Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیب قدیمی نماینده وزیر بهداشت در زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به دلیل آتش گرفتن مهد کودک و پیش دبستانی در شهر زاهدان چهار نفر از دانش‌آموزان دچار سوختگی استنشاقی  بخاری نفتی شده و به بیمارستان علی‌‌ابن‌ابیطالب زاهدان منتقل شدند.

وی ادامه داد: پزشکان بارها توصیه کرده‌اند که پیشگیری به مراتب بهتر از درمان است و اگر مسائل ایمنی را در مواجه با سوختگی یاد گرفته باشیم، این‌گونه حوادث برای ما تکرار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده وزیر بهداشت در زاهدان اظهار کرد: به دلیل وقوع آتش‌سوزی در فضای بسته، دانش‌آموزان دچار سوختگی استنشاقی شده و شعله‌های آتش وارد مجاری تنفسی آن‌ها می‌شود که این نوع آسیب یکی از صدمات جدی در سوختگی استنشاقی به حساب می‌آید.

قدیمی افزود: تیم پزشکی بیمارستان متشکل از جراحی پلاستیک و بیهوشی در بیمارستان حاضر بوده و اقدامات درمانی مانند لوله‌گذاری برای دانش‌آموزان آسیب دیده انجام شده است اما به دلیل شدت آسیب وارده، 3 دانش‌آموز فوت کردند و مصدوم چهارم تحت مراقبت ویژه سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان قرار دارد.

با انتقال دانش‌آموزان حادثه مدرسه زاهدان به تهران اتفاقی جدید رخ نمی‌داد

وی بیان کرد: به عنوان نماینده وزیر بهداشت از نزدیک بر روند درمان دانش‌آموزان آسیب دیده نظارت دارم، تیم پزشکی در نظر گرفته برای دانش‌آموزان آسیب دیده بسیار مجرب و با امکانات کافی و پیشرفته بوده است.

نماینده وزیر بهداشت در زاهدان اضافه کرد: همه امکانات و تجهیزات در بیمارستان علی بن ابی طالب وجود دارد و هیچ نیازی به انتقال 4 دانش‌آموز آسیب دیده به تهران نبوده است و در صورت انتقال مصدومان حادثه به تهران به دلیل سوختگی شدید استنشاقی  هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی داد.

قدیمی تأکید کرد: اقدامات انجام گرفته به وسیله تیم پزشکی در حد استاندارد و بدون هیچ‌گونه نقصی بوده است.

همه امکانات برای درمان دانش‌آموزان حادثه مدرسه زاهدان مهیاست

وی گفت: به عنوان جراح ترمیمی و نماینده وزیر باید بگویم که ما در سراسر کشور یک وظیفه فرابخشی فرهنگی اجتماعی داریم که بسیاری از نهادها و وزارتخانه در آن دخیل هستند، مسائلی مانند تأمین وسایل گرمایشی و انتقال وقت باید استانداردسازی در همه مکان‌ها به ویژه مدارس رعایت شود تا ما شاهد کاهش سوختگی در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟