Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ طالبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر سال دست کم یک بازدید از هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی توسط هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری استان اصفهان صورت می گیرد و به دانشگاه ها و موسسه هایی که دارای وضعیت مناسبی در زمینه های های مختلف از جمله آموزشی، پژوهشی و هیات علمی نیستند، تذکر داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : برخی موسسه ها و دانشگاه ها به دلیل داشتن تخلف ها و بی کیفیت بودن سطح آموزشی، لغو مجوز می شوند به طوری که سال گذشته سه موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی در استان اصفهان به این دلیل، منحل شدند.
به گفته وی در یکی از موسسه های آموزش عالی اصفهان، 2 کلاس کارشناسی ارشد که محتوای آنها نا مانوس هستند در قالب یک کلاس و با یک مدرس که مدرک دکترا نداشت، برگزار می شد که از نظر آموزشی تخلف محسوب می شود و با تذکری که به آن موسسه داده شد ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد آن در سال 97 صفر شد.
طالبی با بیان اینکه دبیرخانه هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری استان اصفهان در این دانشگاه مستقر است و به نظارت دقیق تر بر موسسه های آموزش عالی می پردازد، خاطرنشان کرد: در هر استان، دانشگاه مادر مسوول نظارت بر دانشگاه های دولتی، پیام نور، علمی کاربردی، آزاد، فنی و حرفه ای و غیر انتفاعی است.
رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد : سال گذشته شورای جدید نظارت و هیات نظارت بر دانشگاه های استان با احکام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه اصفهان تشکیل شد و در صدد است هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی را سالی دست کم یک بار بازدید کند.
طالبی با بیان اینکه سطح بازدید از دانشگاه های اصفهان به واسطه وسعت زیاد استان، گسترده و به دلیل زیاد بودن تعداد موسسه ها، سخت است، تصریح کرد: امسال برای کم کردن هزینه ها در صدد راه اندازی سیستم اتوماسیون هستیم تا همه دانشگاه ها و موسسه ها اطلاعات خود را به هیات نظارت در دانشگاه اصفهان ارسال کنند و از این طریق نظارت بر آنها صورت گیرد.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل دومین استان دانشگاهی کشور است.
دانشگاه اصفهان با دست کم 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
3011/6026
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب آموزش عالی استان اصفهان اصفهان علوم تحقیقات و فناوری فنی و حرفه ای جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرامرزی ظهر دوشنبه با اشاره به برگزاری دهه سرآمدی آموزش دانشگاه در اردیبهشت ماه اظهار کرد: اگرچه نسل دانشگاه‌ها تغییر کرده و به مهارت آفرینی روی آورده‌اند اما کارکرد و فلسفه دانشگاه بر مبنای آموزش است.

وی افزود: بزرگترین افتخار دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی و فارغ‌التحصیلان کارآمد است و آموزش، نقش مهمی در این راستا دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به چهار مقوله کلیدی دهه سرآمدی آموزش، تصریح کرد: دانشجو، منابع آموزشی، استاد و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه و زیرساخت و امکانات خوب از جمله این موارد است که این دهه از از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار این دهه در دانشگاه مبنی بر «آموزش الهام بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین» گفت: اهمیت و جایگاه معلم در توسعه کیفی آموزش بسیار مورد توجه است که در دهه سرآمدی آموزش برای تقدیر از اساتید، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دورهمی … برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

فرامرزی تربیت نیروی انسانی کارآمد را یکی از فاکتورهای تحقق شعار سال دانست و افزود: دانشگاه‌ها در این زمینه می‌توانند به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان ۷۰۰ عضو هیئت علمی دارد، گفت: در مجموع ۸۰ نفر از بازنشستگان، سرآمدان آموزشی و … منتخبان این دوره هستند و در این بین ۲ نفر برای مرحله ملی و کشوری از بین اساتید معرفی می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان یادآور شد: از بین کسانی که در حوزه تحقق شعار و سیاست‌های دانشگاه فعالیت داشته‌اند نشان تمدن‌سازی دریافت می‌کنند و همچنین مؤثرترین فرد در بین‌المللی سازی از دیگر فاکتورهای انتخاب اساتید برتر است.

وی افزود: رعایت افزایش کیفیت، آموزش، پژوهی، رعایت اخلاق حرفه‌ای، شاگرد پروری و … از معیارهای امتیازدهی برای منتخبان است در مجموع باید ۴۰۰ امتیاز را دریافت کنند.

فرامرزی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در رتبه بندی IST ، جز ۵ دانشگاه برتر است که در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و زیرساخت‌ها، بین‌المللی سازی و … ارزیابی می‌شود و این دانشگاه در حوزه بین‌المللی هم در سال ۲۰۲۳ حضور داشت.

وی افزود: ۱۷ دانشکده در دانشگاه اصفهان وجود دارد و ۱۷ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۹ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی هستند و ۴۰۰ رشته تحصیلات تکمیلی و ۹۰ گروه آموزشی دارد.

کد خبر 6086732

دیگر خبرها

  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند