Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@03:12:43 GMT

پرپشتی موهای سر با ژلی شگفت انگیز

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۶۴۷۰

پرپشتی موهای سر با ژلی شگفت انگیز

رکنا: پرپشت شدن موهای سر روش های مختلفی دارد اما ژل آلوئه ورا بی نظیر عمل می کند.

آلوئه ورا به دلیل خاصیت درمانی که دارد قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. اما در کنار مزیتش برای پوست کاربرد دیگری نیز دارد: می تواند موها را قوی و پوست کف سر را سالم نگه دارد.

آلوئه ورا گیاهی است با برگ های ضخیم که درونشان ماده ای ژله ای شکل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیاه را می توان در سراسر دنیا پیدا کرد و حتی برخی خودشان در خانه آن را پرورش می دهند. ژل آلوئه ورا وقتی روی پوست مالیده می شود خاصیت خنک کننده و التیام بخش دارد و به همین دلیل است که گاهی از آن برای درمان سوختگی و زخم استفاده می کنند.

آلوئه ورا به دلیل خاصیت درمانی که دارد قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. اما در کنار مزیتش برای پوست کاربرد دیگری نیز دارد: می تواند موها را قوی و پوست کف سر را سالم نگه دارد.

بهترین آلوئه ورایی که می توانید برای موها استفاده کنید، ژل خام آن است که مستقیم از خود گیاه گرفته شده است. این ژل را می توانید از بیشتر داروخانه ها تهیه کنید و اگر گیاهش را دارید می توانید خودتان ژل را از برگ هایش خارج کنید. ژل رنگ شفافی دارد و کمی هم آبکی است.

ژل آلوئه ورا را به موها و پوست کفِ سر خود بمالید و اجازه دهید به فولیکول ها نفوذ کند. بعد از اینکه گذاشتید یک ساعت روی سرتان بماند موها را با کمی شامپو بشویید.

مزایای آلوئه ورا برای مو

التیام بخشیدن به خارش پوست کفِ سر

درماتیت سیبریئیک عبارت پزشکی است که ما برای شوره به کار می بریم. علائم خارش پوست کفِ سر و پوسته گوسته شدن آن زیر موها را می توان با آلوئه ورا درمان کرد.

آلوئه ورا می تواند به برطرف کردن التهاب کفِ سر که شوره باعثش می شود کمک کند. اسید چرب های موجود در گیاه آلوئه ورا خواص ضد التهابی دارند.

تمیز کردن موهای چرب

آلوئه ورا می تواند به خوبی فولیکول های مو را تمیز کند، روغن های اضافی و باقی مانده دیگر محصولات مو را از بین ببرد. آلوئه ورا به خوبی موها و کف سر را تمیز می کند بدون اینکه به تارهای آن آسیب وارد کند. بر خلاف مواد شیمیایی موجود در محصولات مربوط به مو، آلوئه ورا بی ضرر است و به حفظ یکپارچگی موها کمک می کند.

استفاده از آلوئه ورا راهی عالی برای داشتن موهایی سالمتر، درخشان تر و نرمتر است.

تقویت و ترمیم تارهای مو

آلوئه ورا حاوی ویتامین های A، C و E است. هر سه این ویتامین ها با گردش خون سلولی، رشد سلول های سالم و موهای براق در ارتباط هستند. ویتامین B-۱۲ و اسید فولیک نیز در ژل آلوئه ورا وجود دارند. هر دوی اینها می توانند از ریزش موها پیشگیری کنند.

آلوئه ورا یک محصول محبوب است که افراد بعد از قرار گرفتن در معرض خورشید آن را روی پوست خود می مالند. دلیلش کلاژن بالا و خاصیت خنک کنندگی این گیاه است. ویتامین های موجود در آلوئه ورا نشان داده اند می توانند از موها نیز در برابر آفتاب محافظت کنند.

بهبود رشد مو

آلوئه ورا می تواند به خوبی جریان خون در یک منطقه را افزایش دهد. این تنها بخشی از دلایل خاص بودن التیام بخشی آلوئه ورا است.

وقتی آلوئه ورا را روی مو و پوست کف سر استفاده می کنید، جریان خون به پوست کف سر افزایش پیدا می کند. وقتی پوست سرتان تمیز و موی سرتان با آلوئه ورا نرم شد خواهید دید که شکستگی موها و ریزش آنها رو به کاهش می رود.

برخی افراد ادعا می کنند که آلوئه ورا حتی می تواند به رشد سریعتر موها کمک کند. اما هنوز شواهد پزشکی قابل قبولی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

خطرات و هشدارهای آلوئه ورا

وقتی از ژل آلوئه ورا استفاده می کنید زیاد جای نگرانی نیست که برایتان خطری داشته باشد اما برخی افراد به آن حساسیت دارند. قبل از اینکه آلوئه ورا را به صورت موضعی استفاده کنید، ابتدا روی یک قسمت کوچک از پوستتان آزمایشش کنید. کافیست مقداری از آن را روی داخل مچ دست بمالید و سپس دو ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید بدن واکنش آلرژیک نشان نمی دهد.

همچنین اگر کرم هیدروکورتیزون روی پوست خود استفاده می کنید باید مواظب مصرف موضعی آلوئه ورا باشید. وقتی این دو را با هم استفاده می کنید آلوئه ورا باعث می شود مقدار جذب کورتیزون توسط پوست افزایش پیدا کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

سهیل با خنده های مستانه به سراغم آمد و بی آبرویم کرد / مهرداد در انتظار طناب دار پسر جوان در محله پیشاهنگی کرج حمام خون به راه انداخت +عکس رفتارهای خارج از عرف مادرم با مردان مشهدی آبروییم را برده است / کمکم کنید پیدا شدن اجساد 3 مرد در خیابان رودکی که قربانی کینه قدیمی شدند سرنوشت دختر فراری مشهدی و خانه مجردی 2 پسر جوان مادرم مرا به ساقی موادمخدرش فروخت التماس های بهزاد در تیمارستان فایده ای نداشت تا او با فرارش نشان داد درست می گوید+ عکس گرفتار شدن مرد غواص میان آرواره های کوسه قاتل حمله حیوان غول پیکر به خودروی گردشگران+ عکس تصویر 4 زن شرور که در حین کار خلاف دستگیر شدند+ عکس نوجوان خوزستانی به خاطر گرسنگی و فقر خودکشی کرد+عکس بلای شیطانی که معلم بوشهری بر سر دانش آموز آورد / واقیعت ماجرا چیست؟ وقتی پوریا و خواهرم کتایون را در خانه تنها دیدم از خود بی خود شدم ! این زن موقرمز به خاطر تزریق ژل زیبایی به اندام زنانه اش کشته شد+عکس تینا ساعتی 200 هزار تومان برای مشتری های سینا صیغه می شد همخوابی اجباری نامادری با پسر 15 ساله شوهرش در برابر دوربین جانباز 21 ساله بعد از برملا شدن رازش مادر و دختر را به قتل رساند+ عکس ناپدری شیطان صفت مواد کشید و به سراغ دختر 15 ساله مشهدی رفت مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اولین عکس از 3 کودک زاهدانی که در آتش سوزی مدرسه کشته شدند

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی پوست مواد شیمیایی شگفت انگیز اسید پزشکی عکس فیلم زاهدان قتل زن آتش سوزی مرد جوان جسد پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجی که فقط کچل‌ها دارند

کچل شدن و ریزش موهای سر، شاید از دید افرادی که دچار آن می‌شوند اتفاق خوشایندی نباشد، اما در عین حال دارای فوایدی است که تنها افراد کچل مشمول آن هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اقتصادنیوز: باورتان می‌شود که کچل بودن می‌تواند برای انسان، مفید باشد؟ اگر در صحت این مسئله شک دارید باید بگوییم که سخت در اشتباهید و کم پشتی مو برخلاف تاثیر منفی روی ظاهر، اثرات مثبتی در سلامت انسان دارد.

با اینکه ریزش مو و دیدن کمتر شدن تارهای موهای سر، برای هیچ کس اتفاق خوشایندی نیست اما باید بدانید که کچل شدن آنقدر هم اتفاق بدی نیست. پس به جای اینکه مدام روی جنبه‌های منفی‌اش تمرکز کنید، سعی کنید که به مزایای آن هم فکر کنید.

۱. خطر کمتر ابتلا به سرطان 

تحقیقات در مورد سرطان پروستات نشان می‌دهد مردانی که در سنین جوانی به ریزش مو دچار می‌شوند، ۴۵ درصد خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مقدار زیادی تستوسترون یکی از علت‌های کچلی در بین مردان است و رشد تومور را در آنها کاهش می‌دهد که قطعا در کاهش ابتلا به سرطان نیز در آنها موثر است. 

۲. سوخت و ساز بالاتر

درست است که کچلی ممکن است ظاهر خوبی را روی سر ایجاد نکند  اما این مردان به دلیل سطح بالای تستوسترون بیشتر از مردان با موی کامل سوخت و ساز و متابولیسم دارند و بیشتر تناسب اندام دارند و وزن آن‌ها سالم بوده و بدنشان نیز ماهیچه‌ای‌تر است. مطالعات نشان می‌دهد که سطح بالای تستوسترون غلظت کمتری از چربی را روی صورت ایجاد می‌کند که باعث صورت ماهیچه‌ای‌تر و قوی‌تر می‌شود. 

۳. مردانه‌تر شدن

مطالعه دیگری در این باره اثرات کچلی را روی صدها مرد جوان و نگاه خانم‌ها به آن‌ها در مقایسه با مردان با موی کامل بررسی کرده است. نتیجه مطالعات این بود که مردان کچل‌تر به طور ناخوداگاه در ذهن افراد، مردانه‌تر به نظر می‌رسیدند و تصور بر این بود که حتی قدشان نیز بلندتر است. مثلا خانم‌ها حدس می‌زنند که این مردان شغل‌هایی مثل کار در ارتش یا اتش نشانی را داشته باشند  زیرا آن‌ها را مردتر و قوی‌تر می‌دیدند.  

۴. ذخیره پول و زمان

شامپو، نرم‌کننده، شانه، کرم و ماسک مو همه این‌ها هزینه‌هایی هستند که افراد کچل از آن‌ها مصون هستند. مردانی که کچل می‌باشند، نیازی به پول خرج کردن برای موهای خود ندارند و همچنین می‌توانند زمان بیشتری را هم ذخیره کنند و هر روز درگیر حالت دادن به موهای‌شان نباشند. این مردان زودتر از بقیه هم حمام می‌کنند. 

۵. زیبایی با کلاه

هیچ کلاهی به گونه‌ای ساخته نشده که روی موها هم زیبا قرار بگیرد. در واقع کلاه روی سر افرادی خوب جلوه می‌کند که مو ندارند. کافی است که مردان کچل کلاه آفتابی و یک عینک دودی شیک داشته باشند و جذابیت نفس گیرشان را به رخ همه بکشند. این مردان می‌توانند هر مدل کلاهی سر کنند. 

۶. وضعیت بهتر در قراردادهای تجاری

مردان کچل معمولا توانایی مدیریتی بهتری دارند و قدرتمندی بیشتر در آن‌ها دیده می‌شود. این ویژگی‌ها ناخوداگاه در نظر دیگران نیز القا می‌شود و همین باعث می‌شود که دیگران بیشتر آن‌ها را جدی بگیرند. مطالعات نشان می‌دهند مردانی که موهای‌شان ریخته است، اما ترسیده‌اند که کل موهای‌شان را بتراشند و در واقع نیمه کچل مانده‌اند، ضعیف و ناامن بنظر می‌رسند. به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می‌کنند که اگر نصف موهای‌تان ریخته بود، نصف دیگر را هم بتراشید. تحقیقات نشان می‌دهد که تاثیرگزارترین و قوی‌ترین لیدرهای جهانی مردانی بودند که کلا مو نداشتند مثل وینستون چرچیل، والدیمیر لنین، ماهاتما گاندی و ولادیمیر پوتین.

۷. روبرو نشدن با بزرگ‌ترین ترس مردان

طبق مطالعات، ترس از کچل شدن یکی از بدترین ترس‌هایی است که مردان با آن روبرو هستند. در واقع فکر کردن به این موضوع به شدت آزار دهنده است. بسیاری از مردان نزد مشاور پوست و مو می‌روند و هر ماه از دارو و محصولات خاص مو استفاده می‌کنند تا تعداد موهایی که در طول روز می‌ریزد، کمتر شود  اما اگر شما کچل باشید، یعنی با این ترس و نگرانی کنار آمده‌اید و دیگر دغدغه‌ای در این باره ندارید.  

۸. پیر نشدن 

شاید مردان در سنین جوانی با کچل شدن از هم سن و سالانشان بزرگ‌تر نشان دهند اما با گذشت زمان، همه چیز برعکس می‌شود. آن‌ها در سنین پیری مویی ندارند که سفید شود و در نتیجه همین باعث می‌شود که جوان‌تر به نظر برسند. 

۹. توجه دیگران به حسن رفتارتان

زمانی که مو نداشته باشید، دیگر حواس دیگران بیش از حد به ظاهرتان جلب نمی‌شود. آن‌ها به طور اتوماتیک کمتر روی صورت‌تان تمرکز می‌کنند  و این یک خبر خوب است. از طرفی ویژگی‌های خوب صورت‌تان بیشتر به چشم می‌آید. اما در کنارش ویژگی‌های رفتاری‌تان هم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که یک مزیت بزرگ دیگر است. 

۱۰.  بدن سفت‌تر و عضلانی تر

کچل بودن سر یعنی کوچک‌تر به نظر رسیدن آن نسبت به سری که مو دارد. همین موضوع باعث می‌شود که بدن شما هم در قسمت بالا به طور اتوماتیک بزرگ‌تر، پهن‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد و ظاهر مردانه‌تری را به دیگران نشان دهد. 

۱۱. تحمل راحت‌تر فصل تابستان

زمانی که سرتان پر از مو باشد، قطعا روزهای گرم تابستان برای‌تان غیر قابل تحمل می‌شود و گرما به شدت کلافه‌تان می‌کند. عرق کردن لابلای موها اصلا حس خوبی نیست که کچل‌ها از آن در امان هستند و راحت‌تر گرمای تابستان را تاب می‌آورند. 

۱۲. زیبا بنظر رسیدن در عکس‌های قدیمی

زمانی که کچل باشید، یعنی همیشه یک استایل دارید. خب همین باعث می‌شود که اگر بیست سال بعد هم به عکس‌های قدیمی خود نگاهی بیاندازید، سوژه خنده دیگران نشوید  زیرا هیچ مدل موی مسخره‌ای ندارید که باعث تمسخر دیگران شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • تقویت کننده موی مردانه
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟