Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@03:03:19 GMT

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بندر چند منظوره خمیر

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۹۴۰۹

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بندر چند منظوره خمیر

دقایقی پیش عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره تجاری بندرخمیر با حضور رئیس مجلس، استاندار و نمایندگان هرمزگان، امام جمعه و جمعی از مدیران شهرستان بندرخمیر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرخمیر، «میرهاشم»، فرماندار بندرخمیر در این آیین گفت: اسکله بندرخمیر در حدود دو کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات جانماتیی شده به گونه ای که کاملا خارج ازر محل خور خمیر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نوع اسکله به صورت شمع و عرشه پیش بینی شده و با یک مسیر دسترسی به طول 750 متر که به صورت ترکیبی از شمع و عرشه و مسیر سنگی پیش بینی شده است با ساحل ارتباط پیدا میکند.

 

به گفته فرماندار بندرخمیر؛ در فاز نخست پروژه، مسیر دسترسی دریایی شامل دایک سنگی به طول 616 متر اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: در فاز دوم که موضوع پروژه حاضر است اجرای لایه های روسازی دایک دسترسی، احداث پل دسترسی از انتهای دایک تا محل اسکله، احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی بخه ناجام خواهد رسید.

 

میرهاشم عنوان کرد: مبلع اولیه پیمان این پروژه 301 میلیارد و 914 میلیون و 386 هزار و 930 ریال و در بازه زمانی 18 ماهه احداث و تکمیل خواهد شد.

 

فرماندار بندرخمیر افزود: اجرای سازه T شکل شامل پل دسترسی عمود بر ساحل از انتهای مسیر سنگی تا محل اسکله‌ها به طول 128 متر و عرض 16 متر و همچنین اسکله موازی ساحل به طول 86 متر و عرض 30 متر به صورت شمع فلزی و عرشه بتنی ازجمله مراحل فاز 2 است.

 

میرهاشم گفت: خرید، بارگیری و حمل سه هزار و 462 متر و دو هزار و 450 تن لوله فلزی به قطر 40 اینج 100 سانتی متر و ضخامت 25 میلیمتر از نوع ST52 به محل پروژه، مونتاژ 133 شمع فلزی و نهایتا کویش 88 شمع 24 متری و 45 شمع 30 متری در دریا، سندلاست و رنگ آمیزی شمع های فلزی یک‌هزار و 266 تن، 22 هزار متر مربع قالب بندی تیرهای بتنی پیش ساخته، 700 تن آرماتور بندی، اجرای بتن درجا به متراژ دوهزار متر مکعب، اجرای بتن پیش ساخته به متراژ سه هزار متر مکعب، تهیه و نصب فندرهای لاستیکی از نوع SCN1000 به تعداد 18 عدد و SCN700 به تعداد 10 عداد، تهیه و نصب  9 عدد بولارد 35 تن و هشت عدد بولارد 15 تن در فاز دوم صورت می گیرد.

 

وی اضافه کرد:اجرای لایه‌های روسازی مسیر سنگی ، تحکیم بستر راه با استفاده از مصالح تونان و اختلاط خاک با آهگ دوهزار و 400 متر مکعب، تهیه و اجرای دوهزار و 450 متر مکعب مصالح اساس و زیراساس، اجرای چهار وهزار و 500 متر مربع آسفالت، احداث دیوار بتنی در پیرامون بندر و پسکرانه به طول یک‌هزار و 580 متر و تهیه و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی از دیگر بخش های این فاز است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: با بهره برداری از این بندر، قابلیت پهلوگیری کشتی های بارج با ظرفیت پنج هزار تن و لنج با ظرفیت ۴۰۰ تن فراهم و برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان کمیته امداد امام خمینی ره وحدت حوزه و دانشگاه آتش سوزی مدرسه زاهدان شب یلدا کمیته امداد خبرگزاری شبستان مراجع و علماء مراجع آغاز عملیات اجرایی هرمزگان رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار بروجن گفت: رفع مشکلات و تسریع در روند توسعه روستای امام‌قیس بخش گندمان این شهرستان در اولویت کاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
فتاح کرمی افزود: ساماندهی گلزار شهدا، تسریع در اجرای رفع تداخلات زمین‌های مستثنیات و ملی، تکمیل طرح حفر چاه آب آشامیدنی، اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت معابر با اولویت دنبال و اجرایی شود.
وی افزود: تجهیز سالن ورزشی، اصلاح شبکه‌های برق روستایی، بهسازی جاده و کمربندی روستا، توسعه گردشگری، پیگیری و ایجاد بوم‌گردی در چشمه علی روستای امام‌قیس از مهمترین نیاز‌های توسعه‌ای این روستا است.
روستای امام قیس از توابع شهرستان بروجن و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد