودک را از ابتداي ماه ششم در هنگام شروع مصرف غذاهاي جامد آغاز کنيد. اگر احتمال افزايش ريسک در کودک شما وجود ندارد، مصرف غذاهاي حاوي بادام‌زميني را پس از شروع غذاهاي جامد آغاز کنيد (اما اين کار را در يک سالگي کودک انجام دهيد).
بادام زميني براي کودک هنگامي‌که مي‌خواهيد براي اولين بار به کودک بادام‌زميني بدهيد، زماني را انتخاب کنيد که کودک سالم باشد، سرما نخورده باشد و يا مشکل ديگري نداشته باشد. اولين تغذيه کودک را در منزل، نه در مهدکودک آغاز کنيد و حتما فرد ديگري براي مراقبت همراه شما باشد. از دادن انواع آجيل که خطر خفگي براي کودکان زير 4 سال را به همراه دارند اجتناب کنيد. در عوض، يکي از اين پيشنهادات سازمان بهداشت جهاني را امتحان کنيد:
دو قاشق چاي‌خوري سرخالي کره بادام‌زميني را با دو قاشق چاي‌خوري آب گرم رقيق کنيد و هم بزنيد تا کامل حل شود. بگذاريد تا خنک شود، سپس قبل از دادن به کودک اگر نياز بود بيشتر رقيقش کنيد.
دو قاشق چاي‌خوري سرخالي کره‌بادام زميني (يا دو قاشق چاي‌خوري پودر کره بادام‌زميني) را با 2-3 قاشق غذاخوري پوره ميوه يا سبزي مخلوط کنيد و هم بزنيد تا کاملا يکدست شود. يا پفک‌هاي حاوي بادام‌زميني به کودک خود بدهيد. آن‌ها به اندازه کافي نرم هستند تا در دهان آب شوند. همچنين مي‌توانيد براي نوزادان کمتر از هفت ماه، اين پفک‌ها را با آب نرم‌تر کنيد.
زماني که براي اولين بار بادام زميني را به کودک داديد، 10 دقيقه صبر کنيد اگر علائمي از آلرژي را مشاهده نکرديد به غذا دادن ادامه دهيد. علائم آلرژي خفيف عبارتند از بثورات جلدي يا کهير اطراف دهان يا صورت. علائم حاد يک واکنش شديد که نيازمند کمک فوري پزشکي است شامل تورم لب‌ها يا زبان، استفراغ و مشکل تنگي نفس است.
اگر کودک شما واکنش آلرژيکي نداشت به دادن بادام زميني به طور منظم ادامه دهيد. سازمان بهداشت جهاني توصيه مي‌کند تا براي دريافت پروتئين بادام زميني براي کودک، سه بار در هفته به نوزادان بادام‌زميني داده شود. همچنين با توجه به اينکه واکنش آلرژيک به بادام زميني رو به افزايش است اما 98 درصد کودکان واکنش شديدي به آن ندارند. ‎
منبع: koodaket.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام نیروی زمینی ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،  مدیر گزینش و استخدام غرب استان تهران و البرز در ارتش جمهوری اسلامی گفت: داشتن مدارک تحصیلی دیپلم، در تمامی رشته ها و داشتن سن ۱۷ تا ۲۳ سال از جمله شرایطی است که برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رهنما افزود: کسانی دارای مدارک پیشرفته، زبان های خارجی، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن کریم و اعضای بسیج در اولویت قرار دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد