Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر احیاء عمارت‌های قدیمی و تاریخی این استان با واگذاری به بخش خصوصی گفت: این بناها برای اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی، خدماتی، فرهنگی و هنری در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ارغوان مهدی‌زاده ظهر امروز در بررسی و بازدید از بناهای تاریخی در بافت تاریخی بوشهر با بیان اینکه این بافت از ظرفیت بالایی در عرصه‌های گوناگون برخوردار است اظهار داشت: در 38 هکتار بافت تاریخی بوشهر بیش از 800 بنا و عمارت تاریخی وجود دارد که احیا این بناها در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح احیاء بافت تاریخی بوشهر تدوین شده است گفت: بافت تاریخی بوشهر با قدمتی بالای دو قرن از ظرفیت مهمی در عرصه گردشگری برخوردار است که مشارکت بخش خصی در این عرصه مهم است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهربا تاکید بر احیاء عمارت‌های قدیمی و تاریخی این استان با واگذاری به بخش خصوصی گفت: این بناها برای اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی، خدماتی، فرهنگی و هنری در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

مهدی‌زاده بیان کرد: واگذاری بناهای ‏تاریخی به بخش خصوصی با هدف بهره مندی از فرصت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی  است.

بافت تاریخی بوشهر زیباترین معماری در ایران با سنفونی رنگ‌ها+ فیلم بوشهر|بافت تاریخی بوشهر با زیباترین معماری+فیلم 0 میلیارد ریال برای مرمت بناهای بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافت

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز ضمن بازدید از این محوطه‌ها و ابنیه‌های تاریخی و ابراز خرسندی از ظرفیت موجود، طرح واگذاری این بناها به بخش خصوصی را قدمی مثبت برای احیای این آثار و رونق صنعت گردشگری دانست.

مهرداد ستوده تاکید کرد: به‌منظور سرعت بخشیدن به بازسازی عمارت‌های تاریخی تارسیدن به نتیجه مطلوب و آماده سازی زیر ساخت برای بهره‌برداری، با اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران و بخش خصوصی به این طرح کمک می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، منصور حاجی حسینی گفت: شهر زیرزمینی کاریز کیش، بیست و چهار سال پیش عملیات ساخت آن آغاز شد.

وی افزود: این مجموعه دارای موزه‌ای با آثار تاریخی، تصاویری از روند ساخت شهر زیرزمینی و نوزده نقشه تاریخی خلیج فارس است.

وی گفت: نقشه‌های خلیج فارس از دوران‌های تاریخی پادشاهی اسکندر، توران، روم باستان و سایر دوران‌ها برای بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

سرمایه گذار شهر زیرزمینی کاریز کیش افزود: این نقشه‌ها که نسخه اصلی آنها در اختیار وزارت امورخارجه قرار دارند، قدمتی بین صد تا دویست و پنجاه سال دارند.

قدیمی‌ترین سند تاریخی که در آن به نام خلیج فارس اشاره شده است مربوط به الواح هخامنشی است که در کانال سوئز کشف شده است و قدمت آن به بیش از دو هزار و پانصد سال می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان