Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@15:24:40 GMT

بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی دانشجویان هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۹۸۵

وزیر علوم با بیان اینکه بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی فارغ‌التحصیلان خود هستند، گفت: در وزارت علوم تلاش می‌شود تا هدایت تحصیلی، پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان به صورت کاربردی باشد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آینده با مشکل اشتغال مواجه نباشند. آفتاب‌‌نیوز : دکتر منصور غلامی در همایش «پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی» که امروز  در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، افزود: وزارت علوم نباید منتظر بماند بلکه باید به سمت دستگاه‌های اجرایی برود تا بتواند نیازها و مشکلات جامعه را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا ما نیز با استقبال خوبی مواجه شدیم و این اقدام در وزارتخانه موجب شد که در بسیاری از موارد، موفق به انعقاد توافقنامه‌های پژوهشی و انجام پروژه‌های مشترک شویم.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷۰ انجمن علمی در کشور فعال است که این انجمن‌ها، تشکل‌های تخصصی به شمار می‌روند، بنابراین باید برنامه‌ریزی کنیم تا از توان و پتانسیل انجمن‌های علمی استفاده کنیم. ما در وزارت علوم نیز سعی می‌کنیم در حوزه‌های مشورتی و سیاستگذاری از نظرات و ظرفیت انجمن‌های علمی بهره ببریم.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم برنامه دارد با همفکری و همکاری انجمن‌های علمی، تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.
وزیر علوم اظهار کرد: برای فعالیت بیشتر انجمن‌های علمی، اگر نیاز به بازنگری فرآیندها باشد، در وزارت علوم و معاونت پژوهشی این وزارتخانه اقدامات اجرایی آن را انجام می‌دهیم.
دکتر غلامی با بیان اینکه انجمن‌های علمی، پژوهش‌های مشترکی با پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دارند، افزود: در شورای عتف (شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری) تأکید شده است که وزارت علوم به سمت دستگاه‌های اجرایی برود و با آنها همکاری کند.
به گفته وی، انجمن‌های علمی باید به سمت شناخت مسائل جامعه حرکت کنند.ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر علوم بیکاری دانشجویان بیکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان

دبیر ونماینده مجمع بین المللی اساتید مسلمان گفت: با راه اندازی سایتی از همه استادان و دانشجویان و نخبگان داخل و خارج از کشور دعوت شده که در حوزه‌های علمی و پژوهشی رژیم اشغالگر قدس را تحریم کنند.

دکتر هاشمی فر افزود: اطلاعات تمام استادان و دانشجویان در این سامانه به صورت محرمانه محفوظ خواهد ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای
  • مشاور وزیر علوم در امور مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری منصوب شد
  • برنامه اجرایی وزارت علوم برای افزایش دانش‌بنیان‌ها
  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه ابلاغ شد
  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه آنها ابلاغ شد
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان