Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@08:54:56 GMT

تدابیر اروپا برای تلطیف"خروج سخت"

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۰۵۷۸

كميسيون اروپا تدابيري اتخاذ كرده است تا در صورتي كه دولت انگليس و اتحاديه اروپا نتوانند در خصوص برگزيت ( خروج انگليس از اتحاديه اروپا) به توافق نهايي برسند اين تدابير را اجرايي كند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، كميسيون اروپا روز چهارشنبه اعلام كرد: در برخي بخشها به ويژه بخش خدمات مالي، حمل و نقل هوايي و گمركات، تدابيري اتخاذ كرده است تا بلكه با اجراي آنها پيامدها و آثار منفي «خروج سخت» احتمالي ( برگزيت بدون توافق ميان لندن و بروكسل) را تلطيف كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالي كه تا خروج قطعي انگليس از اتحاديه اروپا يكصد روز ديگر باقي مانده است ( بيست و نهم مارس سال آينده) كميسيون اروپا با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد: بسيار ضروري و اضطراري است كه به منظور كاهش خسارات و زيانهاي بزرگ ناشي از برگزيت بدون توافق، اين تدابير به اجرا گذاشته شود.
طرح فوريتي كه روز چهارشنبه توسط كميسيون اروپا به تصويب رسيد شامل چهارده تدبير است كه برخي بخشهاي خاص را شامل مي شود. طبق اعلام كميسيون اروپا چنانچه لندن، بدون توافق با بروكسل، اتحاديه اروپا را ترك كند اين بخشها بيش از بقيه از پيامدهاي احتمالي «خروج سخت» آسيب خواهند ديد. از اين رو تدابير مورد نظر براي تحديد پيامدهاي احتمالي پيش بيني شده است.
توافق نامه خروج انگليس از اتحاديه اروپا كه توسط بيست و هفت كشور عضو اتحاديه اروپا و ترزا مي، نخست وزير انگليس در نوامبر گذشته امضا شد مخالفتهاي شديدي را در انگليس، چه از جانب اروپادوستان و چه از طرف اروپاگريزان برانگيخته است. ترديدها و ابهامات مربوط به اين سند، احتمال يك برگزيت بدون توافق را تشديد كرده است. توافقنامه امضا شده ميان ترزا مي و رهبران اروپا، هم از طرف حاميان برگزيت و هم از طرف مخالفان اتحاديه اروپا در انگليس زير سوال رفته است.
­به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروكسل، طرفداران برگزيت در انگليس از اين مسئله بيمناكند كه مبادا با تصويب اين توافقنامه در مجلس عوام، انگليس باز هم براي هميشه به اتحاديه اروپا وابسته شود. اما مخالفان اتحاديه اروپا نيز كه توافقنامه برگزيت را قبول ندارند اميدوارند بتوانند با مخالفتهاي خود، نخست وزير انگليس را به تجديد نظر درباره اين توافقنامه وادارند.
توافقنامه خروج انگليس از اتحاديه اروپا  كه به مدت هفده ماه پس از رنج و تلاش و فراز و نشيبهاي فراوان سرانجام ميان لندن و بروكسل منعقد شد براي اجرايي شدن بايد در پارلمان اروپا و همچنين پارلمان انگليس به تصويب برسد و در صورت سپري كردن اين مراحل، بيست و نهم مارس سال دو هزار و نوزده عملياتي شود.
كميسيون اروپا همچنين در بيانيه خود بر امتيازات موجود در توافقنامه برگزيت كه قرار است پيش از ژانويه آينده در مجلس عوام انگليس به راي گذاشته شود، تاكيد و خاطر نشان كرد تدابيري كه نهاد اجرايي اتحاديه اروپا براي مقابله با پيامدهاي «خروج سخت» اتخاذ كرده است بي ترديد نمي تواند جبران كننده دوره انتقالي باشد كه در توافق برگزيت (تا پايان دسامبر سال دو هزار و بيست) پيش بيني شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اروپا برگزیت تدابیر خروج سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا