Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه از تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع خشکبار و شیرینی کرمانشاه در آستانه شب یلدا خبرداد و گفت: ۶ پرونده تخلف به دادگستری ارجاع شد. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

بهمن خدادادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر آجیل فروشی‌ها، تخمه‌پزی‌ها و قنادی‌ها در آستانه شب یلدا در شهرستان کرمانشاه افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: در این راستا حدود چهارتن نمک صنعتی غیرمجاز و 300 کیلو اسید سیتریک که برای بودادن آجیل و تخمه استفاده می‌شود کشف و ضبط و برای 6 مکان متخلف نیز اخطار تعطیل صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: نظارت بهداشتی بر 1200 قنادی و مرکز توزیع خشکبار در کرمانشاه انجام شد که در این بازرسی‌ها تعدادی کارگاه شیرینی پزی و توزیع خشکبار پلمب و 6 پرونده تخلف به دادگستری ارجاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با تشکیل 73 نفر بازرس ویژه و حضور تمام کارشناسان فنی و مجرب با استفاده از همه امکانات بازرسی و نمونه‌برداری و کنترل مواد غذایی، اقدام به بازرسی ویژه از شیرینی فروش‌ها و قنادی‌های و مراکز توزیع خشکبار سطح منطقه تحت پوشش می‌کند.

خدادادیان بیان کرد: در این اقدام که با هدف بهبود وضعیت عرضه انواع شیرینی‌ و ارتقا سطح سلامت مصرف کنندگان اجرا شد، کارشناسان بهداشت محیط علاوه بر کنترل‌ها و بازرسی‌های خاص در حیطه تولید انواع شیرینی، مواد اولیه مجاز و حذف مواد غیرمجاز و از سویی نمونه‌برداری‌های میکروبی و شیمیایی از انواع شیرینی‌های موجود در سطح عرضه و فروش، شرایط بهداشت فردی کارکنان، شرایط بهداشت ساختمان ابزار و لوازم کار نظافت و پاکیزگی محل را کنترل کردند.

اردبیل| طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی در اردبیل اجرا می‌شوداردبیل| 8400 بازرسی در قالب طرح نظارت بهداشتی در اردبیل انجام شدلرستان| نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی پلدختر تشدید می‌شود

 

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم کنترل مواد غذایی عرضه شده و کنترل‌های شیمیایی و میکروبی این دسته مواد غذایی تعداد زیادی  نمونه نیز از انواع شیرینی و مواد اولیه موجود با تنظیم صورت جلسات مربوطه برداشت و به آزمایشگاه مواد غذایی ارسال و البته با مشاهده و کشف انواع شیرینی فاسد و غیرقابل مصرف قنادی مریوطه پلمب خواهد شد.

وی با بیان اینکه 360 کارگاه شیرینی فروش در سطح شهرستان کرمانشاه وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع حفظ سلامت شهروندان، مقادیر قابل توجهی رنگ و اسانس از مراکز متخلف نیز کشف و جمع‌آوری شد که با توجه به تخلف این قبیل متصدیان پرونده آنها به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

خدادادیان با بیان اینکه بازدید از مراکز توزیع خشکبار و قنادی هرماه انجام می‌شود اما در آستانه شب یلدا این مراکز در یک روز چند بار بازرسی می‌شوند، بیان کرد: به تمام متصدیان قنادی و شیرین فروشی توصیه می‌شود با رعایت کامل نکات و ضوابط بهداشتی از مصرف و عرضه هرگونه مواد غذایی آلوده به مواد شیمیایی به ویژه رنگ‌ها و اسانس‌های غیرمجاز پرهیز کنند در غیر اینصورت مطابق مقررات با آنها برخورد می‌شود.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه از مردم خواست تخلفات بهداشتی را گزارش کنند و اظهار کرد: مردم تخلف دیده شده را به سامانه 190 گزارش دهند و تلاش کنند آجیل و خشکبار را به صورت خام خریداری کرده و خرید خود را برای شب یلدا از مراکز معتبر و شیرینی فروشی‌های مجوزدار انجام دهند و مواظب کپک‌هایی که در بعضی از آجیل و خشکبار فروشی‌ها وجود دارد، باشند که این کپک یک سم سرطان‌زا و بسیار خطرناک است که به راحتی از بین نمی‌رود.

انتهای پیام/ش

R41380/P1377/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی فاقد صلاحیت مصرف انسانی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال، در بازرسی‌های فروردین ماه در سطح عرضه کشف و ضبط شد.

دکتر علی روحبخش افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تأمین، نظارت و ارتقای کیفی و کمی خدمات دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، سنتی، ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی در هفت حوزه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال بیشترین تمرکز حوزه معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اجرای مأموریت‌های محوله در طرح نوروزی ١۴۰٣ بود و در این ایام، مرکز نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل بر فعالیت ١٢۶ داروخانه شبانه روزی در سطح دانشگاه و ٣۶ داروخانه روزانه مجاور حرم مطهر رضوی نظارت کرد.

دکتر روحبخش اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در طی یک ماه اخیر می‌توان به صدور ٩٣ مجوز صادرات و واردات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ٧٢ مورد بازرسی از خرده فروشی‌های گیاهان دارویی (عطاری‌ها) و باشگاه‌های ورزشی، ٧٩٧ مورد پاسخگویی به شکایات و تماس‌های تلفنی مرتبط با شیرخشک و غذا‌های ویژه، بررسی ٩٣ مورد نمونه دریافتی در آزمایشگاه کنترل غذاودارو و بررسی ١١ مورد نمونه دریافتی در این آزمایشگاه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد