Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبادی درخصوص راهکارهای کاهش آسیب های فضای مجازی گفت: محدود کردن زمان استفاده از اینترنت، نظارت بر روی سایت هایی که کودکان مراجعه می کنند، آشنایی والدین با اطلاعات و تکنولوژی های جدید از جمله راهکارهای کاهش آسیب های فضای مجازی است.

«زهرا عبادی» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درخصوص آسیب های فضای مجازی گفت: اعتیاد اینترنتی، اختلال روحی، افسردگی متمرکز، اضطراب اجتماعی، ضعف مهارت مقابله و عزت نفس پایین از آسیب های روانی استفاده طولانی مدت از اینترنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس علوم تربیتی و رفتارشناس، فضای مجازی را چاقوی دو لبه ای عنوان کرد که می تواند همزمان نقاط مثبت و منفی را داشته باشد و افزود: آسیب پذیری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی بیش از سایر افراد جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط سنی که دارند مدام در حال تحرک، بازی با هم سالان هستند درحالیکه با حضور در فضای مجازی به تدریج از تحرک آنها کاسته شده و از جمع های دوستانه دور می شوند و در درازمدت باعث منزوی شدن کودکان و نوجوانان می شود.

 

عبادی با بیان اینکه خانواده ها باید قوانینی برای استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی تعریف کنند، گفت: فرزندان در بیشتر مواقع از عدم مهارت والدین خود در استفاده از اینترنت و رایانه، سوء استفاده می کنند.

 

کارشناس علوم تربیتی با تاکید بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای خانواده ها، خاطرنشان کرد: تسلط کامل والدین بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه ها و اینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه و فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد.

 

عبادی تصریح کرد: استفاده از اینترنت در میان کودکان و نوجوانان در صورتى که نظارت والدین را به دنبال نداشته باشد، می تواند بستری برای بروز ناهنجاری اخلاقی و رفتاری باشد.

 

وی درخصوص راهکارهای کاهش آسیب های فضای مجازی گفت: محدود کردن زمان استفاده از اینترنت، نظارت بر روی سایت هایی که کودکان مراجعه می کنند، آشنایی والدین با اطلاعات و تکنولوژی های جدید از جمله راهکارهای کاهش آسیب های فضای مجازی است.

 

عبادی با بیان اینکه باید به کودکان و نوجوانان بیاموزیم که هر چیزی که در اینترنت می بیند یا می خواند حتماً و لزوما درست و واقعی نیست، افزود: والدین باید زمان هایی را اختصاص دهند تا همراه فرزندان شان در فضای مجازی حضور یابند.

 

کارشناس علوم تربیتی با بیان اینکه باید به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم تا اطلاعات شخصی و خانوادگی را در فضای مجازی با دیگران به اشتراک نگذارند، خاطرنشان کرد:  خانواده ها باید به فرزندان خود بیاموزند که همان قوانینی که در ارتباطات واقعی رعایت می‌کنیم مانند فحش ندادن، استفاده نکردن از کلمات رکیک و طنزها و مطالب مبتذل و… باید در فضای مجازی نیز رعایت کنند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان شب یلدا مجلس خبرگزاری شبستان وحدت حوزه و دانشگاه استان بوشهر کمیته امداد امام خمینی ره کمیته امداد ایران سواد رسانه ای مهارت آموزی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» که با حضور در ویراستی نوشت: «حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی از مهمترین عوامل اعتماد مردم به سکوهای داخلی و موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است.

از اعضای کمیسیون حقوقی که با حضور کامل در جلسات فشرده، سند را بررسی و تصویب نمودند متشکرم. این حرکت با فتوای محکم رهبرانقلاب آغاز و باهمت دولت و پیگیری مجلس به نتیجه خواهد رسید.»

             

گفتنی است روز گذشته وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید. این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الفاظ رکیک سپهر حیدری پس از ممنوعیت حضور دختران پرسپولیسی در ورزشگاه
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد