Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@17:53:46 GMT

ظریف به هند سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۰۵۷۰

مدیرکل آسیا – اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: قرار است در آینده نزدیک محمدجواد ظریف سفری به هند داشته باشد. آفتاب‌‌نیوز : اسلامی طی سخنانی در مراسم خداحافظی و تقدیر از سفیر هند در ایران که توسط انجمن دوستی ایران – هند برگزار شده بود گفت: انجمن دوستی ایران و هند یکی از فعال‌ترین و پربرنامه‌ترین انجمن‌ها است و بنده به سفیر هند هم گفتم که واقعا شور و نشاط را در برنامه‌های انجمن دوستی ایران و هند شاهد بوده و هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هند حوزه کاری بنده در وزارت خارجه است و افتخار می‌کنم که این انجمن از فعال‌ترین انجمن‌هاست. البته سفیر هند در ایران نیز طی دوره‌ای که در ایران حضور داشته بسیار فعال بوده و همکاری خوبی را با وزارت خارجه و شخص بنده داشته است.
وی با بیان این‌که «توسعه روابط ایران و هند را در دوره ماموریت سؤراب کومار سفیر هند در ایران شاهد بودیم» گفت: در این مدت نخست وزیر هند سفری به ایران داشته و همچنین آقای روحانی به هند سفر داشته است و آقای ظریف هم قرار است در آینده نزدیک سفری به هند داشته باشد. البته سفر آتی ایشان به دعوت موسسه ORF و برای سخنرانی است.
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه بیان کرد: امیدواریم روابط بین دو کشور تداوم داشته و دو کشور همواره سعی کرده‌اند که از فرهنگ و تاریخ و ادبیات یکدیگر استفاده کنند، هند کشور تنوع و فرهنگ‌های مختلف و کشور دموکراسی در جهان است.
وی اظهار کرد: سفیر هند در طی مدتی که در ایران حضور داشته به 26 شهر سفر کرده و به فرهنگ ایران بسیار علاقه‌مند است. همسر وی نیز در این مدت به خوبی زبان فارسی را فرا گرفته و فکر می‌کنم این فرهنگ ما را هم به هند و هم به میانمار که مقصد بعدی مسئولیت وی است را منتقل کند.
به گزارش ایسنا، دستیار ویژه وزیر خارجه همچنین بیان کرد: امیدواریم که آقای کومار باز هم به ایران سفر کند و از وی دعوت می‌کنیم هر زمان که تمایل داشتند به ایران بیایند و برای وی و خانواده ایشان آرزوی موفقیت داریم. ان‌شالله در ماموریت بعدی خود در میانمار موفق باشند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ایران و هند محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است