Web Analytics Made Easy - Statcounter

بتول حسین‌زاده، کارشناس مسئول ورزش همگانی و روستایی ورزش و جوانان استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل در تشریح وضعیت ورزش قهرمانی و ورزشهای همگانی در روستاهای اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه با رویکرد جدید ورزش و جوانان استان اردبیل گرایش به سمت برگزاری جشنواره‌های مفرح با پیام نشاط اجتماعی در روستاهای استان اردبیل بیشتر شده است به گونه‌ای که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری 400 عنوان جشنواره فرهنگی و ورزشی در سطح استان تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای نخستین بار در سطح استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این جشنواره‌ها که 400 عنوان برنامه خواهد بود 10 شهرستان و از هر شهرستان 40 روستا شرکت داده خواهند شد که در مجموع 400 روستای استان از جمیع روستاها در این طرح بزرگ فرهنگی و ورزشی شرکت می‌کنند.

کارشناس مسئول ورزش همگانی و روستایی ورزش و جوانان استان با اشاره به تجهیز و تقویت زیرساختهای ورزشی در روستاهای اردبیل گفت: خوشبختانه هم‌اکنون تعداد 30 خانه ورزش روستایی در استان راه‌اندازی و تجهیز شده است که که اهم رشته‌های همگانی در این خانه ورزش‌ها رشته‌های دارت،‌ تنیس، شطرنج، فوتبال دستی می‌باشد که تمامی این رشته‌های مذکور در دو بخش بانوان و آقایان و در رده‌های سنی مختلف در حال‌حاضر در سطح روستاهای استان فعال هستند.

حسین‌زاده با اشاره به انجام بازدید‌های دوره‌ای از سالن‌های ورزشی و خانه ورزش‌ها در روستاهای استان خبر داد و افزود: به همت کارشناسان و مسئولان ورزش و جوانان استان هم‌اکنون بازدید‌های دوره‌ای از خانه‌ورزش‌های روستایی در استان اردبیل انجام می‌گیرد و در این زمینه مجدانه پیگیر فعالیت‌های ورزشی در این روستاها هستیم.

وی از پیشنهاد راه‌اندازی نزدیک به 50 خانه ورزش دیگر در روستاهای ظرفیت‌دار استان اردبیل به وزارت ورزش و جوانان خبر داد و اظهار داشت: ما از وزارت ورزش و جوانان درخواست کردیم که قریب به 50 خانه ورزش روستایی دیگر در روستاهای پرجمعیت و ظرفیت‌دار استان اردبیل راه‌اندازی شود.

این کارشناس ورزشی از وجود حدود 30 سالن ورزشی در روستاهای اردبیل نیز خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این زیرساختها بسیاری از روستاهای استان ما از زمین خاکی ورزشی برخوردار بوده که تمامی این طرح‌ها در واگذاری به شخص حقیقی و حقوقی متناسب با شرایط و با مزایده واگذار می‌گردد که در این راستا سعی بر این است تا برنده مزایده طرح‌ها و اماکن ورزشی از افراد و اهالی روستاها یا شهر موردنظر باشد. 

حسین‌زاده ادامه داد: بنا به راهبردی که داریم بهره‌برداری از سالنها،‌خانه‌ورزش‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاها مدنظر بوده به طوری که اخیرا بمناسبت هفته تربیت‌بدنی برای نخستین بار در استان اردبیل جشنواره فرهنگی ورزشی فی‌مابین خانه‌های روستایی استان و در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد و نفرات برتر و حائز رتبه در مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند.

وی در تشریح اهداف گروه ورزشهای همگانی و روستایی ورزش و جوانان اردبیل تقویت ورزشهای روستایی و اکتیو کردن برخی رشته‌های محلی و حتی رشته‌های قهرمانی را از مهم‌ترین این اهداف دانست و تصریح کرد: چند هدف در بحث ورزشهای روستایی مدنظر است که در این زمینه سعی داریم تا این ورزشها و رشته‌های ورزشی را به صورت المپیادی برگزار کنیم و اهالی روستا را که هم‌اکنون به ورزشهای همگانی روستایی محدود هستند در این عرصه نیز فعال کنیم.

کارشناس مسئول ورزش همگانی و روستایی ورزش و جوانان استان اردبیل دومین هدف و برنامه بزرگ واحد ورزش همگانی و روستایی استان اردبیل را برگزاری منسجم و مدون جشنواره چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در قالب 400 برنامه ورزشی عنوان کرد.

حسین‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره "دا" در شهرستانهای پارس‌آباد و خلخال اظهار کرد: امسال نیز به مناسبت سفر معاون وزیر به گرمی و بهانه سفر ایشان به دیزج برنامه‌ریزی شد تا جشنواره "دا" در اواخر بهمن یا اسفندماه به میزبانی شهرستان گرمی نیز برگزار شود.

وی در خصوص بیمه ورزشی جمعیت روستاهای استان اردبیل نیز گفت: هزینه بیمه ورزشی برای جمعیت روستاهای استان اردبیل کمتر از درصد شهری بوده اما طول مدت اعتبار این بیمه‌ها همانند مناطق شهری به مدت یک سال هست.

این کارشناس ورزشی روستایی استان اردبیل وضعیت موجود ورزشی در روستاهای اردبیل را فعال و رضایت‌بخش دانست و در این باره اذعان داشت: خوشبختانه با انسجامی که در کار با بخش‌ها و روستاها داریم به صورت دوره‌ای و ماه به ماه از شهرستانها آمار تحویل می‌گیریم که تمامی این آمار و ارقام حاکی از این است که وضعیت روستاهای استان هماهنگ با مناطق شهری بوده و به نسبت جمعیت روستایی کاملا رضایت‌بخش است.

حسین‌زاده در پاسخ به سوال ما که آیا برنامه‌ای برای روستاهای دورافتاده یا محروم در دستور کار دارید یا خیر گفت: به دلیل اینکه ما احداث خانه ورزشی را به نسبت جمعیت روستایی در نظر می‌گیریم و روستاهایی که همجوار باشند مرکز احداث خانه ورزشی روستای پرجمعیت خواهد بود از این رو روستاهایی که کمتر از 100 نفر جمعیت داشته باشند از فرصت احداث خانه ورزشی محروم خواهند بود، اما در این زمینه لازم به ذکر است که روستاهای پرجمعیت اطراف روستاهای محروم حتما از خانه یا سالن ورزشی برخوردار می‌باشند.

وی ضمن درخواست حمایت و مساعدت توسط دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: ما باید از بازوهای کمکی مساعدت بخواهیم چرا که تجهیز و تامین نیازها و زیرساختهای ورزشی اگر چه بر دوش ورزش و جوانان استان و وزارت ورزش هست اما بحث بهسازی برخی زیرساختها و تجهیزات باید بر عهده و حداقل با همکاری سایر دستگاههای اجرایی صورت گیرد که در این زمینه به دلیل که ما از محل درآمد عمومی روستاها برای تامین این زیرساختها مساعدتی نمی‌خواهیم می‌بایست دستگاه‌های اجرایی همچون سپاه استان، بنیاد شهید و فرهنگ و ارشاد به این بحث ورود یافته و در این زمینه همکاری لازم را با ورزش و جوانان داشته باشند.

انتهای پیام/س

وضعیت ورزش در روستاهای اردبیل فعال و رضایت‌بخش است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش همگانی روستاییان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها، به دنبال نامه مهم وزیر ورزش و جوانان خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برای اعمال رویه‌های قانونی متقن، به‌زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین‌نامه‌های مصرح در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد