Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از معرفی هشت اثر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به بخش تئاتر خیابانی سی و هفتمین جشنواره فجر خبرداد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، رشید محمودی اظهارداشت: سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر توسط اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و انستیتو بین المللی تئاتر در ١١ بخش از ٢٢ بهمن تا چهارم اسفند امسال برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیئت انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شامل مهرداد رایانی مخصوص، مرتضی وکیلیان، علی ظفر قهرمانی پس از ارزیابی آثار متقاضی حضور در این بخش، ٢٢ اثر را برای حضور در این بخش معرفی کرد که از بین آثار معرفی شده، هشت اثر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیز به چشم می خورد.

محمودی همچنین گفت: نمایش های «بیگانگی» به کارگردانی غنچه شکوهیان از آمل، «تیک تاک» به کارگردانی نازیلا امینی از بوکان، «چمدان» به کارگردانی مختار محمدی از مریوان، «داول کشی» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، «دایره، مربع، مستطیل» به کارگردانی افشین خدری از سنندج، «درباره ی یک توپ» به کارگردانی موسی هدایتی از قروه، «دعای آفتاب» به کارگردانی علی صادق حسنی از لاهیجان،«سال به سال» به کارگردانی سوران حسینی از مریوان،برگزیده ی سیزدهمین جشنواره ی تئاتر خیابانی مریوان هستند که به بخش تئاتر خیابانی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

رئیس اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از معرفی یک اثر برگزیده ی جشنواره ی تئاتر شهروند سقز نیز در جشنواره تئاتر فجر خبر داد و افزود: نمایش «کالبد شکافی یک اتفاق» به کارگردانی مهدی حبیبی از کرج نیز برگزیده ی جشنواره ی تئاتر شهروند سقز است که به بخش تئاتر خیابانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شده است.

وی اذعان کرد: بر اساس فراخوان جشنواره از بین اثار معرفی شده، نمایش های منتخب برای حضور در مسابقه تئاتر خیابانی معرفی و اعلام خواهد شد.

محمودی خاطر نشان کرد: سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند از ٢٢ بهمن تا ٤ اسفند ماه برگزار خواهد شد


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌ غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی گفت: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان ‌غربی گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود