Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمود تولایی ظهر چهارشنبه در همایش زیست‌فناوری در خدمت رفاه و تعالی کشور با تاکید بر اینکه امروز باید برای برون‌رفت از بی‌عدالتی‌های احتمالی، مدیریت توانمندی پژوهشکده‌ها را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم، افزود: در حال حاضر ۸۰ پژوهشکده در کشور داریم که باید توانمندی همه این پژوهشکده‌ها به خوبی مدیریت شود تا شاهد وقوع احتمالی بی‌عدالتی در این عرصه نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که برای مدیریت توانمندی پژوهشکده‌ها در پیش گرفتیم، بحث بهره‌گیری از ظرفیت سطح ملی، تقسیم کار ملی بود که خوشبختانه از ابتدای امسال عملیاتی شد، ادامه داد: همه این اقدامات در راستای این است که بتوانیم از وضع موجود شناخت کافی داشته باشیم، چرا که معتقدیم با شناخت کافی از ظرفیت‌ها می‌توان به عزت علمی که هدف غایی است، دست یافت.

 رئیس انجمن ژنتیک ایران  با یادآوری اینکه طرح مذکور اهداف بسیار ارزنده‌ای دارد که باید در عمل به این اهداف دست یافت، تصریح کرد: مواردی چون محیط زیست و منابع جایگزین، هماهنگی و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌ها، حمایت در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم و ... از مهم‌ترین اهدافی است که می‌توان با اجرای طرح مذکور به آن دست یافت.

تولایی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه زیست‌فناوری با سازمان برنامه و بودجه خبر داد و با یادآوری اینکه این تفاهم‌نامه به‌عنوان ضمیمه ضروری سازمان برنامه و بودجه برای هر استان ابلاغ خواهد شد، اظهار کرد: خوشبختانه دانشکده‌های کشاورزی ما نشان دادند که از توان و ظرفیت بالایی برخوردارند که در این راستا باید موضوعات مربوط به این بخش را به همه پژوهشکده‌های کشاورزی بسپاریم تا بتوانیم به طور یکسان از ظرفیتی که در این بخش داریم، بهره‌مند شویم.

رئیس انجمن ژنتیک ایران با یادآوری اینکه دانشکده‌های مادر در سراسر کشور از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف برخوردارند، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که بتوان از ظرفیت همه دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه‌های غیرمادر استفاده کرد، این است که بتوانیم نقشه علمی دانشگاه‌ها را رصد کنیم که این کار طی پنج سال گذشته انجام شده است.

کد خبر 4489949

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران مهندسی ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی گفت: در این مدت ۳۰۷۸ پرونده ثبت و ۲۱۵۰ رای هیات قانون صادر که منجر به صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت شده است.   وی بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر ادارات جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را جهت تسریع در فرایند صدور اسناد خواستار شد.   وی با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.   اقبالجو دادستان عمومی و انقلاب اشنویه نیز در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و گفت باید مدیران و مسئولان از آن صیانت کنند. در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، روسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرایند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت