Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:03:02 GMT

پیوند دانشگاه و کارآفرینی مورد حمایت استانداری است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۱۷۸۸

پیوند دانشگاه و کارآفرینی مورد حمایت استانداری است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه شورای اداری خوزستان که در استانداری برگزار شد با گرامی داشت هفته پژوهش اظهار کرد: در استان خوزستان همگام با دیگر استان ها برنامه های متنوع و متعددی به منطور توجه بیشتر به اهمیت پژوهش و فناوری تدارک دیده که در حال اجرا است.

وی افزود: از جمله برنامه های هفته پژوهش خوزستان می توان به برگزاری نمایشگاه استانی پژوهش و فناوری و نمایشگاه فن بازار استان که با مشارکت شرکت های دانش بنیان و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی بیان کرد: همچنین جشنواره پژهشگران و فناوران برگزیده استان در سه بخش دانشگاهی، دستگاه های اجرایی و دانش آموزی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار بر پایه پژوهش، مطالعه و فناوری به ویژه در عرصه اقتصادی قابل تحقق است، گفت: با وجود مشکلات انباشته از سالیان دور و نزدیک و همینطور فشارهای خارجی، ضرورت دارد که بیش از گذشته اهمیت حوزه مطالعات و فناوری را مورد توجه قرار دهیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امسال در هفته پژوهش موضوع فناوری و کارآفرینی مورد توجه گرفته چون امروزه در دنیا از دانشگاه های نسل سوم سخن گفته می شود؛ در واقع دانشگاه های نسل اول عمدتا به امر آموزش توجه داشتند ولی دانشگاه های نسل دوم به امر پژوهش و تحقیقات توجه دارند.

شریعتی ادامه داد: امروزه در دنیا دانشگاه های نسل سوم عموما مبتنی بر کارآفرینی و حل مسائل جامعه در تعامل با محیط بیرونی هستند و در واقع محور و مأموریت کانونی این دانشگاه ها کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه نظام دانشگاهی به معنی پیوند حوزه آموزش و پرورش با حوزه اقتصاد است، تصریح کرد: البته متأسفانه هنوز نتوانسته ایم زیرساخت های دانشگاه های نسل سوم را در کشورمان فراهم کنیم اما چاره ای به غیر از فعال شدن این دانشگاه ها و حرکت در این مسیر نداریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به نظر می رسد دانشگاه های ما در عین حال که باید در حوزه آموزش تقویت شوند در حوزه پژوهش و فناوری هم باید برای پژوهش های کاربردی و مرتبط با مأموریت نسل سوم نظام دانشگاهی هدف گذاری کرده و گام بردارند.

شریعتی بیان کرد: در استانداری این آمادگی را داریم تا برای پیوند میان دانشگاه و عرصه کارآفرینی در استان هماهنگی ها و حمایت های لازم را انجام دهیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه فن بازار، همزمان با نمایشگاه پژوهش و فناوری هم در همین راستا انجام شد که البته جا دارد در این زمینه از دانشگاه شهید چمران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پارک علم و فناوری قدردانی کنیم.

کد خبر 4490234

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار خوزستان دانشگاه های خوزستان غلامرضا شریعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و کارآفرینی را از ارکان اصلی جامعه فناور کشور دانست که به خاطر ساختار چابک و رویکرد هدفمندشان، برطرف‌کننده خلاء در مراحل ابتدایی تا میانی در اجزاء مختلف فناوری کشور هستند.
سجاد محمدعلی نژاد گفت: انواع مختلف مراکز نوآوری و کارآفرینی برای پوشش مدل‌های مختلف خلق فناوری و پاسخ به نیازها، در حال شکل‌گیری و ارائه خدمات - به ویژه خدمات با ارزش افزوده بالا - به تمامی کنش‌گران در زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند.
وی افزود: این مراکز در حال حاضر به منظور حمایت از کسب‌وکار‌های فناورانه و خلاقانه، به ایجاد پیوندی هدفمند میان کارآفرینان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مراکز تحقیقاتی آموزشی و صنعتی می‌پردازند ولی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.
معاون وزارت علوم تأکید کرد: مراکز نوآوری و کارآفرینی در صورت حرکت به سمت تأمین بخشی از نیاز‌های زنجیره‌های ارزش، مورد حمایت ویژه معاونت فناوری و نوآوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرند.  

دیگر خبرها

  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید