Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن خیریه بهشت با همکاری شهروندان اصفهانی اقدام به خرید ولیچر برای معلولان بی‌بضاعت می‌کند. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، معلولان از آن دسته انسان‌های دوست داشتنی و معصومی هستند که معمولأ نیازهایشان را فریاد نمی‌زنند. آنها در سکوت منتظر می‌مانند تا شاید دستی به کمک‌شان بیاید و معدود خواسته‌هایشان را برآورده سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلولان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و به دلیل نیازشان به دیگران با مشکلاتی مواجه می‌شوند. اما حفظ عزت نفس و غرور آنها از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام گیرد.

در میان معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی افراد توانمندی یافت می‌شوند که استعدادهایی دارد و در صورت بروز و ظهور می‌توانند مانند انسان‌های دیگر مفید باشند. انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت که در سال 1395 تاسیس شده است برای حمایت از کودکان معلول و با مشارکت مردم طرح "هر درب بطری یک حرکت" را اجرا کرده است. در این طرح با جمع آوری درب بطری‌های پلاستیکی و فروش آن به بازیافت درآمد حاصل از فروش را صرف خرید ولیچر برای معلولان بی بضاعت می‌کنند.

انجمن خیریه بهشت برای پیشبرد این هدف به کمک شهروندان اصفهانی بیشتر نیاز دارد تا با جمع آوری درب‌های بیشتری بتوانند از کودکان معلول بیشتری نیز حمایت کنند.

یک مشارکت خیرخواهانه جمعی

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت با نیازهای خاص ذهنی و جسمی حرکتی استان اصفهان از سال 95 با طرح "هر درب بطری یک حرکت" اقدام به انجام یک مشارکت خیرخواهانه جمعی کرده است.

بنفشه خاموشیان (نصر) افزود: این طرح در نظر دارد با مشارکت همگانی نسبت به جمع آوری درب پلاستیکی بطری‌ها و با درآمد حاصل از فروش آن اقدام به خرید صندلی چرخدار برای افراد معلول بی بضاعت کند.

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر تقویت روحیه خیرخواهانه عموم جامعه، زمینه سازی فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و توجه به مسئله مهم زیست محیطی یعنی بازیافت را دربردارد.

معلولان آذربایجان‌غربی از داشتن سالن ورزشی تخصصی محروم هستندگلستان| وضعیت پیاده‌روها در گنبدکاووس مناسب تردد معلولان نیستتوانمندسازی معلولان از سوی استانداری سمنان پیگیری می‌شود

دلایل انتخاب درب بطری؛ در یک کار ساده مشارکت کنیم

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت گفت: یکی از مخرب‌ترین و پرکاربردترین نوع زباله‌های تولیدی بشر پلاستیک است که زمان تجزیه آن در طبیعت بسیار طولانی است و به عنوان زباله زیست تخریب پذیر شناخته می‌شود. این خطر زیست محیطی امروزه با بازیافت این مواد تا حدود چشمگیری مهار شده است.

وی بیان کرد: هدف از این طرح جمع آوری درب بطری با جنس پلاستیکی و بازیافت آن است.

خاموشیان افزود: جنس درب بطری نسبت به خود بطری کم حجم تر بوده و به راحتی در کیف یا جیب جا می‌گیرد و افراد رغبت بیشتری برای رساندن آن به قلک مخصوص و شرکت در این طرح نشان می‌دهند.

وی اظهار داشت: غالبا بطری‌ها به شکلی در طبیعت رها می‌شوند که درب آنها بسته است. اگر بطری حاوی مقداری از محتوای داخلش باشد پس از سالیان دراز این محتوا به ماده خطرناکی تبدیل شده و رها شدن آن در طبیعیت بسیار خطرناک است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت ادامه داد: اما هنگامی که درب بطری باز شود به علل مختلف محتوای داخل بطری تخلیه و و از بروز چنین تهدیدی جلوگیری می‌شود.

مردم اصفهان درب بطری‌های پلاستیکی را به انجمن بهشت تحویل دهند

وی گفت: مراکز بازیافت به علت هزینه بالا و وقت گیر بودن تفکیک درب بطری از خود بطری از این کار صرف نظر می‌کنند. همچنین از آنجایی که بطری حجم بیشتری دارد و دمای ذوب این دو با یکدیگر متفاوت است توجه مراکز بازیافت بر روی بطری بوده و درب آن به طور معمول در این مرحله از بین می‌رود.

خاموشیان خاطرنشان کرد: محصولات حاصل از بازیافت درب بطری تنوع بیشتری نسبت به محصولات حاصل از خود بطری دارد.

وی از مردم اصفهان خواست در این طرح مشارکت داشته و دیگران را نیز به این کار دعوت کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت گفت: مردم اصفهان می‌توانند درب بطری‌های جمع آوری شده را به آدرس اصفهان، خیابان فروغی، کوچه 56، پلاک 28، انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت از ساعت 8 صبح تا 14:30 بعدازظهر تحویل دهند.

جمع آوری درب بطری‌های پلاستیکی برای ما کار ساده‌ای است، اما همین کار ساده می‌تواند تبدیل به اقدامی بزرگ شود، با مشارکت در طرح جمع آوری درب بطری‌های پلاستیکی با هدف کمک به معلولان نیازمند و همچنین کمک به محیط زیست می‌توانیم در طرحی بزرگ شرکت کنیم و نتایج آن را نیز در آینده نزدیک شاهد باشیم.

طرح "هر درب بطری یک حرکت" برای به سرانجام رسیدن نیاز به مشارکت حداکثری و گسترده مردم دارد. با همکاری در این طرح لبخندی بر لبان کودکان معصوم و بی گناهی بنشانیم که در سکوت نظاره‌گر زندگی هستند.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین

تین نیوز

انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان خواستار نظارت میدانی و برخورد لازم با گرانفروشی قطعات  و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران وسائط نقلیه سنگین شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که سوم اردیبهشت ماه حسین عبدالهی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان به رئیس اتحادیه خدمات فنی و تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین ارسال کرده، آمده است: پیرو گزارش های متعدد رانندگان و کامیونداران مبنی بر گرانفروشی قطعات و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران منطقه صنعتی امیرکبیر اصفهان و عدم رعایت نرخ نامه های ابلاغی آن اتحادیه، خواهشمندیم ضمن نظارت میدانی و برخورد لازم با متخلفان، دستور فرمایید نرخ مصوب اتحادیه در کلیه تعمیرگاه ها و همچنین نمایندگی های مجاز خودروهای دیزلی به نحوی که قابل رویت باشد، الصاق گردد.جهت اطلاع از سال 1397 کرایه حمل کالا بر مبنای هزینه ها محاسبه و تعیین می گردد و یکی از مهمترین پارامترهای موثر در تعیین نرخ حمل هزینه های تعمیر و نگهداری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است