Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:36:38 GMT

کاربردی کردن پژوهش ها در جامعه مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۰۴۹۸

کاربردی کردن پژوهش ها در جامعه مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا غفاری ظهر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره هفته پژوهش با اشاره به اینکه کاربردی کردن پژوهش ها و آموزش ها در جامعه ضروری است و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، اظهار داشت: کاربردی کردن پژوهش ها زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: اجرای پژوهش ها نیازمند کار تیمی و گروهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار میلیون دانشجو در سطح کشور در حال تحصیل هستند، بیان کرد: تعداد بانوان دانشجو کشور از کل دانشجویان ۴۹.۹ درصد است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۴۷ درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند.

ایران در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست را در رشد علم و فناوری دارد

وی اظهار داشت: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی شاهد توسعه کشور در بخش علم و فناوری هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: ایران در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست را در رشد علم و فناوری دارد.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت زندگی از مهمترین راسالت های دانشگاه ها در عصر کنونی است، اظهار داشت: توسعه علم و فناوری زمینه ساز ارتقای کیفیت زندگی در جامعه می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: افزایش کیفیت زندگی بر پایه نقش آفرینی مناسب در بخش های علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، پزشکی و ... محقق می شود.

کد خبر 4490124

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد وزارت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، وزیر علوم در حاشیه بازدید از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیانپارک علم و فناوری سمنان گفت: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و گسترش فعالیت آنها ، وزارت علوم طرح های دستیار فناوری، تور فناوری ، امریه فناوری ، پسا دکتری فناوری و طرح ملی کار آفرینی را در دست اجرا دارد .

دکتر زلفی گل همچنین از در دست اجرا بودن طرح آباد از سوی دانشگاه جامع علمی – کاربردی خبر داد و گفت : در قالب این طرح برای دانش آموختگان دانشگاهی مهارت افزایی می شود که بتوانند در شرکتهاو صنایع مختلف به کار گرفته شوند .

وی گفت: دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری نیز حمایت های مادی و معنوی را در این زمینه انجام می دهند .

وزیر علوم با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در سه بخش نوپا، نوآور و فناور گفت : هر کدام از این شرکت ها تسهیلات خاص خود را دریافت می کنند و می توانند از ظرفیت های صندوقهای نوآوری و شکوفایی استفاده نمایند .

دکتر زلفی گل خاطر نشان کرد : خوشبختانه شرایط به گونه ای فراهم شده است که صاحبان ایده می توانند به راحتی ایده های خود را مطرح و مورد حمایت قرار گیرند .

وزیر علوم گفت : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره افزایش شرکت های دانش بنیان ، مقرر شده است از ظرفیت مردم و جامعه دانشگاهی برای توسعه تولیدات دانش بنیان در سال ۱۴۰۳ استفاده شود .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896958

دیگر خبرها

  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند