Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:23:15 GMT

جریانی هدفمند درحال تخریب امید مردم است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۰۴۲۲

جریانی هدفمند درحال تخریب امید مردم است

همدان- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: امروز جریانی هدفمند در حال تخریب سرمایه های اجتماعی، امید و اعتماد به نفس ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی روز چهارشنبه در آیین نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت شهادت آیت الله دکتر مفتح در دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: دشمنان کوچکترین کوتاهی و نقطه ضعف در قوا یا پایین ترین سطوح را به شدت مورد توجه قرار داده و با بازتولید و بازنشر آن بی اعتمادی را در جامعه ترویج می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروزه خطرات بیرونی کم اثرتر از مسائل درونی است و دشمن درصدد کاهش سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی در کشور است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در باره حاشیه ایجاد شده برای مجموعه تحت مدیریت وزارت بهداشت در یکی از استان ها اظهار داشت: خدمات بزرگی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته که می توان ماه ها درباره آن صحبت کرد اما به خوبی این خدمات منعکس نشده است.
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: ایران در بخش های مختلف از جمله نانو پیشرفت کرده و این موضوع را دشمنان این ملت نیز اذعان کرده اند.
وی بیان کرد: برخی عنوان می کنند چگونه ما می توانیم زمینه پرتاب ماهواره مکان نما بدون اتکا به ماهواره های جی پی اس را به فضا فراهم کنیم اما نمی توانیم یکی از خودروهای ساخت ایران را اصلاح کنیم؟
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: اگر تولید خودرو همانند ماهواره به نسل جهادگر دانشگاهی سپرده شود شاهد اتفاق مبارک خواهیم بود اما در حوزه خودرو به علت منافع، رانت ها و حاشیه سودهایی که وجود دارد عده ای اجازه نمی دهند تولید خودرو به مراکز علمی واگذار شود.
حجت الاسلام رستمی در ادامه به سعادت رساندن جامعه با بکارگیری ظرفیت حوزه و دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: جدا کردن نهاد دین از دانشگاه در سر خط حرکت های موسسان دانشگاه و مروجان علوم غربی در کشور بود.
وی اضافه کرد: نگاه و تامل در علوم غربی موید شکل گیری فلسفه انکار هویت است و به تدریج انکار هر آنچه غیر مادی، غیر آزمایشگاهی و غیر قابل اثبات با علوم تجربی شکل گرفت.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: خروجی این نوع نگاه یک جریان علمی و فلسفی است که با وجود تاثیر مثبت در پیشرفت اما آسیب های بزرگ به مسایل غیرمادی وارد کرد.
حجت الاسلام رستمی بیان کرد: نتیجه شکل گیری مراکز علمی و دانشگاه هایی با این بنیاد و پیشینه، پیشرفت تکنولوژی، انقلاب صنعتی و دستیابی بشر به ابزارهایی با تولید بیشتر است.
وی افزود: اما در مقابل مشکلات جدیدی در جامعه بروز و ظهور کرد که پیشتر انسان با آن مواجه نبود تاجایی که امروز بشر دنبال حفظ طبیعت از دست تکنولوژی دست ساخت خودش است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: حوزه پزشکی هم اینک با بیماری های طبیب ساخته مواجه است و برخی بیماری ها حاصل فعالیت های دانشگاهی برای به فروش رساندن محصولات دارویی است.
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: هنگام شکل گیری مراکز علمی در ایران برخی بر این باور بودند که این دانشگاه ها باید در مسیر دانشگاه های غربی پیش برود اما حضور شخصیت هایی همچون شهید مطهری و مفتح در حفظ فضای علمی و ارتباط با فضای باورها و هنجارها بسیار موثر بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: شکل گیری انقلاب بر اساس دین باوری و ایستادگی در برابر سلطه گری غرب موجب شد که اولین ترورها متوجه چهره های دانشگاهی و علمی شود.
حجت الاسلام رستمی افرود: سپس تجزیه طلبی، کودتا و تحریم تا حرکت های عمیق تر درونی برای فاصله انداختن بین ارکان کشور و تضعیف قدرت نرم نظام دنبال شد.
وی اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه برای این است که مجموعه علمی با هم افزایی در راستای سعادت بشر و نه زیست دنیوی کوشش کنند.
وی تاکید کرد: ایجاد فضایی برای نقد و آزاد اندیشی در دانشگاه ها ضروری است اما دیکتاتوری، بی توجهی به رای و نظر دیگران، فرار از مناظره و دنبال تریبون یک طرفه بودن، پذیرفتنی نیست.
آیت الله شهید محمد مفتح از حامیان امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی ایران بود که در سال 1307 در فامنین دیده به جهان گشود.
وی پس از پیروزی انقلاب عضو شورای انقلاب شد و سرپرستی دانشکده الهیات دانشگاه تهران را برعهده داشت. وی همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدتی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بود.
وی در سال 1358به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید و پیکرش در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد. در تقویم جمهوری اسلامی ایران 27 آذر روز شهادت وی به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
7526/2087 /1596

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی دانشگاه حوزه علمیه شهید مفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند