Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - رئیس بهزیستی دزفول گفت: 6 هزار پرونده معلولیت در بهزیستی دزفول تشکیل شده است که 45 درصد آنها از مشکلات جسمی و حرکتی و 10 درصد از مشکل بینایی رنج می برند.

به گزارش ایرنا فریدون عبدی روز چهارشنبه در نشست شورای سالمندان و مناسب سازی معابر شهری در سالن جلسات فرمانداری دزفول افزود: قانون جامع حمایت از معلولان اردیبهشت امسال ابلاغ و بهزیستی پیگیر مطالبات آنها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: 55 درصد معلولان دزفول بدلیل داشتن مشکلات مختلف برای تحرک نیازمند مناسب سازی معابر و خیابان ها هستند.
رئیس بهزیستی دزفول افزود: طبق قانون شهرداری ها مکلفند صدور پرونده احداث، بازسازی و پایان کار برای ساختمان ها را به رعایت ضوابط و استانداردهای شهرسازی و معماری ایران مشروط کند.
وی گفت: طبق قانون همه معلولان و سالمندان باید از اتوبوس های شهری رایگان استفاده کنند که این امر به شهرداری ها تکلیف شده است و باید این موضوع را رعایت شود.
رئیس بهزیستی دزفول افزود: پارسال مصوبه ای با عنوان پارک دوستدار سالمند در دزفول نامگذاری شد که تاکنون اقدامی نشده است.
وی اظهار داشت: در نشست هان پیشین مقرر شده بود برای رفاه حال سالمندان سامانه نوبت دهی برای آنها در بانک ها اجرا نشود ولی هنوز این کار انجام نشده است.
عبدالحسین پوررکنی معاون عمران وبرنامه ریزی فرمانداری دزفول نیز خواستار رسیدگی به مشکلات معلولان وسالمندان با همکاری و مساعدت دیگر دستگاه های اجرایی شد.
رضا سیدمحمودی شهردار منطقه 2 دزفول نیز گفت: شهرداری برای رسیدگی به مشکلات سالمندان ورود کرده و دسترسی به معابر اصلی شهر از خیابان آفرینش تا پل دوم و خیابان طالقانی رمپ گذاری و اختلاف سطح ها یکسان شده است.
در این نشست مقرر شد پیگیری های لازم برای نامگذاری یک پارک محله ای بنام سالمندان انجام شود و کمیته های سلامت، فرهنگی وآموزش وپژوهش ویژه سالمندان در دزفول تشکیل شود.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معلولان بهسازي معابر مناسب سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان

درویشعلی حسن زاده گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

او افزود: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟