Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرناپلاس- در پي سخنان جمعه گذشته حسن رحيم پور ازغدي در پيش از خطبه نمازجمعه تهران، صبح امروز آيت الله العظمي مکارم شيرازي در جلسه درس خارج فقه خود، از طرح ادعاهاي خلاف، عليه حوزه و روحانيت در نماز جمعه تهران انتقاد کردند.

انتقاد اين مرجع تقليد که براي دومين بار از يک عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح مي‌شود، بعد از سخنان انتقادي رحيم پور بيان شد که از تريبون نماز جمعه تهران به مسئولان حوزه و دانشگاه تاخته و گفته است در نماز جمعه انقلابي بايد خدمات و صدمات اين نهاد‌ها به شکل شفاف بيان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آيت‌الله مکارم شيرازي، امروز در درس خارج خود با طرح اين پرسش که چطور مي‌شود به شخص مخالف حوزه فرصت سخنراني داده شود و دروغ بزرگي بيان گردد که 40 سال است حوزه حرف‌هاي سابق خود را مي‌زند، تأکيد کرده است:انتظار نداريم در درون حوزه هم افرادي عليه حوزه باشند، حوزه نباشد هيچ‌کس نيست. چندمين بار است که اين شخص اين سخنان را مي‌زند و در عين حال باز هم از او دعوت به صحبت مي‌شود، اين نشان مي‌دهد در داخل نظام هم خبرهايي است.
به گفته ايشان، «از عجائب روزگار است که هفته گذشته در نماز جمعه تهران در سخنراني قبل از خطبه ها بر ضد حوزه علميه صحبت کردند؛ نماز جمعه اي که فرزند حوزه است، تمام ائمه جمعه بدون استثنا فرزندان و تربيت يافتگان حوزه هاي علميه هستند؛ حال چطور مي شود که پايگاه بشود بر ضد حوزه؟ اين عجيب است! شما که همه چيزتان از حوزه است چطور مي شود از يک شخص مخالف حوزه که قبلا نيز عليه حوزه سخنراني کرده بود، دعوت کنيد و پايگاه بدهيد.»
ايشان با رد ادعاي مطرح شده از سوي سخنران پيش از خطبه ها تصريح کرد: اگر کسي نداند شما که مي دانيد، حوزه چقدر به مسائل مستحدثه و نيازها و اقتضائات توجه دارد و در درس ها، تحقيقات و پژوهش ها به اين موضوعات توجه مي شود.
**رحيم پور ازغدي: بايد خدمات و صدمات حوزه در نماز جمعه بيان شود
سخنران پيش از خطبه‌‌هاي نمازجمعه هفته گذشته تهران، حسن رحيم پور ازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود. او در بخشي از سخنان خود با طرح اين موضوع که دو قرائت از نماز جمعه وجود دارد که يکي بي‌خطر و ديگري نماز جمعه علوي و محمدي است، انتقاداتي را نسبت به مسئولان کشور و برگزارکنندگان نماز جمعه مطرح مي‌کند.
وي با تأکيد بر اينکه نماز جمعه تريبوني است که هم بايد خدمات حکومتي‌ها به مردم توضيح داده شود تا سوءظن پيدا نکنند هم مسئولان به جاي پاسخگويي درباره برخي از مفاسد، کاري نکنند که چند دزد و بي‌عرضه باعث شوند مردم تمامي خطاها و بي‌عرضگي‌ها را به کل سيستم تعميم دهند و به جاي پاسخگويي ناهيان از منکر و صاحبان حق، مظلومان و مستضعفان را متهم به تشويش اذهان عمومي، تضعيف نظام و ضدانقلابي‌گري نکنند، گفته است:« هم خدمات نيروهاي حوزه دانشگاه و هم صدماتي که اينها زده‌اند بايد بيان شود. اينها بايد شفاف، منطقي و اخلاقي در نماز جمعه بيان شود. حوزه، دانشگاه و مديريت‌هاي آن بايد شجاع و مسئوليت‌پذير باشند و قصور خود را بپذيرند.»
**از فيضيه عليه حوزه
اين نخستين بار نيست که رحيم پور ازغدي از تريبوني عمومي دست به انتقاد از حوزه علميه قم مي‌زند. شهريورماه سال جاري نيز اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تجمع اعتراضي طلاب در مدرسه فيضيه سخنراني جنجالي داشت. وي در بخشي از سخنراني خود با بيان اينکه حوزه غير از اعتراضات و تبليغ دين، وظيفه اجتهاد اقتصادي را نيز به عهده دارد، گفت:«درس خارج‌هايي برگزار مي‌شود که به جاي اين‌که تمدن ديني را تئوريزه کنند، فقه سکولار مي‌سازند و در مورد بانک‌ها و روابط اجتماعي و اين دست مسائل حرفي نمي‌زنند.»
رحيم پور ازغدي در همين راستا تأکيد کرده بود: «ريشه سکولاريسم در حوزه است. سکولاريسم يعني تفکيک دين از حکومت و دولت و تمدن. به جاي اين همه رساله، مسائلي که حل نشده است را پاسخ دهيد. در فقه حکومتي نيز حوزه هنوز در مسائل اصلي جوابي ندارد. حوزه هنوز بعد از 40 سال دارد بحث مي‌کند بانک‌ها ربوي هستند يا خير. »
آيت‌الله مکارم شيرازي آن زمان اين اتفاق را يک «فاجعه» خواند و در بيانيه‌اي نوشت«در اين شرايط حساس، تضعيف حوزه علميه و مرجعيت و تهديد رئيس‌جمهوري بر اساس چه ضابطه‌اي بوده؟ آيا همه اين‌ها آب به آسياب دشمن ريختن نيست؟» آيت‌الله نوري همداني نيز در واکنش به اينکه رحيم پور ازغدي، حوزه را سکولار خوانده بود، گفت:«حوزه علميه که در طول تاريخ در مقابل ظلم ماند، استکبارستيز بود، حال اين‌گونه قضاوت بي‌انصافي است. حوزه هيچ‌گاه سکولار نبوده و نيست و نخواهد بود، چرا بايد کسي را به حوزه بياورند که از حوزه بي‌اطلاع باشد؟ اجازه نخواهيم داد کسي خدمات مراجع و علماي بزرگ و حوزه علميه را زير سؤال ببرد.»
حال بايد منتظر ماند و ديد، آيا ديگر مسئولان و چهره‌هاي حوزه، به‌عنوان مهد انقلاب نيز به سخنان اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي که از داعيه‌داران حفظ انقلاب است، واکنش نشان خواهند داد!؟
**اداره کل اخبار چندرسانه‌اي**ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد و به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود، گفت: همه سلایق سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نمازجمعه شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی اظهار داشت: از مهم‌ترین امتیازات استان گلستان،  همزیستی مسالمت‌آمیز و همدلی و هماهنگی شیعه و سنی است.

وی تاکید کرد: ائمه‌جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدراسلام تاکنون هستند و امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌مقدس جمهوری اسلامی هستند و به علت مسئولیت بسیار سنگین  این وظیفه سنگین پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه، اتکاء به خداست.

نورمفیدی تصریح کرد: در دنیای امروز که جهان سلطه همه اصول و اعتقادات همه ادیان الهی را زیر پا گذاشته است؛ اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد و به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی و جناحی و گروهی شود، افزود: باید فضای عمومی و محتوایی نمازجمعه به گونه‌ای باشد که همه سلایق سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نمازجمعه شوند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته‌ترین طلبه‌ها که در این زمینه آموزش دیده‌اند؛ برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: استان گلستان نمونه‌ای از ایران کوچک است که همزیستی مسالمت‌‎آمیز و همدلی و هماهنگی شیعه و سنی از مهم‌ترین امتیازات استان گلستان است .

استاندار گلستان هم با اشاره به قابلیت های گلستان افزود: استان گلستان در حوزه اقتصاد رشد 8 درصدی داشته و رقم تولید ناخالص استان دوبرابر قبل شده است.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به اینکه  سرمایه گداری خارجی در گلستان  به بیش از  13 میلیون دلار رسیده است تاکید کرد:  این رقم  حکایت از از رشد 12 برابری داشته است که احیا 137 بنگاه و کارخانه نیمه تعطیل در این رشد بی تاثیر نبوده است .

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم تصریح کرد:  علاج بخشی خلیج گرگان از مهمترین اقدامات دولت است که اگر انجام نمی شد طبیعت و محیط زیست گلستان مورد تهدید  جدی قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • صنایع کم‌آبی می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند
  • تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمد‌ها است