Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@12:12:27 GMT

اعدام ۷۰۰ زندانی توسط داعش در دیرالزور سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۰۴۱۱

اعدام ۷۰۰ زندانی توسط داعش در دیرالزور سوریه

خبرگزاری فارس: گروه تروریستی داعش از زمان اعلام «خلافت» خود در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ (۸ تیر ۱۳۹۳) تا امروز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۱۳۹۷) همچنان در حال اعدام افراد غیر نظامی است.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان گزارش داد که با وجود کاهش مناطق تحت اشغال داعش در سوریه، ولی این گروه همچنان همه مخالفان خود را به قتل می‌رساند و اعدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدبان به نقل از منابع امنیتی حاضر در داعش و ساکنانی که در مناطق تحت اشغال این گروه زندگی می‌کردند و اخیرا موفق به فرار شده‌اند اعلام کرد که داعش به صورت غیر علنی و به دور از لنز دوربین‌های خود دست به اعدام‌های دست جمعی و فردی زده است.

این منابع تأکید کردند که داعش بیش از ۷۰۰ نفر از کسانی را که در زندانهایش حضور داشتند اعدام کرده است.

در میان این افراد، نیرو‌های امنیتی و نیرو‌هایی حضور داشتند که قصد جدایی از داعش و فرار از مناطق تحت اشغال این گروه را داشتند.

اعدام این افراد در داخل مقر‌ها و زندان‌های داعش و در مناطق «الشعفة، السوسة، الباغوز، أبو الحسن، البوبدران، المراشدة، الشجلة، الکشمة، السافیة و البوخاطر» صورت گرفته است.

به گفته منابع مذکور، داعش ۳۵۰-۴۰۰ زندانی را به مناطق تحت اشغال خود در صحرای «حمص و دیرالزور» واقع در غرب رود فرات انتقال داده است.

داعش پیکر قربانیانی را کشته و اعدام کرده در گورستان‌های دسته جمعی در مناطق تحت اشغال خود دفن کرده است.

افزون بر این مسئله، ده‌ها نفر از زندانیان در بند داعش طی ماه‌های گذشته در جریان حملات ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا کشته شدند.

بدین ترتیب از زمان اعلام خلافت داعش تا به امروز داعش ۶۱۹۱ نفر از غیر نظامیان، نیرو‌های دولتی سوریه، عناصر وابسته به خود و سایر گروه‌های مسلح را کشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اعدام زندانی داعش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک مستشار ایرانی در دیرالزور سوریه

بهروز واحدی بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روابط عمومی سپاه البرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

این شهید والامقام بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

شهید دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود.

اطلاعات تکمیلی و زمان تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام متعاقباً اعلام می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 739444

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • شهادت پاسدار بهروز واحدی در دیرالزور سوریه
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت یک مستشار ایرانی در دیرالزور سوریه
  • حمله هوایی آمریکا به دیرالزور/ ۲۰ نفر زخمی شدند