Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-28@08:47:28 GMT

کسب معارف دینی وظیفه همه مسلمین است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۵۰۹۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در راستای ترویج معارف و بالا بردن سطح معلومات دینی بسیجیان کارگاه بصیرت افزایی دینی در پایگاه خواهران مرضیه(سلام الله علیها ) روستای کران از توابع شهرستان فارسان برگزار گردید.

 کارشناس مسائل دینی در جمع بسیجیان پایگاه مرضیه(سلام الله علیها ) گفت: دین اسلام دین برتر است و کامل‌ترین برنامه‌ها را برای دنیا و آخرت بشریت ارائه داده است؛ لذا انسان مسلمان که تسلیم دستورات الهی هست باید در راستای کسب معارف دینی و تقویت اعتقادات مذهبی همچنین بالا بردن سطح معلومات شرعی مورد نیازش تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گناه یعنی مخالفت کردن با راه و روش درستی که خدا برای سعادت دو دنیا به ما معرفی کرده است و نتیجة گناه، رفتن به بیراهه و مشکلات و سختی های فراوان دنیایی و آخرتی است و بعد از آن پشیمانی سودی نخواهد داشت. متاسفانه امروزه برخی گناهان در جامعه امروز ما در حال عادی شدن است که این خود بزرگترین آفت جامعه اسلامی است. لذا همه ما به عنوان یک مسلمان شیعه وظیفه داریم تا با امر به معروف و نهی از منکر با این روند مقابله کنیم.

خانم مرادی با اشاره به ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ و ارزش های دینی در بین نسل جوان و آینده ساز جامعه خاطرنشان کرد: تقویت ارزش‌های اخلاقی و اطلاع‌رسانی در حوزه احکام، ترویج و آموزش مهارت‌های زندگی ایرانی و اسلامی از اهداف برگزاری کلاس‌های احکام می باشد. خیلی از مسائل را بانوان نمی دانند و برای آنها بسیاری از مسائل نامأنوس است و لذا این کلاسها باید در سال در زمانهای مختلف تکرار شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تولید» تنها راهبرد مهم در حل مسائل جامعه است

استاندار اردبیل گفت: شعار سال از اهمیت توجه ویژه‌ای برخوردار بوده و در راستای اجرای آن تنها راهبردی که می‌تواند مسائل جامعه را حل کند، تولید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدحامد عاملی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: تنها راهبردی که می‌تواند مسائل جامعه را حل کند، تولید است و با توجه به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳، باید مدیران تا پیش از بیستم فروردین نسبت به برگزاری نشست‌های توجیهی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در این راستا اقدام کنند و سازمان بازرسی نیز پیگیر موضوع باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از همه سرمایه‌گذاران که گام در بخش تولید می‌گذارند، ضروری است، افزود: هیچ عذر و بهانه‌ای از دستگاه‌ها در زمینه عدم سرعت‌بخشی به روند سرمایه‌گذاری و تولید قابل پذیرش نیست و با توجه به فعال شدن ستادها و کمیته‌های مختلف در استان اردبیل برای حمایت از تولید، دستگاه‌ها نیز باید هم راستا با این بخش‌ها، برای حمایت از تولید، بدون وقفه اقدام کنند.

تعلل در حل مشکل بخش تولید و سرمایه‌گذاری پذیرفتنی نیست

استاندار اردبیل ادامه داد: کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری، شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از جمله بخش‌های حمایت‌کننده از تولید در استان اردبیل است.

عاملی اظهار کرد: لازم است دستگاه‌ها در صورت مواجهه با مشکلات قانونی و دستورالعمل‌ها، مراتب را در کمیته‌های مربوط مطرح کنند تا نسبت به رفع مشکل و مانع در اسرع وقت اقدام شود و تعلل در حل مشکل بخش تولید و سرمایه‌گذاری پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر توجه جدی دستگاه‌ها به حمایت از بخش تولید، بیان کرد: برخی دستگاه‌ها به‌صورت مستقیم و تعدادی نیز به‌طور غیرمستقیم با بخش تولید مرتبط هستند و باید برای سرعت‌بخشی به روند کارهای سرمایه‌گذاران، یک مسئول پیگیری‌کننده در این دستگاه‌ها تعیین شود.

منشور ۱۰ ماده‌ای حمایت از تولید در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

استاندار اردبیل با اشاره به ابلاغ منشور ۱۰ ماده‌ای در حمایت از بخش تولید در سال گذشته و همچنین ابلاغ آن برای سال جاری، گفت: این منشور برای پیشبرد اقدامات مربوط به تولید تدوین و ابلاغ شده و لازم است سرعت‌بخشی به روندهای اداری و پرهیز از تعلل در امضای مدیران را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

عاملی با تأکید بر ایجاد تحول در سال جدید در شیوه‌های مدیریتی با هدف سرعت‌بخشی در ارائه خدمات و اثربخشی بیشتر گفت: ارائه گزارش اقدامات تحولی از سوی مدیران در سال گذشته برای بررسی ضروری بوده و همچنین لازم است مدیران در شروع سال جدید، برنامه کاری و تحولی برای خود تعریف کنند.

کد خبر 739405

دیگر خبرها

  • ویژگی جامعه دینی قوی و صالح در قرآن
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • تولید، تنها راهبرد حل مسائل جامعه
  • «تولید» تنها راهبرد مهم در حل مسائل جامعه است
  • تحریف در برخوردِمومنانه
  • انتقادات قائم مقام سازمان تبلیغات در موضوع حجاب
  • وظیفه انسان در دنیا چیست؟ + فیلم
  • قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی: نارضایتی مردم از نظام، گاه با بی‌حجابی و بدحجابی بروز می‌کند / برخوردهای دولتی با حجاب، کارساز نیست