Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:04:55 GMT

جشن یلدای سپید در پردیس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۱۸۳۲

جشن یلدای سپید در پردیس برگزار شد

تهران- ایرنا- بانوان هنرمند شهر پردیس در جشن یلدای سپید با پخت غذاهای سنتی و محلی و سفره آرایی در این جشن شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشن عصر چهارشنبه در محل موسسه فرهنگی هنری شهرداری با حضور گسترده بانوان هنرمند و مسئولین شهرستان برای اولین بار برگزار شد.
اجرای موسیقی زنده ، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به بهترین غذا و زیباترین سفره از دیگر بخش‌های این جشن یلدایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یاد آوری دورهم نشینی، صله‌رحم، احترام گذاشتن به بزرگترها و آشنایی نسل چهارم ما با سنت های ارزشمند ایرانی هدف اصلی ما در برگزاری این جشن است.
کوروش گلریز با اشاره به پخت غذاهای سنتی و محلی خاطر نشان کرد: نمایش سفره ساده و سالم ایرانی به دور از تجملات و معرفی غذاهای کم کالری سنتی و محلی یکی از شرایط حضور شرکت کنندگان در این جشن بود و منتخبین با توجه به شرایط یاد شده، توسط کارشناسان تغذیه انتخاب شدند و جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.
وی در ادامه افزود: امسال برگزاری این جشن برای فازهای 1 تا 4 پردیس برنامه ریزی شده بود و برای سال آینده به دنبال ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای برگزاری این آیین در فازهای جدید مسکن مهر شهرستان پردیس هستیم.
رئیس کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی شهر پردیس نیز گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این جشن معرفی آداب و سنن ایرانی به نسل جدید است، در این مراسم جوانان و نوجوانان زیادی حضور داشتند و با آیین، سنن و غذاهای محلی آشنا شدند.
سید مریم موسوی جوردی در ادامه اظهار داشت: یلدا یکی از بهانه‎های بسیار دوست داشتنی و خاطره انگیز برای همه خانواده های ایرانی برای تحکیم بنیان خانواده و احیای سنت حسنه صله رحم است و برگزاری این جشن ها راهی برای معرفی و حفظ ارزش‌ها و سنت های اصیل گذشته در بین خانواده‌های ایرانی است.
گفتنی است این جشن به همت شهرداری، کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی و هیات همگانی شهر پردیس برگزار شد.
شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قراردارد بر اساس آمار سال 95، 170 هزار نفر جمعیت دارد.
تهرام/9441//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پرديس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی از پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ ماه به مدت ۶ روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران که با حضور ۸ تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان به پایان رسید.

در پایان آیین اختتامیه لیگ برتر شطرنج بانوان کشور با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضاء تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران از سوی مسئولان فدراسیون شطرنج اعطاء شد.

کد خبر 6087185

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • برگزاری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی