Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار قاسم رضایی عصر چهارشنبه طی سفر به شهرستان تایباد افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از ۴۲ تن انواع مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشور کشف و ضبط شده است که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مواد مخدر صنعتی می‌باشد.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده انواع مواد مخدر در جهان است اظهار داشت: طی هشت ماه امسال بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر توسط نیرو‌های مسلح در کشور کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به قاچاق کالا در مرز‌های کشور اشاره کرد و گفت: در کنار بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده‌های مرزنشین، مبارزه با قاچاق کالا و سوخت از دیگر رسالت‌های نیرو‌های مرزبانی می‌باشد بطوریکه کشفیات کالا و سوخت قاچاق از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در مرز‌های کشور بیش از هفت برابر افزایش پیدا کرده است.

سردار رضایی افزود: با وجود گستردگی مرز‌های دریایی و خشکی ایران، امنیت خوبی در مرز‌ها برقرار شده و دشمن از این موضوع ناخشنود است.
وی اظهار داشت: این وضعیت وظیفه مرزداران را دوچندان می‌کند و می‌توان گفت: مرز افغانستان مهار و مرز‌های عراق به طور کامل کنترل شده، اما در برخی مرز‌ها هنوز مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: در برخی مرز‌ها تردد‌های غیر مجاز و تحرک‌های قاچاقیان مشهود است که در این زمینه با تعاملاتی که با نیرو‌های مرزبانی کشور‌های همسایه داشته ایم این اقدامات نامناسب به حداقل رسیده است.

سردار رضایی گفت: برای مقابله با تهدیدها، مراقبت از مرز، مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا و تردد‌های غیرمجاز و شرارت‌های مرزی برنامه‌هایی تدوین شده که نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

وی به نقش مرزنشینان در تامین امنیت پایدار مرز‌ها اشاره کرد و افزود: مرزنشینان مرزبانان واقعی هستند که با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پایبند به انقلاب، آرمان‌های امام راحل و شهدا هستند و اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه‌ای به اعتقادات این نظام مقدس وارد شود.

نشست مشترک با فرمانده نیروی زمینی ارتش در شرق کشور، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت، شرکت در جلسه شورای اداری تایباد و نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از مهمترین برنامه‌های سفر ۲ روزه فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شهرستان تایباد بود.

استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر آن در شهرستان تایباد است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/ز

مبارزه با ورود مواد مخدر از مهمترین اولویت های مرزبانی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی بوده و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم کنیم.

وی از اجرای طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و افزود: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۸ کیلو و ۴۹۱ گرم تریاک، ۱۶۵ گرم هروئین، ۲۱ کیلو و ۳۰۳ گرم حشیش، یک کیلو و ۹۰۱ گرم شیشه و ۴۳ کیلو و ۹۶۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از طریق جلب مشارکت حداکثری مردم، تصریح کرد: واکسینه کردن قشر جوان زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری و تلاش کنند.

کد خبر 747876

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد