Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-23@06:26:03 GMT

کشف زمین‌خواری 7 میلیاردی در رامسر

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۱۹۱۳

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از رفع تصرف 1900 متر از اراضی ملی به ارزش 7 میلیارد و 620میلیون ریال در شهرستان رامسر خبر داد . به گزارش بلاغ، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در پی رصد های اطلاعاتی و کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق گردشگری شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات پلیسی، متهم را که با محصور کردن 1900 متر از زمین های ملی در شهرستان رامسر آن را در تصرف خود در آورده بود ، شناسایی و دستگیر کردند.

مفخمی تصریح کرد: با هماهنگی مرجع قضائی و حضور عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان ، در یک عملیات منسجم زمین های تصرف شده از ید متهم خارج و حصار ایجاد شده در اطراف آن تخریب شد.

وی ارزش زمین رهاسایز شده از چنگ این زمین خوار را بالغ بر 7 میلیارد و 624 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت : متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی ، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است ، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل ، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.
 
انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و کنترل در شهرستان بویراحمد و مناطق گنجه ای بزرگ، پریکدان و سریز سودجویان را شناسایی کردند.

وی بیان کرد:سودجویان متخلف با کاشت نهال هایی از گونه های انگور، بادام، گردو، آلو، سیب قصد استفاده غیرقانونی از عرصه های ملی را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: در یک قطعه از این اراضی ملی تصرف شده، عرصه ای به مساحت سه هزار متر مربع فرد متخلف با حفر گودال، اقدام به انتقال و کاشت درختان گردو و سیب با قدمت ۱۰ ساله کرده بودند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب تاکید کرد: این اقدام به منظور قدیمی جلوه دادن درختان، فریب و انحراف ماموران انجام شده بود که با هوشیاری تیم عملیاتی یگان حفاظت منابع طبیعی، نقشه مرموزانه متخلفان بی اثر شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه ها جرم است تاکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند براساس میزان قطر درختان جریمه می شوند.

جانی نسب ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  •  ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند
  • نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر