Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری ایثار، مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر با حضور رحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، عباس عباسی، دبیرکل نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، عفت شریعتی، مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب و جمعی از نخبگان هنری و فرهنگی شاهد و ایثارگر، خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله مادر شهیدان میرعلی اکبری در موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با گرامیداشت مقام والای شهید والامقام آیت‌الله محمد مفتح، گفت: شهیدانی همچون دکتر مفتح تاریخ‌ساز بودند، بنابراین در چهل‌سالگی انقلاب نخبگانی که پیشتاز عرصه علم و فرهنگ هستند باید به بازخوانی تاریخ انقلاب بپردازند. چهل‌ سالگی انقلاب نقطه عطف و قله افتخاری است تا برای توسعه و پیشرفت مادی و معنوی کشور میثاقی ایثارگرانه ببندیم.
نریمانی با اشاره به نقش ویژه هنر و هنرمندان در عرصه ارتباطات گفت: هنر یک زبان و گفتمان بین‌المللی است که حتی می‌تواند بدون کلام و گفتار، ارتباط برقرار کند. علوم ارتباطات انواع مختلفی دارد که اولین و بالاترین مرحله آن «ارتباط انسان با خود» است. زمینه دیگر ارتباطات، «هنر» است. هنری برخواسته از فطرت پاک انسانی که مصداق آن در دوران دفاع مقدس توسط شهدا و ایثارگران نمود و ظهور یافت. ایثارگرانی که جزء نخبگان جامعه خود بودند و هم‌اکنون نیز نخبگان هنری شاهد و ایثارگر برخواسته از نسلی هستند که در دوران انقلاب و دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های حمایتی بنیاد از هنرمندان نخبه شاهد و ایثارگر، توضیح داد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از امکانات صندوق نوآوری و شکوفایی، تفاهم‌نامه جدیدی با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور به امضا رسانده‌ایم. هنرمندان شاهد و ایثارگر در برخی از نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی محصولاتی را ارائه داده‌اند که می‌توانند این محصولات را به تولید انبوه برسانند که در این زمینه بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار هنرمندان است. اداره‌کل اسناد و انتشارات نیز در بخش انتشارات آماده مشارکت با هنرمندان گران‌قدر است.
نریمانی اظهار کرد: خوشبختانه علی‌رغم وجود مشکلات و چالش‌ها، اقتصاد ایران به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از کارآفرینان حرکت می‌کند و امیدواریم وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اثرگذار به این موضوع توجه داشته باشند. بنیاد شهید و امور ایثارگران این دغدغه را احساس کرده و برای حمایت از هنرمندان مسئولیت خود را مضاعف کرده است. کارآفرینی راهگشای اقتصاد مقاومتی است و اگر بخواهیم در بحث الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی به توسعه‌یافتگی برسیم، باید از کارآفرینان حمایت و اقتصادمان را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان هدایت کنیم.
یادآور می‌شود، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه از 26 آذر تا 9 دی‌ماه در موزه شهدا واقع در خیابان طالقانی تهران میزبان بازدیدکنندگان است.
وحید خرمی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: بازخوانی تاریخ انقلاب چهلمین سالگرد پیروزی بنیاد شهید ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

در این مراسم که روز جمعه، ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد، به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگرِ مشمولِ ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی مسکن، زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدامِ ابتکاری در سطح استانی بود، مصوبه‌ی پنجمین جلسه‌ی کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی هفت هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزارو ۵۰۰ ایثارگر دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته در مجموع نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده‌اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه های تابعه‌ی وزارت راه و شهرسازی در استان، تامین مسکن همه‌ی ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی افزود: قانون، تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام