Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: با توجه به تدوین سند چشم انداز دانشگاه تا 1404، برای رسیدن به رنکینگ 15 کشوری و رتبه زیر هزار جهانی، 100 درصد اعتبارات پژوهشی تخصیص خواهد یافت.

به گزارش ایرنا احمد خامسان شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند افزود: پژوهشگران نباید دغدغه اعتباری برای پژوهش داشته باشند و دانشگاه بیرجند در این زمینه از هیچ تلاشی چشم پوشی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: وجود آموزش عالی در مناطق بنا بر تربیت نیروی انسانی به تنهایی نیست زیرا باید بقا و امنیت پایدار منطقه را تامین کند که با توسعه پژوهش هدفمند محقق خواهد شد.
رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد فرایند مربوط به پژوهش تا حد امکان تسهیل شود اما به یقین این برنامه در هدف گذاری سند چشم انداز 1404 خلاصه خواهد شد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند هم گفت: پژوهش باید براساس نیازمندی های روز و هدف گذاری معین و مدون صورت گیرد که با توجه به شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی باید در این راستا حرکت کرد.
حمیدرضا نجفی افزود: در ارتباط با امور پژوهش و فناوری برنامه ریزی و الزامات تبدیل دانش به فناوری، علم و محصول رو به بالندگی مد نظر است و تدوین نقشه جامع پژوهشی، حمایت مالی، ارتقای جایگاه دانشگاه، توسعه فعالیت های بین المالی و تجاری سازی دنبال می شود.
وی بر لزوم ارتقای رتبه بندی پژوهشی دانشگاه در رنکینگ های مختلف تاکید و تصریح کرد: برای مثال در رتبه بندی تایمز 65 درصد از رتبه بندی ها به پژوهش مرتبط است اما متاسفانه در وضعیت خوبی قرار نداریم.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در بخش پژوهشی و ارتقای رنکینگ دانشگاه می توانیم تاثیرگذار باشیم گفت: ارتقای دانشگاه پیشرفت پژوهشگران را به دنبال خواهد داشت.
وی ارتقای جایگاه پژوهشی، نگهداری زیرساخت ها، اصلاح فرایند ها و افزایش بهره وری دانشگاه را از برنامه های یکساله حوزه پژوهش و فناوری عنوان کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت بیش از پیش پژوهشگران بتوانیم نقش موثری را در این زمینه ایفا کنیم.
در این آیین با حضور حجت الاسلام سید علی عماد رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از 34 پژوهشگر نمونه دانشگاه بیرجند تجلیل شد.
24 تا 30 آذرماه هفته پژوهش نام دارد.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه علمي پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد