Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:57:53 GMT

شاخص کل فرابورس ایران به استقبال زمستان رفت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۰۶۲۱

شاخص کل فرابورس ایران به استقبال زمستان رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرابورس ایران، پاییز ۹۷ در فرابورس در آخرین روز معاملاتی آذرماه با دادوستد ۷۳۹ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال در بیش از ۹۷ هزار نوبت معاملاتی به پایان رسید تا معامله‌گران با افزایش حجم معاملاتی کمتر از ۱۰ درصدی نسبت به روز گذشته به استقبال زمستان رفته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل فرابورس ایران امروز چهارشنبه ۲۸ آذرماه ۹۷ پس از تجربه افت ۱۷ واحدی در پایان معاملات در سطح ۱۷۹۱ واحدی قرار گرفت که سه نماد «زاگرس»، «ذوب» و «کگهر» با اهرم منفی تا سقف ۶ واحدی بیشترین تاثیر را بر آیفکس برجای گذاشتند.

به‌علاوه، نماد «ذوب» با حجم معامله بیش از ۱۱۰ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان بازارهای سهام فرابورسی در روزی که گذشت به خود اختصاص داد و نماد «زکشت» بیشترین افزایش قیمت و نماد «غفارس» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ذوب»، «مادیرا» و «سمگا» عنوان پُربیینده‌ترین نمادهای معاملات امروز را از آن خود کردند.

رصد معاملات سهام در دو بازار اصلی فرابورس ایران بیانگر جابه‌جایی ۳۰۹ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۲ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم است.

همچنین بازار پایه امروز میزبان معامله ۳۰۵۶ میلیون سهم به ارزش ۶۳۹ میلیارد ریال بود.

در سمت دیگر بازار، مجموع حجم معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بازار ابزارهای نوین مالی به ۱۵ میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از معاملات ۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بود.

در این بازار همچنین نماد معاملاتی استفاده از تسهیلات مسکن آذرماه سال ۱۳۹۷ یعنی «تسه۹۷۰۹۱» گشایش یافت و بنابر اعلام ناظر بازار، در رویدادهای آتی نماد «اخزا۶۰۷» در پایان معاملات روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۹۷، به دلیل پرداخت مبالغ اسمی این سری از اسناد خزانه اسلامی متوقف خواهد شد.

کد خبر 4490168

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار سهام بورس فرابورس معاملات فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد