Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه در استان بوشهر ۱۳ محله ناکارآمد برای بازآفرینی مصوب شده است لذا با اجرای این طرح ها و بازآفرینی محلات، ۱ هزار و ۹۸۱ فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

فرزاد رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بوشهر، از بازآفرینی 13 محله بافت ناکارآمد استان بوشهر خبرداد و اظهار کرد: در سطح کشور 2 هزار و 700 محله بافت ناکارآمد شناسایی شده است که بایستی هر سال 270 محله باز آفرینی شود و با توجه به اینکه در استان بوشهر 13 محله ناکارآمد برای بازآفرینی مصوب شده است لذا با اجرای این طرح ها و بازآفرینی محلات، 1 هزار و 981 فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازآفرینی بافت ناکارآمد محلات بوشهر با اعتبار 53 میلیارد و 800 میلیون تومان

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: اخیراً تفاهم نامه ای بین راه و شهرسازی و دستگاه های ذیربط در راستای بازآفرینی محلات هدف اتخاذ شده است که سهمیه استان بوشهر 1 هزار و 345 واحد مسکونی است و به ازای هر واحد 40 میلیون تومان تسهیلات با سود 9 درصد ارائه می شود.

 

وی از ساخت فرهنگ سرا، مدرسه، دیوار حفاظتی، خانه محله، چمن مصنوعی و فضاهای ورزشی خبر داد و بیان کرد: 29 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز برای بخش های روبنایی، زیرسازی و توانمند سازی سهم استان بوشهر است.

 

رستمی بیان کرد: شهرهای بوشهر و برازجان بیشترین مساحت بافت ناکارآمد شهری را در سطح استان بوشهر دارا هستند و همچنین نیز شهرهای خورموج و اهرم از دیگر شهرها در این مبحث هستند و در این خصوص اولویت با شهرهای بالای 50 هزار نفر است ولی در استان بوشهر از ردیف های دیگر برای بازآفرینی در شهرهای خورموج و اهرم نیز در صورت تصویب، هزینه خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به توضیح در خصوص پروژه‌های مناطق نفت‌خیز در شهرستان‌های دشتی و تنگستان پرداخت و اشاره کرد: مسیر کاکی به شیخیان شهرستان دشتی با احداث پل  بر روی رودخانه مند به طول 30 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

 

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که تا کنون در شهرستان دشتی مورد بازدید قرار گرفته است در ورودی شهر خورموج از مسیر جاده ای بندر بوشهر با حضور مسئولان استانی بازدید شد و که قسط اول آن پرداخت‌ شده و مابقی نیز در ماه‌های آینده پرداخت می‌شود و آماده بهره‌برداری است.

 

رستمی توضیح در خصوص پل ارتباطی کاکی به دهستان کبگان و روستای شیخیان شهرستان دشتی که از دغدغه‌های مسئولان و مردم این منطقه است، اظهار کرد: با احداث پل روی رودخانه مند طول مسیر جاده ای این نقاط را کوتاه تر می کند.

 

وی اضافه کرد: قرار شد از ناحیه استان مبلغ 50 میلیارد تومان کمک شود و مبلغ 1 میلیارد و 600 میلیون تومان فعلاً توسط وزارت نفت گذاشته شد تا بتوانیم این پروژه را مجدداً شروع کنیم و ان شاء الله با کمک‌های استاندار بوشهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبارات بیشتری را از وزارت نفت دریافت کنیم.

 

رستمی خاطرنشان کرد: محور دولت‌آباد به زیارت نیز مبلغ 10 میلیارد تومان از طرف وزارت نفت برای سال 1398 تأمین اعتبار شد و حدود 4 میلیارد تومان نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص‌یافته و مجدداً محور قطعه بعدی دولت‌آباد به زیارت نیز فعال خواهد شد.

 

وی با اشاره به محور ناصری به شنبه در شهرستان دشتی نیز گفت: حدود 20 کیلومتر بهسازی این محور انجام‌شده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است که از مبلغ 5 میلیارد تومان وزارت نفت تاکنون مبلغ 2 میلیارد تومان آن تزریق‌شده است و ظرف روزهای آینده نیز مبلغ 500 میلیون دیگر نیز تزریق خواهد شد و اعتبارت خوبی از ناحیه استان گذاشته‌شده که در هفته دولت در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به پروژه خورموج - لاور به کارخانه سیمان مند اشاره و یادآور شد: حدود 10 میلیارد تومان قرار است توسط وزارت نفت هزینه شود و هزینه قطعه اول آن از مبلغ 5 میلیارد تومان تاکنون 2 میلیارد تومان آن تخصیص‌یافته است و امید داریم این پروژه فاز به فاز زیر ترافیک قرار گیرد.

 

وی در پایان عنوان کرد: در بخش تنگستان نیز مهم‌ترین مسیر ارتباطی محور بوشهر - دیر بود که قسمت عمده‌ای از این پروژه در شهرستان تنگستان فعال است و تفاهم‌نامه کلی آن 56 میلیارد تومان بوده که تا الان حدود 15 میلیارد تومان تزریق اعتبارشده و مبلغ 5 میلیارد تومان نیز با تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفت به منظور عملیات آسفالت مجدد بود که حدود 2 میلیارد تومان آن تخصیص‌یافته است و ظرف 20 روز آینده نیز آسفالت بوشهر - دیر هم مجدداً شروع و کلید خواهد خورد.

 

پایان پیام/518

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان کمیته امداد امام خمینی ره وحدت حوزه و دانشگاه آتش سوزی مدرسه زاهدان شب یلدا کمیته امداد خبرگزاری شبستان مجلس مراجع و علماء بافت ناکارآمد شهری چمن مصنوعی فضاهای ورزشی بازآفرینی شهری فرهنگ سرا مدرسه خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید امسال ۲ هزار حلقه میانی در محلات هدف بازآفرینی شهری شکل گیرد که سهم هر استان به طور متوسط ۶۰ حلقه میانی خواهد بود.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد آیینی» در نخستین جلسه شورای نوسازی مسکن در سال جدید از هدف‌گذاری برای تشکیل ۲ هزار حلقه میانی خبر داد و گفت: به طور متوسط باید در هر استان ۶۰ حلقه میانی طی ۶ ماه نخست سال شکل بگیرد و لازم است ادارات کل استان‌ها تمرکز خود را بر این موضوع بگذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجیه کردن و جلب اعتماد ساکنان بافت‌های فرسوده، کار نوسازی مسکن در این بافت‌ها را رونق می‌دهد، عنوان‌کرد: قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آنان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که وزیر راه و شهرسازی نیز بر استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید دارد، تصریح‌کرد: پس از برگزاری گردهمایی «گروه‌های جهادی (حلقه‌های میانی) در راه و شهرسازی» که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، چندین پویش مرتبط در همه محلات هدف کشور نیز برپا خواهیم کرد. هدف این است در سال جاری فعالیت‌ها مضاعف شده و حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

آیینی با بیان اینکه در این راه باید از ظرفیت همه گروه‌های جهادی استفاده کنیم، ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: ارتش یکی از ظرفیت‌های خوبی است که همیشه در حوزه محرومیت‌زدایی حضور پر رنگ داشته است و جلب همکاری این نهاد کمک بزرگی در این مسیر خواهد بود.

وی همچنین استفاده از توانایی‌های اعضای شوراهای شهر را از دیگر ظرفیت‌ها در این زمینه برشمرد و گفت: اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی بسیار مثمرثمر باشند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز بر استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

تشکیل حلقه میانی در ۸۶ شهر

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این جلسه «سعید اسدی محجوب» مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه‌های میانی ارائه کرد و گفت: تا کنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است.

توزیع ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی در محلات هدف

وی افزود: در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری، تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی تهران در مقابل زلزله چقدر است؟ معاون وزیر راه: حدود ۱۰ میلیون نفر از جامعه ما زیر سقف‌ های ناپایدار زندگی می‌کنند چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌ها باید نوسازی شوند

دیگر خبرها

  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده