Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا ، دورهمی صمیمی رادیویی‌ها امروز در دو  استودیوی شماره یک  و هشت ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. جایی که همه هنرمندان و گویندگان رادیو در آن‌جا حضور پیدا کرده بودند.

ارزشمندترین سرمایه رادیو، نیروی انسانی است

دکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی در سخنانی اظهار کرد: به دنبال فرصتی بودیم تا گزارش از اقدامات انجام شده در فضایی متفاوت ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سال از برگزاری نشست با کارگروه‌ها گذشته است و این بهانه خوبی بود تا مروری بر کارهایی که انجام دادیم، داشته باشیم. 

او همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط روسای چهار کار گروه تهیه کنندگان، نویسندگان، گزارشگران و گوینده‌ها ، خاطرنشان کردیکی از دغدغه‌های اصلی من در رادیو نیروهای انسانی است. همان‌طور که قبلا نیز بارها تاکید کرده‌ام ، ارزشمندترین سرمایه رادیو  نیروی انسانی است.

او با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم اطلس نیروهای انسانی رادیو روشن‌تر می‌شود، افزود: ما به یک معیار واحد برای ساماندهی‌ها موضوعات مختلف در رادیو احتیاج داشتیم و سعی کردیم بر روی این موضوع تمرکز کنیم. در همین راستا تاکنون به  سه دستورالعمل نرخ‌نامه، تغییر ساختارهای تولید، تبدیل موظفی‌ها از ساز کار ریالی به دقیقه‌ای رسیده‌ایم که ان‌شا‌الله در تلاشیم   که در سال جدید  اجرا یی شوند. 

معاون صدا همچنین با تاکید اهمیت وضع معیشتی کارمندان رادیو این موضوع را از دغدغه‌های اصلی خود برشمرد و گفت: دغدعه معیشتی  و آرامش فکری همکاران نیز از دغدعه‌های اصلی ما محسوب می‌شود که در سال گذشته در چند مرحله توانستیم با تامین منابع مالی  برخی مشکلات را پشت سر بگذاریم، اما همچنان راه سختی را در پیش داریم.

شاه‌آبادی یادآور شد: در حوزه محتوا نیز امروز شرایط بهتر از گذشته است؛ اما اگر بخواهیم  رادیو پرچمدار باشد می ‌بایست  شاهد تحولاتی در زمینه محتوا باشیم که این امر نیازمند مطالعات و برنامه‌ریزی‌های بیشتر و دقیق‌تر است.

در بخش دیگری از برنامه شهرام  ملازاده رئیس کارگروه  تهیه کنندگان رادیو ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه تهیه‌کنندگان، اظهار داشت: از اسفندماه که این مسئولیت را از سوی حمید شاه‌آبادی بر عهده گرفتم، در مرحله اول با مدیران شبکه‌ها تماس گرفتم تا نمایندگانی را به ما معرفی کنند. این نمایندگان که  تعداد آنها به 26 نفر رسید (هر شبکه دو نماینده) دور هم جمع شدند و با برگزاری جلساتی مشکلات تهیه‌کنندگان را مورد بررسی قرار دادیم و طبقه‌بندی کردیم.

وی تصریح کرد: تعیین وضعیت استخدامی، بررسی مشکلات فنی، اصلاح نرخ برآورد، ارتقای شغلی تهیه‌کنندگان، تدوین آیین نامه کارگروه، تکمیل بانک اطلاعات از جمله مباحث مورد بررسی در این جلسات بوده است.

همچنین غلامرضا بحیرایی رئیس کارگروه گویندگان با اشاره به ارائه مسائل مهم و دغدغه های این قشر در رادیو، تاکید کرد: موضوع برآورد، موظف و تقسیم برنامه ها، سابقه کاری و مشکلات ستادی جزو دغدغه های گویندگان رادیو بوده است. در وهله اول ما سعی کردیم یک تعریف مناسبی برای شغل گویندگی داشته باشیم. گویندگان رسمی 58 نفر و غیررسمی 174 نفر در رادیو فعالیت دارند که برایشان یک آیین نامه عدالت محوری تدوین کردیم که تبعیضی نسبت به گویندگانمان انجام نشود. البته در این راستا برای تقویت و توسعه تازه واردها و کم تجربه هاهم دوره های آموزشی هم درنظر گرفتیم.

یدالله  گودرزی رئیس کارگروه  نویسندگان نیز  با اشاره به اهداف این کار گروه  برای ارائه بهترین متن های نویسندگی در رادیو، گفت: می دانید که نویسندگی با مشاغل دیگر متفاوت است، هرگز به عنوان شغل رسانه ای مطرح نبوده، به همین خاطر با تشکیل کارگروه ویژه به دنبال به روزرسانی بانک اطلاعات نویسندگان بوده ایم. زیرا نویسندگی یکی از مهمترین مشاغل رادیویی است که می تواند برنامه را به اوج برساند.

وی افزود: ایجاد عدالت در پرداخت ها، تعریف نویسندگی، اختصاص کد ویژه برای آن ها، دعوت از نویسندگان در جلسات تخصصی تدوین نرخ نامه براساس رده ها، تشکیل و به روزرسانی بانک اطلاعات نویسندگان از گام های عملیاتی کارگروه به شمار می رود.

حسن آقاجانی رئیس کارگروه گزارشگران نیز طی صحبتهایی به فعالیت‌های این کارگروه و ارائه گزارش عملکرد و اهداف پیش رو پرداخت.

وی تصریح کرد:کارگروه گزارشگران رادیو با بهره گیری از ظرفیت های موجود و تعامل با دیگر بخش های سازمان همت خود را در جهت  سامان دادن به امر گزارشگری، هویت بخشی و برجسته سازی آن دنبال کرد:

برگزاری جلسات مستمر اعضای کارگروه، برگزاری جلساتی با نمایندگان گزارشگران شبکه ها، برگزاری جلسه ای در حضور دکتر شاه آبادی با تمامی گزارشگران رادیو، برگزاری جلساتی با دکتر ایزدی مشاور محترم صدا برگزاری جلساتی با آقای اسمعیل پور و آقای صادقی (مدیران اداره کل برنامه ریزی معاونت صدا)، برگزاری جلسه با اساتید برجسته در امر گزارشگری همچون دکتر پدیدار از اساتید دانشگاه صداوسیما از مهمترین این اقدامات بوده است.

در این مراسم حسن ریوندی استندآپ کمدی اجرا کرد که مورد استقبال حضار قرار گرفت و در بخش دیگر مجید اخشابی به اجرای چند اثرخود پرداخت.در بخش‌های متنوع پیش بینی شده برای این برنامه اولین آنونس معرفی برنامه‌های منتخب زمستان شبکه‌های رادیویی از تولیدات روابط عمومی صدای رسانه ملی اجرا شد که بزودی این آنونس از شبکه‌های رادیویی و تیزر آن از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

در پایان از برگزیدگان رادیو در جشنواره‌های کشوری و بین المللی به قرار زیر تجلیل شد:

فرهاد دهنوی از رادیو گفتگو رتبه برتر جشنواره منتقدین و نویسندگان تئاتر با نام اثر پرده آخر در سمت تهیه کننده

حمیده رضاسلطانی از رادیو اقتصاد رتبه نخست در جشنواره بورس و رسانه با نام اثر کالای ایرانی در سمت تهیه کننده

زهرا مویدی از رادیو گفتگو رتبه برتر در جشنواره فناوری نانو نام اثر گفتگوی علمی سمت هماهنگی

هدی فلاح تولیدات چند رسانه ای  راه یافته در جشنواره Abu نام اثرساکن طبقه وسط سمت نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان

فیروزه آدابی از رادیو سلامت در جشنواره تقدیر اوژانس کشور نام اثر کوچه سلامت پلاک 102 سمت سردبیر و تهیه کننده

محمد کیانی رادیو ایران رتبه دوم در جشنواره مداد قرمز  نام اثر مستند عملیات ویژه  سمت تهیه کننده

محمدحسین خسروجردی از رادیو ایران رتبه اول  در جشنواره ایثار و شهادت  نام اثرفرمول عشق   سمت تهیه کننده

گیتی محمدی از رادیو ایران رتبه سوم در جشنواره ایثار و شهادت  نام اثرپهلوان سردار سمت گزارشگر

کیاناز کاوه از رادیو ایران رتبه دوم  در جشنواره ایثار و شهادت  نام اثرخیابان ایران  سمت تهیه کننده 

راضیه حسینعلی از رادیو ایران رتبه اول  در جشنواره نانو و رسانه  نام اثر رهاورد  سمت تهیه کننده

گلریز وکیلی از رادیو ایران راه یافته  در جشنواره Abuنام اثر با هم حرف بزنیم سمت تهیه کننده

حسین معصومی از رادیو ایران رتبه اول در جشنواره هیات  نام اثر بهترین قرار سمت تهیه کننده

سیده زهرا صالحی از رادیو ایران رتبه برتر در جشنواره مروجان کتابخوانی نام اثر کافه هنر سمت تهیه کننده

تینا میرکریمی از رادیو ایران در جشنواره نام اثر  کافه هنر سمت گزارشگر

عبدالله علایی از رادیو ایران در جشنواره  کتاب و رسانه نام اثرکافه هنر و تالار آیینه سمت تهیه کننده

مرتضی صداقت گو از رادیو فرهنگ در جشنواره  کتاب و رسانه نام اثر جهان ترجمه سمت تهیه کننده

مونا توسلی از رادیو فرهنگ نام اثر یاری که مهربان است  سمت تهیه کننده

رسول تسلیمی از رادیو فرهنگ نام اثر  سیم و زر سمت تهیه کننده

مینا نیکانیک از رادیو تهران در جشنواره  عمار نام اثر نمایش مستند 

آرزو مددی از رادیو تهران جشنواره  ایران ساخت نام اثر بیماری های خونی  سمت تهیه کننده

سیاوش عقدایی از رادیو جوان رتبه  اول در جشنواره  نانو و رسانه نام اثر کاوشگر سمت تهیه کننده و سردبیر

حسین خلیل نژاد از رادیو جوان رتبه برگزیده  در جشنواره پیرغلامان نام اثر مستند بدون عنوان  سمت تهیه کننده

محمدحسن جلالی از رادیو معارف رتبه برتر در جشنواره  حجاب و عفاف نام اثر  صبح روشن سمت تهیه کننده

اعظم ایرانی از رادیو معارف رتبه برتر جهانی  در جشنواره  حجاب و عفاف نام اثر خانه مهر سمت تهیه کننده

مرتضی نمازی از رادیو معارف رتبه دوم جهانی در جشنواره  بین المللی کرواسی(پریکس مارولیک)نام اثر مستند کوتاه رادیویی  سمت تهیه کننده

ایوب آقاخانی از رادیو نمایش راهیابی به جشنواره Abu نام اثر ساراسمت کارگردان

فرشاد آذرنیا از رادیو نمایش لوح افتخاردر جشنواره  عمار نام اثر بر بلندای جولان و سارا سمت تهیه کننده

ژاله محمدعلی از رادیو نمایش دریافت فانوس جشنوارهدر جشنواره  عمارنام اثر  درد مشترک سمت تهیه کننده

میرطاهر مظلومی از رادیو نمایش رتبه  برگزیده در جشنواره  کتاب و رسانه نام اثر کتاب صوتی آبنبات هل دار  سمت  تهیه کننده که هدیه‌اش را به نوه استاد خسرو فرخزادی تقدیم کرد

محمدرضا علی از رادیو نمایش رتبه  برگزیده در جشنواره کتاب و رسانه  نام اثر کتاب صوتی شباویز سمت گوینده

مریم گودرزی از رادیو نمایش رتبه برگزیده  در جشنواره  کتاب و رسانه نام اثر  نمایش روزهای بی آینه سمت تنظیم متن

رضا خدادادی از اداره کل فنی رادیو در جشنواره احلاس فناوری رسانه  نام اثر  ارائه مقاله تحت عنوان بهبود کیفیت تصاویر نهان نگاری  شده مبتنی بر استاندارد h.265 سمت تهیه کننده

خاطر نشان می‌شود دورهمی بزرگ رادیو به همت روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی و با همکاری ادارات کل اداری و مالی و فنی معاونت صدا و شبکه‌های رادیویی برگزار شد و گزیده این مراسم با شکوه بزودی از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش خواهد شد.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رادیو برترین ها دورهمی گویندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید

به گزارش خبرآنلاین، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری پرستار مواجه هستیم، اظهار کرد: ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است.

محمدتقی جهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیازهای گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898622

دیگر خبرها

  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی