Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد، خواستار افزایش تعامل و همکاری ادارات استان یزد در موضوع مدیریت مصرف آب و جلوگیری از تبدیل یزد به نخاله‌گاه صنعتی و معدنی شد. ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدمهدی جوادیان زاده صبح امروز در پنل تخصصی بحران آب، چالشی جهانی، ملی و استانی که در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش یزد برگزار شد اظهار داشت:: توسعه صنایع در استان و ایجاد اشتغال با کاهش خام فروشی در یزد یکی از چشم اندازهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این توسعه با مصرف بیشتر آب همراه است اما از طرفی اگر از توسعه صنایع در یزد جلوگیری کنیم، چشم انداز 1425 در یزد چه خواهد بود؟

اردبیل| ضرب الاجل چند روزه برای انتقال تاسیسات و زیرساخت‌ها در پارس‌آبادآب دریای عمان سال 1405 به استان خراسان جنوبی می‌رسد4 میلیارد ریال از اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برای آبرسانی به روستاهای کرمان استفاده شد

وی با اشاره به اینکه یزد رتبه اول تنوع مواد معدنی در کشور را داراست، عنوان کرد:  اگر تنها ذخایر معادن در یزد برداشت شود و ارزش افزوده، اشتغال و زنجیره ارزشی آن به استان‌های دیگر منتقل شود، یزد به نخاله‌گاه معدنی تبدیل می‌شود که این مهم ضرورت نگریستن همه جانبه به موضوع توسعه یزد را نشان می‌دهد.

جوادیان‌زاده خواستار هماهنگی بیشتر نهادها و دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر شد و تصریح کرد: اگر هر اداره و نهادی خواسته باشد تنها به وظیفه خود عمل کند و نگاه تک بعدی به قضیه داشته باشد، یزد به یک شهر صنعتی و پرمصرف و یا به یک نخاله‌گاه تبدیل می‌شود. 

وی در ارتباط با طرح سازگاری با کم‌آبی عنوان کرد: این طرح به منظور ایجاد گفتمانی مشترک میان ذینفعان در حوزه آب انجام شد تا با تضارب آرا به تصمیم مشترکی منجر شود.

جوادیان‌زاده افزود:  آنچه در مسئله بحران آب جای امیدواری دارد، این است که علی رغم تمام اطلاعات درستی که در ارتباط با کم آبی وجود دارد، وقتی در دنیا بررسی می‌کنیم می‌بینیم کشوری مانند عربستان با سرانه 78 متر مکعب در سال، کشوری رو به رشد است و برنامه‌ریزی توسعه‌ای دارد یا در کشور قطر این رقم به 26 متر مکعب در سال می‌رسد اما در استان یزد و با بحران کم‌آبی، سرانه آب  800 متر مکعب در سال است.   

وی نگرانی‌ها در ارتباط با مسئله آب را ناشی از عدم برنامه مناسب مصرف آب در کشور دانست و تمرکز بر راهکارهای این مشکل را خواستار شد.

جوادیان‌زاده افزود: در استان یزد گفتمان خوبی با سازمان جهاد کشاورزی داشته‌ایم و برنامه‌ریزی‌هایی مشترکی در راستای مدیریت مصرف آب و عدم خسارت به معیشت کشاورز و تولید محصول را انجام داده‌ایم که می‌تواند 50 درصد صرفه‌جویی در بخش کشاورزی را در طی 5 سال محقق کند.

 وی عنوان کرد: در بخش صنعت نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا بتوانیم طی پنج سال آینده، برنامه 30 درصد کاهش مصرف را در این بخش پیاده‌سازی کنیم. 

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی که در چند روز گذشته در استان فعال بود، به‌تدریج در حال خروج از استان است، اما همچنان در ساعت‌هایی از امروز بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و مناطق شرقی استان و بارش پراکنده باران در این مناطق دور از انتظار نیست.

طلیعه محمدی از ورود سامانه بارشی جدیدی به استان در اواسط هفته خبر داد و افزود: برای روز دوشنبه و سه‌شنبه، افزایش ناپایداری‌ها در مناطق شمالی و مرکزی استان و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی جهت وزش باد را تا ظهر فردا متغیر، بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰، گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

به گفته این کارشناس هواشناسی استان بوشهر، فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۱:۲۰، مد دوم ساعت ۱۷:۰۵ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد