Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه فرصتی مناسب جهت توسعه صادرات از سیستان و بلوچستان است. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از میرجاوه، احمدعلی موهبتی بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم فرصت بی بدیل مرز میرجاوه بتواند اثر مهمی در توسعه استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نگاهی که دولت در حوزه راه آهن و مناطق ویژه اقتصادی و بازارچه های رسمی دارد تلاش می‌کنیم از فرصت بی بدیل مرز میرجاوه در راه توسعه استان استفاده کنیم. مرز میرجاوه یکی از مهمترین مرزهای جمهوری اسلامی است ایران است.

وی اضافه کرد: بازارچه میرجاوه در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 500 درصد رشد صادرات داشته است و این نشان دهنده ظرفیت این مرز است.

سیستان و بلوچستان| فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به زودی آغاز می‌شودزاهدان| صادرات بیش از یک میلیون تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوهسیستان و بلوچستان| منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در دبیرخانه مناطق آزاد در انتظار تایید است

موهبتی گفت: منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در سال 89 در دولت به تصویب رسیده که تاکنون به دلایلی معطل مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته و توجه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خوشبختانه برطرف شده و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه پای کار آمده است.

وی افزود: امیدواریم بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه نیز مانند دوقارون در خراسان رضوی و مجتمع ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بتواند فعالیت های خوبی آغاز کند و هم در حوزه تولید و هم تجارت و بازرگانی موفق عمل کند.

موهبتی تصریح کرد: نگاه رهبری و دولت و همه مسئولین کشور به استان سیستان و بلوچستان ویژه است که مدیران استان باید این را ارج نهند و با تمام توان تلاش کرده تا زمینه را برای ورود بخش خصوصی تسهیل نمایند و از طرفی زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: استفاده از فرصت مرزها اولویتی است که اگر از آن استفاده نشود تبدیل به تهدید می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد

 وقوع سیل در اسفندماه ۱۴۰۲ در جنوب سیستان و بلوچستان که باعث خسارت به زیرساخت‌ها راه‌ها و روستاها شده بود که سیل کمک‌های مردمی، سپاه و بسیج و دستگاه‌های خدمات‌رسان در ساعات ابتدایی وقوع سیل به کمک مردم منطقه آمدند و با امدادرسانی به‌موقع از بروز خسارت‌های جانی جلوگیری شد.
 
 و کمک‌های غذایی و گرمایشی توسط گروه‌های مردمی، بسیج و سپاه و سایر ارگان‌ها و گروه‌های جهادی از سراسر کشور به مردم سیل‌زده رسید.
 
 با فروکش کردند سیل و مساعد شدن شرایط نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان و گروه‌های جهادی در تلاش برای بازسازی و ترمیم مناطق سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان هستند.
 
به گفته مبارکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، راهداران جنوب استان با مساعد شدن شرایط با ۱۷ پیمانکار در ۱۷ جبهه مشغول ترمیم جاده‌های خسارت‌دیده شده هستند.
 
 وی بیان کرد: پیمانکاران در حوزه‌های مختلف و در هر ۱۳ شهرستان جنوب استان ترمیم بغل‌بندی و آب بردگی جاده‌ها و راه‌های ارتباطی هستند.
  همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز باتوجه‌به خسارت‌های وارده به منازل مسکونی در روستاها در تلاش برای تکمیل و ترمیم خانه‌های مردم هستند.
 
 لک زایی قائم‌مقام آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه در سیل اخیر خطوط آب‌رسانی دچار شکستگی و خسارت شده بود بیان کرد: تمامی خطوط آب‌رسانی که بر اثر سیل دچار شکستگی و آسیب شده بود ترمیم و آب لوله‌کشی در تمامی روستاها پایدار است.
 
 وی افزود: تمامی نقاط حادثه‌خیز که ۵۳۰ روستا تحت تنش سیل قرار گرفته بودند در حال حاضر مرتفع شده است.
 
 همچنین بر اثر سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان ۳۶۸ مدرسه خسارت و آسیب دیدند که تلاش برای تجهیز و بازسازی آنها در چند مرحله آغاز شده است.
 
 به گفته حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در مرحله اول ارسال تجهیزات که در اسفندماه سال گذشته انجام شد بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیزات در بین مدارس استان توزیع شد.
 
 وی ادامه داد: مرحله دوم ارسال تجهیزات با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان به مناطق آسیب‌دیده از سیل با نام شهدای دانش‌آموز به دانش‌آموزان مناطق آسیب‌دیده از سیل هدیه شد.
 

 خان‌محمدی نیز از ارسال مرحله سوم تجهیزات به مناطق در مردادماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تجهیزات تکمیلی باهدف مرتفع‌سازی مشکلات و کمبودها برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه پیشرو خواهد بود و امیدواریم با حمایت‌های دولت مردمی و کمک خیرین عزیز و همیشه همراه مسئله‌آموزش و پرورش و موضوع تجهیزات را بتوانیم به‌سرعت حل نماییم.
 
 رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۶۸ مدرسه در سیل اسفندماه دچار آسیب شده‌اند و در سه حوزه برای ایجاد شرایط مطلوب برای تحصیل دانش‌آموزان برنامه‌ریزی انجام شده که شامل تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا، بحث تعمیرات مدارس و تأمین تجهیزات است که در بحث تکمیل پروژه‌ها بیش از ۶۰ کلاس درس طی یک ماه آینده در این استان تکمیل، تجهیز و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • ۴۶۳ کیلو ۱۰۰ گرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان کشف شد
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار، در سیستان و بلوچستان
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور