Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام وصول استیضاح حجتی، دیپلماسی ظریف از آستانه تا ژنو، پینگ پنگ ایران و اروپا در مورد برجام، گسترش اقدامات امنیتی ایران تا روسیه، افزایش رسمی قیمت خودرو به نفع مصرف کنندگان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۸ آذرماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  اعلام وصول استیضاح حجتی، دیپلماسی ظریف از آستانه تا ژنو، پینگ پنگ ایران و اروپا در مورد برجام، گسترش اقدامات امنیتی ایران تا روسیه، افزایش رسمی قیمت خودرو به نفع مصرف کنندگان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۸ آذرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلسه غیر رسمی مجلس برای بررسی حادثه اخیر در گمرک

صبح امروز چهارشنبه 28 آذر و پیش از آغاز جلسه علنی مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس از جلسه روز گذشته هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد حادثه اخیر در گمرک تهران گزارشی ارایه کرد.

 

روز دوشنبه فیلمی در فضای مجازی در رابطه با حضور عبدالباسط درازهی نماینده سراوان پخش شد که این موضوع باعث شد در جلسه غیرعلنی روز گذشته وزیر اقتصاد حضور یابد.

 

دیپلماسی ظریف از آستانه تا ژنو/پذیرش رهبری سوری ها از سوی غرب

 

«محمد جواد ظریف» روزگذشته در ژنو توانست به منظور حل بحران سوریه گام های بزرگی به همراه همتایان ترک و روس خود بردارد.

بنابراین گزارش، محمدجواد ظریف، «سرگئی لاوروف» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه روز گذشته مذاکرات آستانه را در ژنو پیگیری کرده و ابتدا در نشستی سه جانبه به گفت و گو در این خصوص پرداختند و سپس به همراه استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه اجلاسی درباره کمیته قانون اساسی سوریه برگزار کردند.

این نشست در ژنو به درخواست دی میستورا برگزار می شد زیرا خبرگزاری «تاس» سه‌شنبه شب با اعلام کرد که وی بعد از نشست خود با وزاری خارجه ایران، روسیه و ترکیه در ژنو، واقع در سوئیس به اطلاع آن‌ها رسانده که نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه «گیر پدرسن» نروژی است.

دی میستورا به وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه گفته که قصد ندارد به جانشین خود توصیه‌هایی کند یا اظهاراتی بیان دارد. وی پیشتر در 17 اکتبر ( 25 مهر) از کناره گیری خود از این سمت خبر داده بود.

او همچنین در مورد این نشست نیز اعلام کرد که هنوز مسیر زیادی در این ماراتن باید طی شود و من فردا با دبیرکل سازمان ملل درباره آنچه که به توافق رسیده‌ایم، رایزنی خواهم کرد. به شورای امنیت خواهم رفت تا نتایج مربوط به توافقات به دست‌آمده درباره تشکیل کمیته پیش نویس قانون اساسی را ارائه کنم.

 

پینگ پنگ ایران و اروپا در مورد برجام

پس از خروج آمریکا از برجام و تلاش های این کشور به منظور از میان بردن این معاهده ایران و اروپا نیز بر خلاف میل واشنگتن می کوشند از باقی مانده برجام بهره برداری هایی به منظور حفظ منافع خود داشته باشند.

در همین رابطه ایران ضمن ادامه رایزنی های لازم با طرف غربی با دیگر کشورهایی که می توانند در این عرصه او را یاری کنند به همکاری می پردازد که بر همین اساس روز گذشته معاون سیاسی وزیر امور خارجه سفری به فنلاند داشت.

«سید عباس عراقچی» که برای دیدار دوجانبه فنلاند به سر می برد، با ماتی آنتونن قائم مقام وزارت امور خارجه، آنه سیپی راینن معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه و پرتی سالولاینن معاون کمیته امور خارجی پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها درخصوص آخرین تحولات برجام، منطقه و همکاریهای دوجانبه بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

مقامات فنلاندی در این دیدارها با تاکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی اعلام داشتند دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاریها با ایران است و شرکت های فنلاندی کماکان علاقمند به حضور در بازارهای ایران و توسعه همکاری های خود در ایران می باشند ولی در انتظار ایجاد شرایط مناسب از سوی اتحادیه اروپائی هستند. بعلاوه دولت فنلاند در تلاش است تسهیلاتی را برای شرکتهای کوچک و متوسط فراهم سازد.

 

گسترش اقدامات امنیتی ایران تا روسیه

 

ایران به منظور حفظ امنیت و ثبات داخلی خود و منطقه اقدامات اطلاعاتی و امنیتی را خود را با همکاری کشورهای همسایه گسترش می دهد و در همین رابطه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص تامین امنیت بین‌المللی اطلاعات امروز (سه‌شنبه) ۲۷ آذر ۱۳۹۷ در تهران برگزار شد.

«آندری کروتسکیخ» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی در حوزه امنیت اطلاعات و «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران ریاست هیأت‌های دو کشور را برعهده داشتند.

 در این نشست طرفین پیرامون طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه مربوط به تامین امنیت بین‌المللی اطلاعات تبادل نظر کرده و نگرانی خود را از چالش‌ها و تهدیدها در استفاده مخرب از فناوری‌های ارتباطاتی - اطلاعاتی ابراز کردند.

 فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت ادامه همکاری‌ها در حوزه تامین امنیت بین‌المللی اطلاعات با نقش محوری سازمان ملل متحد تاکید کردند. 

 

مجلس به موضوع کارگران بازداشتی فولاد رسیدگی کند

«علیرضا محجوب»، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه(۲۷آذر) در تذکری شفاهی گفت: تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد که اعتراض صنفی داشتند از پریروز در بازداشت هستند که این نقض قانون اساسی است.

وی اظهار داشت: متاسفانه از دیروز به من فرصت ندادند تا در این زمینه صحبت کنم. مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی کند و ترتیبات آزادی آنها را فراهم سازد.

 

افزایش رسمی قیمت خودرو به نفع مصرف کنندگان است

«محمدرضا نجفی منش» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص افزایش قیمت خودرو به اندازه ۵ درصد کمتر از قیمت بازار گفت: قبل از اینکه این افزایش قیمت به نفع خودروسازان و قطعه سازان باشد به نفع مصرف کنندگان است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه افزایش قیمت رسمی خودرو به ۵ درصد کمتر از قیمت بازار باعث می شود تا قیمت بازار نیز کاهش یابد، افزود: با این روند به صورت دوره ای قیمت بازار ۵% ، ۵ درصد کاهش خواهد داشت و در نتیجه بازار خودرو به تعادل می‌رسد.

وی با بیان این با اظهار اینکه با افزایش قیمت رسمی خودرو به میزان ۵ درصد کمتر از قیمت بازار مصرف کننده های اصلی خریدار خودرو خواهند بود، خاطرنشان کرد: با این طریق دلال ها از بازار خودرو جمع می شوند و خریداران اصلی به میان می آیند.

 

پایان ظرفیت پراید ۱۱۱ در پیش فروش سایپا

روابط عمومی خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان از تکمیل ظرفیت پراید ۱۱۱ در طرح فعلی پیش فروش این شرکت خبر داد.

پیش فروش آذرماه سایپا از پنجشنبه گذشته کلید خورده و در آن حواله خرید ۳ محصول این خودروسازی به خریداران ارائه می شود.

پراید ۱۳۱، پراید ۱۱۱ و تیبا۲ محصولاتی هستند که از ۲۲ آذر در وبسایت سایپا به فروش گذاشته شده اند و قرار است این محصولات در شهریور و مهر ۹۸ به خریداران تحویل داده شوند.

روابط عمومی سایپا همچنین با اعلام اینکه هنوز پیش فروش سایپا ۱۳۱ و تیبا۲ ادامه دارد، تاکید کرد: تا پایان ظرفیت این ۲ محصول، پیش فروش ادامه خواهد یافت.

 

استیضاح وزیر جهاد کشاوری با ۴۴ امضا اعلام وصول شد

در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 28 آذر علی اصغر یوسف نژاد عصو هیئت رییسه مجلس گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با 44 امضا اعلام وصول می شود./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شب یلدا وحدت حوزه و دانشگاه ایران هرمزگان آتش سوزی مدرسه زاهدان مراجع و علماء مراجع استان بوشهر سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟

به دنبال صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر می رسد طی روزهای آینده قیمت جدید سایر خودروهای داخلی هم توسط خودروسازان اعلام شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سرانجام بعد از کشمش‌های فراوان بر سر زیان انباشته خودروسازان امروز ایران خودرو از افزایش قیمت یکی از محصولات پرتقاضای خود که از سال گذشته تولید آن حاشیه های بسیاری داشت خبرداده است.

براساس اعلام ایران خودرو قیمت پژوپارس که مدت ها تغییری نکرده بود با دریافت مجوز 445 میلیون و 742 هزارو 300 تومان تعیین شده است و متقاضیان باید برای تکمیل وجه قیمت های جدید را در قراردادهای خود لحاظ کنند.

قیمت جدید پژوپارس اعلام شد+ جدول

البته نکته مهم اینجاست با صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر باید منتظر افزایش قیمت‌ کارخانه ای سایر انواع خودروهای داخلی بود و طی روزهای آینده قیمت جدید سایر خودروهای داخلی هم توسط شرکت ها اعلام شود.

اما داستان پژوپارس در سال گذشته چه بود که در نهایت امسال به عنوان نخستین خودرو مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده است.

مردادماه سال گذشته بود که شرکت ایران خودرو بنا بر تصمیم سازمان ملی استاندارد مبنی بر توقف تولید این خودرو ،  پایان تولید خودروی پژوپارس را در تمامی سایت های تولیدی خود اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرد. این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت ، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامه ریزی کرده بود.

با این حال سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل 172 هزار و 418  دستگاه پژوپارس توسط ایران خودرو، اعلام کرد که این خودرو تا بهار سال آینده برای پاسخ به تعهدات معوق تولید خواهد شد تا مشتریان این محصول نگران تحویل خودروی خود نباشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • قیمت جدید ۴ مدل پژو پارس اعلام شد + سند
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • بخشنامه ایران خودرو درباره قیمت جدید پژوپارس
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • درآمد ۳۰ هزار میلیاردی دولت از ۳ محل مالیات خودرو
  • جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی