Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصريح کرد: «حتي اگر در زمينه قاچاق خودرو يا هر کالاي ديگر، دستي به ساختار دولتي وصل باشد، معرفي مي کنيم؛ همانگونه که در گذشته اين کار انجام شد».

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، علي مويدي خرم آبادي شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ايرنا درباره مقابله با قاچاق خودرو گفت: پرونده خودروهاي قاچاق در اختيار قوه قضاييه است و به جد در اين زمينه تلاش مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، در اين ارتباط اطلاعات جديدي به دست آمده و بررسي پرونده خودروها با همکاري ضابطان قضايي و قوه قضاييه رو به اتمام است.
اين مقام مسوول تاکيد کرد : با کسي رودربايستي نداريم و روي حرف خود ايستاده ايم و در عرصه جنگ اقتصادي حاضريم جان خود را در دفاع از مردم از دست دهيم.
وي افزود: با مردم تعارف نداريم و بايد واقعيت ها را به آنها بيان کرد. بنابراين در اين زمينه تا پايان سال گزارش کاملي حتي از دستگاه هاي امنيتي و انتظامي به مردم اطلاع رساني مي شود.
به گزارش ايرنا، از سال 1393 تا 1396 (چهار سال) 298 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد که به طور متوسط ساليانه 70 هزار دستگاه است.
ارزش اين ميزان واردات 6 ميليارد و 261 ميليون دلار بود که به طور متوسط ساليانه يک ميليارد و 500 ميليون دلار و براي هر خودرو 21 هزار دلار مي شود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت آذرماه امسال اعلام کرد: نزديک به 16 هزار دستگاه خودرو در گمرک هاي کشور وجود دارد که هنوز تعيين تکليف نشده است.
«محمدرضا مودودي» افزود: نزديک به 11 هزار دستگاه از 16 هزار دستگاه خودرويي که در گمرک است، ثبت سفارش قانوني شده بود اما پس از ممنوع شدن واردات خودرو در گمرک متوقف شده‌ است.
** کشف سوخت قاچاق 62 درصد افزايش يافت
اين مسوول همچنين از افزايش 62درصدي ميزان کشفيات سوخت خبر داد و افزود: از نقطه توليد تا مصرف بايد مباحث کنترلي، صيانتي، حفاظتي و امنيتي در مورد اين سرمايه ملي ايجاد شود که 70درصد اين تمهيدات صورت گرفته است.
وي از تشکيل 98 هزار و 786 پرونده قاچاق و افزايش 62 درصدي پرونده قاچاق فرآورده هاي نفتي در هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: قاچاق خودرو، لوازم خانگي، لوازم آرايشي و بهداشتي، قطعات يدکي خودرو، پارچه، تجهيزات رايانه اي و دام و احشام در رديف هاي بعدي قرار دارد.
مويدي خرم آبادي تصريح کرد: زمان بررسي دادرسي در بسياري استان ها به صفر رسيده و در برخي مناطق 20 تا 30 روز است.
وي افزود: به صفر رساندن قاچاق سوخت به دليل موقعيت جغرافيايي و قيمت سوخت در کشورهاي همسايه امکان ندارد اما شايد همکاري ديگر دستگاه ها متولي مانند وزارت نفت بتواند رقم آن را به حداقل برساند.
وي ميزان فعلي قاچاق سوخت در کشور را روزانه 10 ميليون ليتر اعلام کرد و درباره کشف شبکه قاچاق سوخت در فارس گفت: ميزان واقعي کشف شده نه 40 ميليون ليتر که 11 ميليون و 500 هزار ليتر در روز است.
به گزارش ايرنا، دبير ستاد مبارزه با قاچاق سوخت نيز بيست و يکم آذر امسال ميزان قاچاق سوخت را روزانه 10 ميليون تا 15ميليون ليتر اعلام کرد و به خبرنگار ايرنا گفت: با اقدام هاي به عمل آمده و فروش سوخت در جدار مرز به صورت تعادلي و موانع پيگشيرانه وزارت نفت، اين رقم به ميزان سه ميليون ليتر در روز رو به کاهش است.
در اين نشست، از چند خبرنگار براي تهيه گزارش مربوط به قاچاق کالا و سوخت قدرداني و «حميدرضا دهقان نيا» به عنوان سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفي شد.
اقتصام**6984*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند

رئیس شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند از ضبط ۴ هزار و ۲۱۸ لیتر سوخت و محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش حبرگزاری تسنیم از استان تهران، مصطفی متو با اشاره به شناسایی قاچاق سوخت در دماوند اظهار داشت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرستان دماوند به پرونده قاچاق 4 هزار و 218 لیتر نفتگاز به ارزش 748 میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت 1 میلیارد و 497 میلیون ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش ریالی سوخت کشف شده محکوم کرد.

رئیس شعبه اول تعزیرات دماوند در ادامه گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

قاچاق سوخت دانش آموزان هرمزگانی را از مدرسه دور کرده است

متی در پایان خاطرنشان کرد: عزم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی و هرگونه قانون‌شکنی جدی بوده و با متخلفان قاچاق در شهرستان‌های استان تهران برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی