Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزین فرهادی مدیرآب و خاک جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح آبیاری قطره‌ای تاکنون در ۳۴ هزار هکتار از باغ‌های مازندران انجام شد، گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش آلودگی‌ها در بخش آب و خاک است.

وی با بیان اینکه پساب ها، زباله و مصرف کود و سم از عوامل اصلی آلودگی آب و خاک هستند، افزود: برای کاهش آلودگی‌های آب و خاک ۵۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تجهیز و نوسازی شد و همثین مسئله سبب کاهش مصرف کود و سم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادی گفت: راه اندازی کارخانه‌های زباله سوز و بازیافتی می‌تواند در کاهش آلودگی‌های آب و خاک موثر باشد.

مدیرآب و خاک جهاد کشاورزی مازندران سه عامل فقر مواد عالی، فرسایش، تغییر کاربری را در دراز مدت به عنوان یک معضل نه فقط برای ایران بلکه برای کل کره زمین اعلام کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که عامل آلودگی خاک در کشور ما به خصوص در مازندران است، زباله‌ها بوده که در مازندران به دلیل میزبانی آن در فصول مختلف سال و عدم فعالیت کارخانه زباله‌سوز تهدیدی جدی است.

لازم به ذکر است؛ ۱۸ میلیبون هکتار از اراضی کشور در چرخه کشاورزی قرار دارد و از این میزان ۱.۲ میلیون هکتار خاک با راندمان بالا و اراضی با کیفیت است

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی برای کاهش آلودگی آب و خاک در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


او ادامه داد: پرورش دهندگان گل و گیاه روستای وازیک با تولید و پرورش انواع گل‌های آپارتمانی، درخت و درختچه‌های زینتی در جشنواره‌های متعدد گل وگیاه حضور دارند و محصولاتشان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.


استان مازندران دارای ۱۱۴۵ هکتار فضای گلحانه‌ای است که در این زمینه، رتبه نخست کشور را دارد.

زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • کارزار نجات انجیلسی در مازندران
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم