Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:47:17 GMT

عشق به اهل بیت (ع) ویژگی ممتاز ملت ایران است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۰۳۳۳

عشق به اهل بیت (ع) ویژگی ممتاز ملت ایران است

ارومیه- ایرنا- بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ویژگی ممتاز ملت ایران است.

داریوش ارجمند روز چهارشنبه در نخستین جشنواره استانی 'نشان محبت' افزود: ملت ایران بارها ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) به شکل های مختلف نشان داده اند.
وی ادامه داد: مردم ایران بی هیچ قید و شرطی اسلام را پذیرفته و همواره در مسیر ارزش های اسلام و قرآن حرکت کرده اند و این درحالی بود که اعراب هنوز به عمق ایمان و ارادت ملت ایران به اسلام و قرآن پی نبرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه شعر و معماری همه برآمده از دل اسلام است، گفت: همچنین فرهنگ عاشورا پشتوانه همه چیز ماست و این فرهنگ را در موسیقی، قصه گویی و نمایش های خیابانی به وضوح می توان دید؛ درحقیقت عاشورا بنیان گذار یک ملت و به عبارتی تشیع است.
ارجمند اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی درطول تاریخ ثابت کرده اند که چقدر به اهل بیت عصمت و طهارت ارادت دارند که تقدیم 12 هزار شهید نشان بارزی از غیرت و شجاعت مردم این استان است.
این کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه آذربایجان سر ایران بوده است، افزود: این مردم کسانی هستند که دلشان همچنان برای اعتقاداتشان می تپد و درطول تاریخ اثبات کردند چگونه از یوغ بی دینی بیرون آمده اند.
در این مراسم از خیّران برتر و خانواده های شهیدان کاظمی و زاهد تجلیل شد.
علاوه براین شرکت کنندگان در مراسم، کمک های نقدی و غیر نقدی را به بازسازی عتبات عالیات ارسال کرده و همچنین تربت امام حسین (ع) به عنوان تبرک به آنان اهدا شد.
پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) دراین مراسم مورد زیارت عاشقان عصمت و طهارت قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره استانی 'نشان محبت' با حضور خیران و مسوولان برخی دستگاه های اجرایی و مقامات نظامی و انتظامی در سالن اداره برق آذربایجان غربی برگزار شد.
جشنواره ' نشان محبت' جشنواره کشوری است که نخستین بار به صورت استانی در آذربایجان غربی برگزار شد.
همچنین چالدران، مسجد جنرال ارومیه، هیات های مذهبی عاشقان امام زمان (ع) ارومیه، حضرت زهرا (س) ارومیه، کارخانه سیمان خوی، معادن شهر تکاب و خانه مطبوعات استان رتبه های برتر درجذب کمک های مردمی به بازسازی عتبات عالیات را کسب کرده بودند که در این مراسم معرفی شدند.
8135/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف عشق به اهل بيت ع آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دومین مرحله از رهاسازی آب در فاز اول از محل سد سیلوه پیرانشهر از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی‌سیب رهاسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم ۵ مترمکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ مترمکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید