Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:52:40 GMT

کاهش زندانیان مهریه در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۵۶۱۳

کاهش زندانیان مهریه در هرمزگان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان پس از ابلاغ بخشنامه رئیس‌قوه‌قضاییه گفت: زندانیان مهریه در استان هرمزگان ۷۰ درصد کمتر شده اند.
وی افزود: از زمان ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعدیل محکومیت زندانیان مهریه، ۷۰ درصد از این زندانیان در استان هرمزگان آزاد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی صدور بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم رسیدگی به مشکلات زندانیان مهریه و تعدیل و تقسیط محکومیت افراد ناتوان در پرداخت این دیون مالی، تا انتهای آذرماه امسال، ۶۳ زندانی مهریه از مجموع ۹۰ نفر، از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شده‌اند.

وی با تقدیر از اهتمام اعضای کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان و همکاری اداره کل زندان‌ها در فراهم نمودن زمینه اجرای این بخشنامه برتلاش بیشتر مسئولین قضایی و مدیران سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه برای بهره‌گیری از تأسیسات نوین قضایی و مجازات‌های جایگزین حبس به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید کرد.
حجت الاسلام اکبری این تغییر نگرش با توجه به بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص پرونده‌های مهریه ایجاد شد که می‌توان همین شاخص را در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به سایر تصمیمات قضایی در جرائم غیر عمد و مالی نیز تسری داد تا استفاده از این ظرفیت‌های قانونی به یک دیدگاه ثابت و پایدار تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع امنیت اجتماعی در کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: منظور از کاهش جمعیت کیفری به هیچ عنوان رهایی مجرمان حرفه‌ای و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه است بلکه هدف از اعمال آن، برخورداری زندانیان مستحق از ارفاق‌های قانونی و همچنین کاهش جمعیت ورودی به زندان‌ها از طریق پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی و کنترل جمعیت زندانیان زیر هجده سال افزود: ضرورت دارد کاهش جمعیت کیفری کانون اصلاح و تربیت به صورت ویژه در دستورکار کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین لزوم پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت قضایی زندانیان نیازمند را یادآور شد و نقش فعالیت‌های مددکاری را در رفع مشکلات آن‌ها بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

انتهای پیام/ر

تاکیدرئیس کل دادگستری هرمزگان بر تعیین تکلیف وضعیت قضایی زندانیان نیازمند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قانون مهریه ۲ الی ۳ سال است که معطل مانده و دست هیات رییسه است.

‌کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعیین تکلیف قانون مهریه و بحث مالیات بر آن گفت: منتظر هستیم فعلا دست هیئت رئیسه است و ۲ الی ۳ سال است که معطل است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در جامعه مطرح می‌شود چرا برای هر چیزی مالیات در نظر گرفته می‌شود و افکار عمومی این مطلب را به کمبود بودجه کشور ارتباط می‌دهد، بیان کرد: ما مخالف مالیات بستن‌های بیخود هستیم، همیشه من مخالف بودم.


 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت