Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – خالد الفالح وزير انرژي عربستان سعودي روز چهارشنبه از تمديد توافق کاهش توليد نفت اعضاي اوپک در نشست ماه آوريل اين سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري آناتولي ترکيه، وزير انرژي عربستان سعودي گفت: کشورهاي عضو اوپک به کاهش سه درصدي توليد نفت خود که در توافق اخير انجام شد، پايبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکصد وهفتاد و پنجمين نشست اوپک پنجشنبه 15 آذر (6 دسامبر) با حضور 14 عضو اين سازمان در وين پايتخت اتريش برگزار شد.
در اين نشست در توافق با اعضاي غير اوپک مقرر شد اعضاي اين سازمان ٨٠٠ هزار بشکه و کشورهاي غير عضو ٤٠٠ هزار بشکه (در مجموع يک ميليون و ٢٠٠ هزار بشکه) ميزان عرضه نفت خود به بازار را کاهش دهند. همچنين ايران با توجه به تحريم ها، مشمول معافيت از کاهش عرضه به بازار شد.
الفالح افزود: عربستان سعودي ماه آينده ميلادي (ژانويه) روزنامه 400 هزار بشکه از توليدات نفت خود مي کاهد و اين رقم حتي بيشتر از تعهد 330 هزار بشکه اي است که در توافق اخير اوپک صورت گرفت.
وي گفت: توليد کنوني نفت ما در ماه دسامبر روزانه 10 ميليون و 600 هزار بشکه است و در ماه آينده اين ميزان به 10 ميليون و 200 هزار بشکه کاهش مي يابد.
وزير انرژي عربستان سعودي اضافه کرد: کشورهاي خارج اوپک مانند روسيه نيز در توافق 6 دسامبر تعهد کردند تا 2 درصد از توليد خود را کاهش دهند.
الفالح گفت: تاثير توافق اخير وين را پس از ماه ژانويه خواهيم ديد و تاکيد کرد که در نشست آوريل اين توافق را تمديد خواهيم کرد.
توافق اعضاي اوپک و غيراوپک براي 6 ماه است. قرار شده اعضاي اوپک 2.5 درصد از توليد ماه اکتبر(مهر-آبان) ٢٠١٨ خود را کاهش دهند. ايران، ليبي و ونزوئلا از کاهش عرضه معاف شدند.
شبک**9365**1908
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد

قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد