Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: این شورا مطالعات دقیق و کارشناسی زیادی برای بررسی لوایح 4 گانه FATF در این شورا انجام داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سیامک ره پیک امروز- چهارشنبه- در مراسم نکوداشت هفته پژوهش شورای نگهبان که در محل مجلس قدیم برگزار شد، در مورد نحوه بررسی لوایح FATF در شورای نگهبان اظهارداشت: متاسفانه در برخی موارد اشخاصی که مسئولیت هایی داشته اند گفته اند شورای نگهبان در مورد لوایح FATF سطحی و با کم دقتی این لوایح را بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در تمامی مراحل بررسی لوایح 4 گانه حضور داشته است، افزود: شورای نگهبان یکی از نهادهایی بود که بیشترین سطح کارشناسی را در بررسی لوایح 4 گانه انجام داد.
ره پیک اضافه کرد: این سطح کارشناسی به حدی بود که دوستان دولت هم می گفتند سوال و جواب هایی که در جلسات شورای نگهبان مطرح می شد حاکی از تسلط کامل به این موضوع بود.
این عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه مطالعات زیادی در مورد لوایح 4 گانه FATF در شورای نگهبان صورت گرفت، گفت: برادران ما در قم نیز در این راستا مطالعات زیادی داشتند، مطالعات و بررسی های دقیقی در مورد حق تحفظ و حق شرط ها در این لوایح انجام شد و همچنین ما جلسات خوبی با موافقان و مخالفان این لوایح 4 گانه داشتیم.
ره پیک اضافه کرد: همچنین اخیرا پرونده ای در دیوان عدالت در مورد اراضی مطرح بود که این پرونده به فقهای شورای نگهبان ارجاع شد و در این باره بررسی دقیق و جامعی صورت گرفت تا حق کسی ضایع نشود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: روشی که شورای نگهبان در بررسی مصوبات به کار می گیرد روش متن خوانی است این طور تصور نشود که شورا، کلی نظر می دهد بلکه یک متن سه بار در شورای نگهبان خوانده می شود.
رییس پژوهشکده شورای نگهبان یادآور شد: این پژوهشکده نقش اساسی در بررسی موضوعات دارد و مطالعات دقیقی بر روی موضوعات و مصوبات مختلف انجام می دهد.
ره پیک ادامه داد: ما سال گذشته از سامانه نظرات شورای نگهبان رونمایی کردیم که استقبال خوبی از آن انجام شد و امروز روزانه به طور متوسط این سامانه 12 هزار بازدید دارد.
وی گفت: امروز نیز از سامانه مذاکرات شورای نگهبان رونمایی می کنیم. که براین اساس مذاکرات شورای نگهبان در این سامانه قرار داده می شود.
ره پیک با اشاره به دیدارهای اعضای شورای نگهبان با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدارها تاکید داشتند که این موضوعات در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد.
این عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه پژوهشکده شورای نگهبان اقدامات خوبی در ارتباط با دانشگاهیان انجام داده است، اظهار داشت: ما کارگاه های آموزشی وپژوهشی با دانشگاه های مختلف برگزار کرده ایم که تعداد آن به 90 کارگاه می رسد و 3 هزار دانشجو تحصیلات تکمیلی در این کارگاه ها شرکت کرده اند.
وی در مورد بررسی قانون انتخابات در مجلس گفت: جلسات متعددی در مورد قانون انتخابات برگزار شد ولی ما انتظارمان این است که اقدامات بیشتری در این راستا انجام شود و ناتمام نماند.
ره پیک اضافه کرد: شورای نگهبان نهادی رسمی است که باید وظیفه قانونی خود را ایفا کند لازم است که در این راستا این شورا تحلیل هایی داشته باشد از این رو ما از پژوهش های خود به صورت تحلیلی موضوعات را بررسی می کنیم.
سیام*9121*1058*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوراي نگهبان ره پيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد