Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - ایرنا - رایزن سابق فرهنگی ایران در افغانستان گفت: باید مانیفست عملگرای سیاست همسایگی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران استخراج شود.

به گزارش ایرنا، ناصر جهانشاهی چهارشنبه شب در بخش پایانی همایش 'تبیین سیاست همسایگی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری' در مشهد افزود: این مانیفست در صورت تدوین، استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با همسایگان خواهد بود و می توان عملی را که امروز در این عرصه داریم با آن منطبق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: باید تحقیق جامع در این زمینه صورت گیرد و بر اساس سخنان رهبری و قانون اساسی برنامه و راهکار در این زمینه تعیین کرد.
معاون بین الملل موسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای) نیز در این همایش گفت: صدور پیام وزیر امور خارجه نشان همراهی دستگاه دیپلماسی با رویکرد این همایش است.
محسن پاک آئین افزود: ما به دنبال این هستیم که گفتمان های مطروحه توسط رهبر معظم انقلاب در همه حوزه ها از جمله حوزه بین الملل را به نظریه تبدیل کنیم.
وی افزود: این گفتمانها طیف وسیعی از نظرات از جمله دیپلماسی انقلابی، افول آمریکا و نیز سیاست همسایگی را در بر می گیرد.
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی نیز گفت: در دیپلماسی فرهنگی و سیاست خارجی ما حوزه های دیپلماسی قرآنی و اندیشه های رهبری، مظلوم واقع شده است.
محمد اورعی کریمی افزود: نهادهای دولتی و غیر دولتی اندیشه های رهبری را چنان که باید و شاید ترویج نکرده اند و این همایش می تواند آغاز و باب خیری باشد که بیش از پیش به این اندیشه ها پرداخته شود.
همایش یک روزه 'تبیین سیاست همسایگی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری' با حضور تعدادی از استادان، کارشناسان و دیپلماتهای سابق جمهوری اسلامی ایران امروز در مشهد برگزار شد.
این همایش دومین نشست با این عنوان است که نخستین آن اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شده بود.
هدف از برگزاری این همایش تبیین مفهوم همسایگی به عنوان یک مفهوم جدید در روابط بین الملل و ارائه تعریف لازم همگام با اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی اعلام شده است.
این همایش چهارشنبه شب به کار خود پایان داد.
1922/ 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روابط خارجي سياست همسايگي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سروان پاسدار حیدر بردبارنسب در نشست سیاسی تیپ عملیاتی امام صادق (ع) افزود: مردم ایران اسلامی و تمامی آزادی‌خواهان جهان کار نیمه‌تمام شهید سلیمانی و آرمان و آرزوی تمامی شهدای اسلام را که آزادی قدس شریف، نابودی اسرائیل و کوتاه شدن دست آمریکا از منطقه بود را به پایان خواهند رساند.

وی بیان کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در برابر دشمن آمادگی لازم را دارند و به موقع پاسخ شرارت‌های دشمن خبیث را می‌دهند.

وی افزود: درود خدا بر مردم شریف و نجیب ایران عزیز اسلامی که با وجود برخی کمبود‌ها و مشکلات با حضور و حمایت همیشگی خود وحدت را حفظ کرده و پای کار جبهه حق ثابت قدم هستند.

دیگر خبرها

  • هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی چشمگیر و قابل تقدیر است
  • صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • هماهنگی میدان و دیپلماسی از عوامل مهم موفقیت عملیات وعده صادق بود
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند
  • زمان دیپلماسی است، نه جنگ/ فضا را سرد کنید؛ گرم نکنید
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است