Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:05:13 GMT

بندرلنگه به قطب پرورش آبزیان در کشور تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۵۳۶۷

بندرلنگه به قطب پرورش آبزیان در کشور تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح پنجشنبه در دیدار علمای اهل سنت و شیعه شهرستان بندرلنگه با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: یک راه کریدور از خرمشهر تا چابهار داریم که یک زیرساخت مهم و در حال تکمیل است و دنیای دیگر در جنوب و شهرهای ساحلی ایجاد خواهد کرد. از پارسیان تا بندرعباس ۳۰۰ کیلومتر آماده شده است و ۶۵ کیلومتر در مرحله مناقصه است و ۱۵۶ کیلومتر در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت پرورش ماهی و میگو، عنوان کرد: بزرگترین مزرعه پرورش ماهی علمی و بر پایه دانش در منطقه چارک قرار دارد و زنجیره تکمیل این چرخه یک نکته مهم است و اشتغال خوبی در منطقه بندرلنگه و چارک ایجاد کرده است.

همتی خاطرنشان کرد: هر دو هکتار یک شغل ایجاد می کند و یک سایت پرورش میگو به مساحت ۴۰۰ هکتار هم در حال آماده سازی است که با راه اندازی این سایت و سایر سایت های موجود بندرلنگه را به قطب پرورش میگو و ماهی در کشور تبدیل خواهد کرد.

وی با اظهار اینکه آمادگی حمایت از بخش خصوصی را داریم، اظهارداشت: بعد از بندرعباس بیشترین صنایع در بندرلنگه مستقر شده اند و آمادگی جدی برای حمایت از سرمایه گذاران را داریم و ظرفیت های خوب صنعتی در این منطقه فراهم است.

استاندار هرمزگان در تشریح وضعیت بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان به خصوص بندرلنگه بیان داشت: 6میلیون تن از بنادر شهرستان بندرلنگه جابجا شده است و این بندر در میان بنادر کشور رتبه پنجم را دارد و رتبه اول ترانزیت خودرو و مقام دوم صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس از دستاوردهای این بندر مهم و استراتژیک غرب هرمزگان است.

کد خبر 4490397

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان شیلات هرمزگان فریدون همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه

عبدالحمید حمزه‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به آغاز آبسانی به روستای کم رضوان گفت: اکنون ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات یازده و نیم کیلومتر خط انتقال آب نیز آغاز شده و نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تامین می‌شود.

روستای کم رضوان بخش مهران شهرستان بندرلنگه در حال حاضر بدون شبکه آبرسانی و خط انتقال آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام