Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@01:40:06 GMT

500 هزار ایرانی با سرطان زندگی می کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۰۴۴۶

خرداد: دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی گفت: حدود 500 هزار نفر در کشورمان با سرطان زندگی می کنند و سالانه حدود 100 هزار بیمار جدید به این افراد اضافه می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فودازی روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوآنکولوژی و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژِی ایران در هتل المپیک افزود: این 500 هزار نفر کسانی هستند که یا طی یک سال اخیر بیماری شان تشخیص داده شده و مراحل درمان خود را پشت سر می گذارند یا اینکه سالیان قبل درمان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: بر اساس آخرین آمارها سالانه حدود 95 تا 100 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور داریم و پس از بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها دومین عامل مرگ و میر در کشور هستند. وی افزود: سالانه 30 تا 35 هزار نفر در به دلیل سرطان در کشور جانشان را از دست می دهند. در حال حاضر 450 تا 500 هزار نفر مبتلا به سرطان بود که یا درمان شده یا بیماری آنها تازه تشخیص داده شده است. فودازی تاکید کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا 15 سال دیگر میزان بروز موارد جددید ابتلا به سرطان در ایران به دو برابر خواهد رسید. این افزایش به دو دلیل رخ می دهد. بالا رفتن هرم سنی جمعیت در کشور از جوان به سمت میانسالگی و مجموعه مشکلات ناشی از آلودگی های زیست محیطی، تغذیه و سبک زندگی ناسالم. دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی گفت: افراد در صورت مواجه شدن با هر توده قابل لمسی در بدنشان یا خونریزی در مدفوع، کاهش وزن شدید یا سرفه های که بیش از دو هفته طول بکشد حتما به پزشک مراجعه کنند و پیگیری های لازم را انجام دهند. چرا که سرطان بیماری است که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام می توان تا حد زیادی آن را کنترل و درمان کرد. وی ادامه داد: بنابراین افراد می توانند با مصرف غذاهای سالم، تحرک بدنی و ورزش تا حدود زیادی از بروز این بیماری در خود پیشگیری کنند. سومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی 28 تا 30 آذر در هتل المپیک در حال برگزاری است.  برچسب ها: حسین فودازی ، سرطان ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: سرطان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک آزمایش انجام شده توسط ابزار هوش مصنوعی روی یک قطره خون خشک شده می‌تواند سه نوع سرطان مرگبار را تشخیص دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان چینی دریافتند این ابزار می‌تواند سرطان روده، معده و پانکراس را در عرض چند دقیقه شناسایی کند.

به نوشته روزنامه سان، این مطالعه که در نشریه «نیچر ساستینبیلیتی» (Nature Sustainability) منتشر شده ، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک آزمایش جدید می‌تواند با استفاده از عملکردهای خون خشک شده سه بیماری مرگبار را غربالگری کند. در این آزمایش از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در خون استفاده می‌شود.

محققان شرکت کننده در این مطالعه تخمین می زنند که اگر این آزمایش‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته انجام شود، نسبت موارد سرطان روده تشخیص داده نشده می تواند از ۸۴ به ۲۹ درصد کاهش یابد.

این محققان اعلام کردند این آزمایش با استفاده از توانایی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به کاهش موارد تشخیص داده نشده سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته در سراسر جهان تا ۵۵ درصد کمک کند. رومین وانگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان نرخ بالایی از عدم تشخیص بیماری سرطان را تجربه می‌کنند. این نیاز به ابزارهای تشخیصی را نشان می‌دهد که دقت و مقرون به صرفه بودن را افزایش دهد. رویکرد ما امکان تشخیص سرطان های متعدد را در عرض چند دقیقه با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

اگر سرطان زودتر تشخیص داده شود، نرخ بقای بیماران بسیار بیشتر خواهد بود، به همین دلیل محققان دائما به دنبال بهبود روش‌های آزمایش این بیماری هستند. اکثر آزمایش‌های خون فعلی برای این بیماری‌ها از خون مایع برای شناسایی نشانگرهای سرطان استفاده می‌کنند که به اندازه کافی برای تشخیص هر یک از سرطان‌های روده، معده و پانکراس به صورت جداگانه قدرتمند نیستند. دکتر چائویوان کوانگ، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: استفاده از خون خشک شده می‌تواند بازی را تغییردهد.

او گفت که خون خشک شده را می توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع‌آوری، ذخیره و حمل کرد. دکتر کوانگ به لایو ساینس گفت: این می‌تواند به در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان در سراسر جهان کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899356

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست