Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛  حسن دوراندیش، رئیس نظام صنفی کشاورزان و منابع طبیعی رودان در گفتگو با خبرنگار  هرمز؛ با اشاره به اجرای طرح سامان دهی مراکز خرید و فروش محصولات کشاورزی اظهار کرد: این طرح با هدف حمایت از حقوق کشاورزان پس از برداشت محصولات کشاورزی، تثبیت قیمت، جلوگیری از ورود دلالان و حذف واسطه های غیرضروری اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد سودجو قبل از اجرای این طرح اقدام به خرید محصولات کشاورزی با قیمت اندک و فاصله زیاد از میادین میوه و تره بار کشور می کردند.

رئیس نظام صنفی کشاورزان رودان با اشاره به اینکه کشاورزان این شهرستان در زمینه کاشت، داشت و برداشت مشکل چندانی ندارند، تصریح کرد: نظام صنفی رودان برای جلوگیری از ورود افراد سودجو، تمام خریداران محصولات کشاورزی در این شهرستان را به داشتن پروانه صنفی ملزم کرده و از فعالیت افراد بدون پروانه جلوگیری می کند.

دوراندیش یادآور شد: با آغاز فصل برداشت لیموترش در رودان تمام کارگاه های بسته بندی این محصول کددار شدند و این محصول با نام و نشان رودان برندسازی شد.

وی افزود: لیموترش رودان تا قبل از انجام فرآبند برندسازی با نام ونشان دیگر شهرستان ها در بازارهای کشور عرضه می شد.

 رئیس نظام صنفی کشاورزان رودان با بیان اینکه نظارت و کنترل بر کیفیت لیموترش از دیگر اقدامات صورت گرفته است، گفت: با انجام این کار از ورود لیموترش بی کیفیت به بازار فروش جلوگیری شد.

دوراندیش با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات سبزی و صیفی در رودان خاطرنشان کرد: ساماندهی مراکز خرید و فروش این محصولات در دستور کار نظام صنفی کشاورزان است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۶۰۰ هزارتن گندم از کشاوزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ هزارتن رشد داشته است.

به گفته او، بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های نرمال در اردیبهشت برآورد می شود که میزان خرید تضمینی گندم با پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران و اعلام جایزه تحویل به ۱۲ میلیون تن برسد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که در صورت اعلام جایزه تحویل و جلوگیری از هدررفت تولید، خودکفایی به طور کامل تحقق می یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه برداشت گندم در ۸ استان در حال انجام است، افزود: از مسئولان انتظار داریم که هرچه سریع تر جایزه تحویل را اعلام کند تا از هدررفت گندم‌تولیدی جلوگیری می کند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و تولید انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه گندم توسط رئیس جمهور اعلام شود و کماکان پیگیر این موضوع هستیم تا از واردات گندم بی نیاز شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند