Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – 'یحیی السریع' سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ائتلاف سعودی برای دومین روز متوالی آتش بس را نقض و مناطق مختلف شهر الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای ائتلاف سعودی با موشک، خمپاره و تسلیحات نیمه سنگین مناطق مسکونی شهر الحدیده را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد، گفت: جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و بالگردهای آپاچی همچنان به صورت گسترده ای در آسمان الحدیده پرواز می کنند.
السریع اضافه کرد: نیروهای وابسته به عربستان سعودی نیز شهر الدریهمی، شهر الشعب و الخوخه را در استان الحدیده با خمپاره و کاتیوشا هدف قرار دادند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت: جنگنده - بمب افکن های عربستان در 28 نوبت مناطق مختلف یمن از جمله در 6 نوبت فرودگاه بین المللی صنعا، در 10 نوبت شهرهای رازح و باقم واقع در استان صعده و در چهار نوبت شهر صرواح واقع در استان مارب را بمباران کردند.
چهارمین دور از مذاکرات صلح در یمن 15 آذرماه با میانجیگری مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز به کار کرد و نمایندگان جبهه انصارالله و دولت فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.
اما طولی نکشید که ائتلاف سعودی عدم پایبندی خود به توافق آتش بس را به اثبات رساند، برای نمونه از شنبه گذشته تا بامداد یکشنبه 25 آذرماه حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در الحدیده ادامه داشت و در این حملات دستکم 29 نفر کشته شدند که 22 تن از آنان را اعضای انصارالله یمن تشکیل می دادند.
در 24 ساعت نخست پس از مذاکرات سوئد نیز، نیروهای ائتلاف سعودی بیش از 100 خمپاره را به صورت بی هدف به سوی مناطق مسکونی شهر الحدیده شلیک کردند و همچنین مزدوران آنها پس از پایان گفت وگوها تلاش کردند که از جبهه‌های ساحل غربی به داخل الحدیده نفوذ کنند که مبارزان یمنی مانع از این نفوذ شدند.
تجاوز عربستان به یمن از فروردین 1394 آغاز و تاکنون بیش از 16 هزار کشته از خود برجای گذاشته است، این جنگ همچنین باعث شد تا میلیون‌ها یمنی با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو شوند به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی