Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@16:52:36 GMT

درمان نفخ شکم با 3 گیاه شگفت انگیز

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۵۵۷۵

درمان نفخ شکم با 3 گیاه شگفت انگیز

رکنا: درمان نفخ شکم روش های مختلفی دارد ولی با این 3 گیاه درمان قطعی خواهد بود.

بسیاری از این موارد را می‌توان با رژیم غذایی مناسب یا گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تسکین‌ داد یا درمان کرد. گیاهان حاوی اسانس (رایحه) از مهم‌ترین گیاهانی هستند که از قدیم به‌‌عنوان طعم‌دهنده و خوشبوکننده غذاها و تسکین دهنده اختلال‌های سوءهاضمه مصرف می‌‌شده‌اند زیرا به علت داشتن مواد و ترکیب‌های اسانسی به سرعت جذب می‌شوند و آثار خود را ظاهر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیاهان که بیشتر به‌صورت ادویه‌های مختلف، به‌خصوص در شرق آسیا از جمله هندوستان و چین مصرف بالایی دارند شامل نعناع، گشنیز، بادرنجبویه، زیره‌ سبز و سیاه، رازیانه، دارچین، هل، جوزبویا و…. است که رایج‌ترین و موثرترین‌های آنها در درمان نفخ عبارتند از:

1 نعناع:

گیاه معروفی است که در جهان به «مینت» مشهور است. این گیاه حداقل 33 گونه دارد که بیش از 15گونه از آنها در ایران موجود است. نعناع یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان خوراکی دارویی جهان و اسانس (رایحه) آن از پرمصرف‌ترین‌ها در صنایع دارویی و بهداشتی از جمله خمیردندان‌هاست.

از اسانس نعناع (روغن معطر آن) برای ساخت داروهای ماساژدرمانی به وفور استفاده می‌شود. 2 نوع نعناع به نام‌های «نعناع فلفلی» و «نعنای قمی» در ایران مصرف بیشتری دارند. محصولات گیاهی نعناع به‌صورت تازه، خشک، عصاره، عرق گیاهی، چای کیسه‌ای و تنتور مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این گیاه آثار قوی و ایده‌آل ضدنفخ، ضددرد (دل‌درد) و ضداسپاسم دارد و بسیار زوداثر است.

2 گشنیز:

گیاهی خوراکی و دارویی است که از قسمت‌ هوایی (برگ‌ها) و میوه آن در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. گشنیز از خانواده جعفری و دارای رایحه خوشی‌ است که بیشتر آثار گیاه عمدتا به آن ارتباط دارد. آثار این گیاه عبارتند از: مقوی معده، ضداسپاسم، ضددرد (دل‌درد)، ضدمیکروب، ضدقارچ، تقویت‌کننده قوای جنسی، هضم‌کننده غذا، صفراآور، آرام‌بخش، کاهش‌دهنده قندخون، کاهش‌دهنده چربی‌خون و کاهش‌دهنده فشار‌خون.

3 بادرنجبویه:

گیاهی است از خانواده نعناع که از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به نعناع دارد ولی بوی آن متفاوت است. این گیاه که از گیاهان خوراکی- دارویی پرمصرف دنیاست به نام ملیسا هم مشهور است و از زمان‌های قدیم در بسیاری از نقاط دنیا به‌عنوان ضدنفخ، ضدتب و معرق مورداستفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین آثار بادرنجبویه که از نظر علمی به اثبات رسیده، آثار ضددرد، ضدباکتری، ضدویروس تبخال، ضدهیستامین، ضدتب، ضدنفخ، آرام‌بخش، خواب‌آور، مقوی قلب، مقوی معده و ضداسپاسم است.

از گیاهان دیگری که مصرف بالا و خواص مشابهی با نعناع، گشنیز و بادرنجبویه دارند شامل زیره سبز و سیاه (از دانه‌های آنها استفاده می‌شود)، دارچین (از پوست درخت به‌دست می‌آید)، هل (دانه‌های گیاه) و جوزبویا (میوه گیاه) را می‌توان نام برد که همگی اسانس (رایحه) دارد و به غیر از مصرف برای درمان سوءهاضمه، دارای آثار مفید دیگری هم هستند

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

سهیل با خنده های مستانه به سراغم آمد و بی آبرویم کرد / مهرداد در انتظار طناب دار پسر جوان در محله پیشاهنگی کرج حمام خون به راه انداخت +عکس رفتارهای خارج از عرف مادرم با مردان مشهدی آبروییم را برده است / کمکم کنید پیدا شدن اجساد 3 مرد در خیابان رودکی که قربانی کینه قدیمی شدند سرنوشت دختر فراری مشهدی و خانه مجردی 2 پسر جوان مادرم مرا به ساقی موادمخدرش فروخت التماس های بهزاد در تیمارستان فایده ای نداشت تا او با فرارش نشان داد درست می گوید+ عکس گرفتار شدن مرد غواص میان آرواره های کوسه قاتل حمله حیوان غول پیکر به خودروی گردشگران+ عکس تصویر 4 زن شرور که در حین کار خلاف دستگیر شدند+ عکس نوجوان خوزستانی به خاطر گرسنگی و فقر خودکشی کرد+عکس بلای شیطانی که معلم بوشهری بر سر دانش آموز آورد / واقیعت ماجرا چیست؟ وقتی پوریا و خواهرم کتایون را در خانه تنها دیدم از خود بی خود شدم ! این زن موقرمز به خاطر تزریق ژل زیبایی به اندام زنانه اش کشته شد+عکس تینا ساعتی 200 هزار تومان برای مشتری های سینا صیغه می شد همخوابی اجباری نامادری با پسر 15 ساله شوهرش در برابر دوربین جانباز 21 ساله بعد از برملا شدن رازش مادر و دختر را به قتل رساند+ عکس ناپدری شیطان صفت مواد کشید و به سراغ دختر 15 ساله مشهدی رفت مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اولین عکس از 3 کودک زاهدانی که در آتش سوزی مدرسه کشته شدند

منبع: رکنا

کلیدواژه: چای درمان رژیم غذایی شگفت انگیز مشهور کاهش عکس فیلم زاهدان قتل زن آتش سوزی دختر ایران جوان مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو چهارشنبه شب در دیدار النصر و الخلیج در مرحله نیمه نهایی جام حذفی عربستان، دو گل به ثمر رساند تا تیمش با نتیجه 3-1 پیروز شود و به فینال صعود کند.

درخشش رونالدو در این مسابقه مورد توجه رسانه‌های مختلفی قرار گرفت. روزنامه «دیلی میل» با اشاره به اینکه رونالدو پس از اعلام پنالتی به سود النصر اجازه داد سادیو مانه پشت این ضربه بایستند، درباره نجابت و از خودگذشتگی رونالدو در این نوشت: رونالدو نشان داد که آنطور که برخی فکر می‌کنند، فقط به فکر خودش نیست.

این روزنامه تاکید کرد که رونالدو با وجود اینکه در جام جهانی بهترین پنالتی‌زن بود، در یک حرکت شگفت‌انگیز این فرصت را به هم‌تیمی سنگالی خود واگذار کرد.

وب‌سایت «اسپورت بایبل» نیز در گزارشی با اشاره به گل او رونالدو ابراز حیرت کرد و نوشت: رونالدو با پای چپش یک ضربه شگفت‌انگیز می‌زند. او هنوز هم توانایی این را دارد.

این گل همچنین مورد تحسین کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و یکی از آنها نوشت: چه پایانی، همیشه سطحی! آیا او تا هفتاد سالگی به این کار ادامه خواهد داد؟

یکی کاربر دیگه عنوان کرد: 99 درصد مهاجمان نمی‌توانند این حرکت را تقلید کنند و او هنوز هم دیوانه‌کننده است‌. یک پایان رویایی.

روزنامه «تاک اسپورت» نیز نوشت: بازیکنی که پنج‌بار توپ طلا را برد، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. او با وجود اینکه به دروازه نگاه نمی‌کرد، توپ را به طرز درخشانی وارد دروازه کرد.

دیگر خبرها

  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)