Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@14:20:19 GMT

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۱۳۷۵

پول‌نیوز - هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲۶ سنت افزایش ۵۶.۶۲ دلار فروخته شد، اما قیمت این کالای اساسی همچنان تحت فشار قرار دارد.
قیمت نفت یکی از بیشترین کاهش‌ها در سال‌های اخیر، در معاملات امروز به ثبات رسید، اما همچنان به علت فزونی عرضه و نگرانی در مورد رشد کند اقتصادی که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد، تحت فشار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲۶ سنت افزایش ۵۶.۶۲ دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته ۵.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و به کمترین میزان در ۱۴ ماه گذشته رسید.
نفت خام آمریکا نیز با ۳۹ سنت افزایش ۴۶.۶۳ دلار فروخته شد. این نوع نفت نیز در روز گذشته ۷.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به کمترین میزان از آگوست ۲۰۱۷ رسید.
از آنجاییکه عرضه نفت خاورمیانه، روسیه و آمریکا از تقاضا پیشی گرفته است، هر دو شاخص نفتی از ابتدای اکتبر تاکنون بیش از ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست دادند.
استفان برنوک، تحلیلگر بازار گفت: «علی رغم بهبود بازار، ریسک قیمتی همچنان به میزان زیادی به سمت کاهشی است.»
انتظار می‌رود، بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را اواخر امروز افزایش دهد.
موسسه آمریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد، ذخایر نفت این کشور هفته گذشته به صورت غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است و در عین حال ذخایر ذخایر بنزین نیز افزایش داشته است که نگرانی‌ها در مورد فزونی عرضه را شدت بخشیده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا بالاتر از سطح حمایتی ۲۳۰۰ دلار در اولین ساعات تجارت در روز جمعه قرار دارد. ارزش دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری این کشور پس از گزارش بالا رفتن تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۳۰ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۳ درصدی به ۲۳۴۵ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

به گزارش رویترز، بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا ترس از افزایش دوباره نرخ بهره را تشدید کرده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران