Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:39:19 GMT

انفجار زودپز 600 خانه را خاکستر کرد!

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۱۰۴۶

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 در پی آتش سوزی مهیب در منطقه فقیرنشین شهر مانائوس در شمال برزیل، 600 خانه خاکستر شدند. پلیس گفته است این اتفاق به احتمال زیاد بعد از انفجار یک زودپز خانگی حین پخت غذا اتفاق افتاده و به دلیل چوبی بودن بیشتر خانه ها آتش به سرعت گسترش یافته است. تصاویر از این آنش سوزی و پس از آن را در تابناک می‌بینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: نبض خبر خانه آتش سوزی برزیل ویدیو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری

ناسا تصاویر تایم لپس خیره‌کننده‌ای از دو ابرنواختر معروف در کهکشان راه شیری منتشر کرده است. این تصاویر که توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا گرفته شده‌اند، تغییرات چشمگیری را در طول زمان نشان می‌دهند که ناشی از انفجار ستاره‌ای است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، دانشمندان تصاویر "تایم لپس" خیره‌کننده‌ای از دو ابرنواختر معروف در کهکشان راه شیری منتشر کرده‌اند. این تصاویر که توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا گرفته شده‌اند، تغییرات چشمگیری را در طول زمان نشان می‌دهند که ناشی از انفجار ستاره‌ای است.

یکی از ابرنواخترها، بقایای ابرنواختر خرچنگ است که در سال 1054 میلادی منفجر شد. این انفجار در آن زمان چنان درخشان بود که حتی در روز قابل مشاهده بود. تصاویر تایم لپس نشان می‌دهند که بقایای این ابرنواختر در طول هزار سال گذشته به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

.

ابرنواختر دیگر، بقایای Cassiopeia A است که حدود 350 سال پیش منفجر شد. این ابرنواختر نیز بسیار درخشان بود و توسط منجمان در سراسر جهان مشاهده شد. تصاویر تایم لپس نشان می‌دهند که بقایای Cassiopeia A نیز در حال گسترش است، اما با سرعت کمتری نسبت به بقایای ابرنواختر خرچنگ.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" تصویر نخستین ابرنواختر خود را منتشر کرد

این تصاویر جدید به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه انفجار ستاره‌ای و تکامل بقایای آنها را بهتر درک کنند. آنها همچنین یادآور قدرت و زیبایی پدیده‌های طبیعی هستند.

تصاویر تایم لپس توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا، تلسکوپ فضایی هابل و رصدخانه اشعه ایکس XMM-Newton گرفته شده‌اند.

دانشمندان از این تصاویر برای مطالعه نحوه انفجار ستاره‌ای و تکامل بقایای آنها استفاده می‌کنند.

ابرنواخترها نقش مهمی در تکامل کهکشان‌ها دارند. آنها عناصر سنگینی را در فضا آزاد می‌کنند که در نهایت برای تشکیل ستارگان و سیارات جدید استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • لحظه وحشتناک انفجار مین در دست سربازان روس (فیلم)
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل