Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح زمستان بیدار که در نقاط مختلف دنیا جواب داده است، قرار است امسال در استان اردبیل اجرایی شود، مسئولان مربوطه با حضور در میزگرد "زمستان بیدار" پایگاه تحلیلی خبری سبلان‎ما درباره چندو چون این طرح، مزایا و فواید آن و البته ملزومات تاثیر گذاری موثر این طرح به گفتگو پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، طرح زمستان بیدار که در نقاط مختلف دنیا جواب داده است، قرار است امسال در استان اردبیل اجرایی شود، مسئولان مربوطه با حضور در میزگرد "زمستان بیدار" پایگاه تحلیلی خبری سبلان‌ما،درباره چندو چون این طرح، مزایا و فواید آن و البته ملزومات تاثیر گذاری موثر این طرح به گفتگو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل که اذعان دارد زمستان بیدار بحث عجیب و غریبی نیست و در جاهای مختلف دنیا همچون سوئیس جواب داده است معتقد است باید سبلان برند سازی شود و بشود آلپ ایران؛ وی می‎گوید: در این رابطه بایستی سطح خدمات را در واحدهای خدماتی بالا ببریم و از ظرفیت های دیگر استان اردبیل همچون بناهای تاریخی و موزه  استفاده کنیم در عین حال برای جذب و ماندگاری مسافر لازم است با بخش خصوصی مهربانتر باشیم؛ فرماندار و شهردار سرعین و مدیر عامل جامعه هتلداران استان اردبیل نیز اعتقاد دارند باید علاوه بر رفع  نواقص زیرساختی،  تسهیلات ویژه به بخش خصوصی اعطا شود و  با احیا انواع جشنواره ها، شهر توریستی سرعین را به سمت گردشگری فرهنگی ببریم.

مشروح گفتگوی مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل، مدیر عامل جامعه هتل داران استان اردبیل، فرماندار و شهردار سرعین را در میزگرد "طرح زمستان بیدار" در ادامه بخوانید. 

چرایی اجرایی کردن طرح زمستان بیدار در استان اردبیل

نادر فلاحی، در این میزگرد با اشاره به اینکه اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشور معرفی شده است، گفت: حرکت به این سمت و سو با جدیت جریان دارد. 

وی به ضرورت و فلسفه اجرای طرح زمستان بیدار در استان اردبیل پرداخت و گفت: این طرح به فراخور شرایط از طریق عالی ترین مقام اجرایی استان مطرح شد، چراکه با توجه به ظرفیت های موجود و اینکه می شود زمستان و بهار را یکجا در استان اردبیل تجربه کرد، باید این استان از گردشگری تک فصلی خارج و به معنای واقعی رونق گردشگری در همه فصول در آن اتفاق بیفتد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: اینکه برای خروج گردشگری استان اردبیل از حالت تک فصلی، رکورد و رخوت چه راهکاری باید در کوتاه مدت و بلند مدت در پیش گرفته شود مسئله مهمی است و در پیمودن این مسیر باید همه زاوایا بررسی شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه پایدار استان اردبیل با محوریت حوزه گردشگری ضرورت دارد که نیمه دوم سال نیز همچون نیمه اول سال فعال شود و عملیاتی شدن طرح زمستان بیدار نیز در این راستا صورت می گیرد.

فلاحی با تاکید به اهمیت نگاه فرابخشی به گردشگری، خاطرنشان کرد: به غایت رساندن تکلیف توسعه صنعت فرابخشی گردشگری و اجرای طرحی همچون زمستان بیدار در استان اردبیل صرفا با متولی گری یک دستگاه محقق نمی شود بلکه در این امر لازم است تمامی دستگاه‌ها و عامه مردم مشارکت جامع داشته باشند.

وی با اذعان به اهمیت اجرای مناسب طرح زمستان بیدار و تاثیر آن در تحول گردشگری استان در این مقطع زمانی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی با نگاهی متفاوت از گذشته به طرح پیشنهادی استاندار با عنوان «زمستان بیدار» ورود کرده است و عملیاتی کردن این طرح  در این اداره کل به عنوان یک ماموریت سازمانی و نه  شعار صرف دنبال می‌شود.

تحقق طرح زمستان بیدار نیازمند بهبود زیرساخت‌های فعلی گردشگری است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اتخاذ چند سیاست کلان در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل به منظور رونق گردشگری استان تصریح کرد: دبیری طرح پیشنهادی استاندار با عنوان «زمستان بیدار» بر عهده  اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل است، اما طرح به ریاست شخص استاندار و در کارگروه گردشگری استان جلو می رود؛ در شهرستان ها نیز متولی زمستان بیدار با محوریت فرمانداران است؛اعضا و شورای شهر و شهرداری پشتیبان این فکر هستند و مهمتر اینکه در این طرح بخش خصوصی نقش کلیدی دارد.

وی تاکید کرد: تحقق ماموریت توسعه گردشگری استان اردبیل و تحقق طرح زمستان بیدار نیازمند فراهم شدن زیرساختها، بهبود زیرساخت‌های فعلی گردشگری و البته رفع نواقص آن است؛ البته در این میان زیرساخت راه و مسیر دسترسی از اهمیت ویژه برخوردار بوده و بهره برداری از خط ریلی اردبیل می‌تواند تحولاتی را برای گردشگری به دنبال داشته باشد و تقویت تاسیسات گردشگری ضرورت دیگری است که مشارکت بخش خصوصی را می‌طلبد.

  زیرساختهای گردشگری که اردبیل فاقد آن است 

فلاحی تاکید کرد: شاید در بحث مراکز اقامتی و مجموعه های توریستی تفریحی و درمانی مشکلی نداشته باشیم اما بحث اصلی در جاده های دسترسی است؛ متاسفانه اکثریت جاده های ما دارای مشکلند ما کمترین سهماز بزرگراههای کشور را داریم؛استان ما از حمل و نقل ریلی که امن ترین مسیر برای مناطق کوهستانی محسوب می شود، برخودار نیست.

وی اعتقاد دارد: صد در صد با بهره برداری از راه آهن اردبیل که قرار است تا سه سال آینده محقق شود می توان امیدوار بود که تحولی شگرف در گردشگری اردبیل به ویژه در زمستان رخ بدهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به روند کنونی پروژه راه اهن اردبیل اضافه کرد: برای راه آهن اردبیل قدم‎های خوبی برداشته شده است .

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای زمستان بیدار، بیان داشت: فرودگاه دیگر زیر ساخت لازم برای توسعه گردشگری اردبیل است که در این خصوص نیز مشکلاتی وجود دارد؛ حتی در تابستان به خاطر مه پرواز های فرودگاه اردبیل کنسل می شود این در حالیست که گردشگران لاکچری  از ایرلاین ها استفاده میکنند؛ با این حال خوشبختانه مدیر کل فرودگاه اردبیل قول اصلاح باند را داده که با این اتفاق قسمتی از کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل رفع خواهد شد، البته مدیریت عالی استان اردبیل نیز به صورت ویژه پیگیر رفع مشکل فرودگاه اردبیل است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کمترین سهم بزرگراهی کشور متعلق به استان اردبیل است که در این خصوص از محل سفر رئیس جمهور طبق برنامه سالانه به میزان بزرگراهها افزوده خواهد شد، اما در خصوص جاده ها و مسیرهای دسترسی گردشگری نیز مشکل داریم که طبق برنامه بلند مدت و با  محوریت فرمانداران این جاده ها نیز اصلاح و بازسازی خواهند شد.

احداث 3 پیست اسکی جدید در استان اردبیل/ رونق گردشگری با رویدادهای زمستانی 

فلاحی درباره اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان راسا چه اقداماتی برای رونق گردشگری  زمستانی خواهد کرد، گفت: برپایی رویدادهای زمستانی و جشنواره ها  از جمله اقدامات موثر در این حوزه است، در این راستا مجوز احداث سه پیست اسکی جدید در استان اردبیل صادر شده است که با این مجوزها تعداد پیستهای استان به چهار مورد خواهد رسید؛ پیست اسکی اوجور سرعین، شابیل مشگین و اندبیل خلخال سه پیستی هستند که  قرار است ساخته شوند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت و پناسیل آب درمانی ها دیگر برنامه ای است اداره کل میراث فرهنگی برای رونق گردشگری زمستانی در اردبیل مد نظر قرار داده است.

استفاده از خاصیت پزشکی آب درمانی ها

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: برخلاف آنچه در استان ما مرسوم است آب درمانی ها بیشتر در پاییز و زمستان  جذابیت دارند تا تابستان فلذا عزم خود را جزم کرده ایم تا از ظرفیت آب درمانی ها به معنای واقعی کلمه استفاده کنیم؛ در این راستا با قراردادی که با دپارتمان گردشگری استانبول بسته شده قرار است از تجربیات آنها استفاده کنیم؛ بر این اساس پزشک های عمومی در داخل آب درمانی ها مستقر می شوند و و با استفاده از خاصیت آبها نسخه تجویز خواهند کرد.

وی گفت: سیاست جدید در مورد آب درمانی ها این است که به کمتر از 15 هکتار در داخل شهر مجوز آب درمانی نمی‌دهیم و همچنین به سمت استفاده از خاصیت پزشکی آب درمانی ها پیش می رویم در این  راستا سرعین به عنوان پایلوت انتخاب شده و  رفته رفته این روند در سایر نقاط استان هم  اجرا خواهد شد

عزم جدی برای خروج از رخوت گردشگری زمستانی/ تعطیلات زمستانی مدارس از سال آینده

فلاحی اضافه کرد: در سطح ملی نیز برای خروج از رخوت گردشگری زمستانی عزم ملی وجود دارد و  تعطیلات زمستانی مدارس پیگیری می شود که یقینا این راهکار نیز به رونق گردشگری زمستانی در ایران منجر خواهد شد؛ این برنامه نیز از سال آینده اجرایی می شود.

باید از ظرفیت تمام شهرستان ها بهره برد/ تجربه بهار و زمستان طی یک روز در اردبیل

وی با تاکید بر اینکه معرفی مجموعه ظرفیت‌های شهرستان های استان در سطح گسترده هدف ما است، بیان داشت : در این راستا  جشنواره زمستانی با رویکرد متفاوتی در سال جاری تعریف شده است.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر این باوریم  که نباید جشنواره زمستانی فقط محدود به سرعین شود و باید از ظرفیت تمام شهرستان ها بهره برد وگردشگران این تجربه را دشته باشند که در طول یک روز بهار و پاییز را به فاصله  چند ساعت در شهرستان های شمالی و مرکزی و جنوبی اردبیل ببینند و ماندگاری مسافر در استان افزایش یابد فلذا امسال جشنواره زمستانی در ۱۰ هفته و ۱۰ شهرستان  استان اردبیل اجرا خواهد شد.

وی اطمینان داد که برپایی این جشنواره های زمستانی در سایر نقاط استان نه تنها به جشنواره زمستانی سرعین لطمه نمی زند بلکه بلکه هدف این است که این جشنواره در سرعین پر بارتر از سال های قبل برپا شود.

 فرصتی گرانبها برای معرفی استان اردبیل در سطح بین المللی

فلاحی تاکید کرد: زمستان بیدار قطعا فرصتی گرانبها برای معرفی استان اردبیل در سطح بین المللی است در این خصوص  سعی شده با تبلیغات در شبکه های جهانی، صدا و سیما  قابلیت های استان اردبیل بیشتر معرفی شود.

وی  اعتقاد دارد: باید از ظرفیت بقعه شیخ صفی برای جذب علوی های جهان به سمت اردبیل استفاده کرد که این کار نیز به کار تبلیغاتی موثر در شبکه های جهانی و به ویژه  تبلیغات از داخل آن کشورهای هدف بستگی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ساخت  سریالی 13 قسمتی درباره گردشگری استان اردبیل خبر داد. گفت: رضایت گردشگر مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه داشت و  در این زمینه فرهنگ سازی عمومی یک ضرورت به شمار می رود.

این مسئول ادامه داد:فرهنگسازی و تبلیغات و بازاریابی زمستان بیدار در سطح بین المللی بوده است .

دلایل تمایل آذری ها برای سفر به استانهای همجوار   

وی با گریزی به آمار گردشگران خارجی بویژه آذری ها در استان اردبیل گفت: طبق آمار آذری ها دومین اتباعی هستند که به ایران سفر می کنند اما متاسفانه مسافرت آذربایجانی ها به استان اردبیل و بویژه شهرستان سرعین در حد مقبول نیست که این مسئله نیز باید ریشه یابی شود.

فلاحی یادآور شد: متاسفانه این رانندگان مستقر در دم مرز هستند که تصمیم می گیرند گردشگرن خارجی را به کجا ببرند و بعضا  تصمیم گیری های این راننده ها  اسباب  زجمت گردشگران خارجی می شود و نارضایتی آنها را در پی داردفلذا لازم است در این خصوص اقدامات خاصی انجام شود.

وی  بر آغاز تبلیغات معرفی استان اردبیل از داخل کشور آذربایجان تاکید کرد و ادامه داد: طبق توافقی که صورت گرفته قرار است معرفی استان اردبیل از شبکه  تلویزیون آذربایجان صورت بگیرد که قطعا  این مسئله کمک خواهد کرد تا آذربایجانی‎ها با آشنایی بیشتر به اردبیل سفر کنند.

با بخش خصوصی مهربانتر باشیم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر نقش ویژه بخش خصوصی در تحقق زمستان بیدار اردبیل عنوان کرد: در این مسیر بخش خصوصی نقش کلیدی دارد  و می تواند با ارائه تخفیفات ویژه و تبلیغات و بازیابی کمک شایانی به جذب گردشگر و در نتیجه ارزآوری انجام دهد. 

وی تصریح کرد: در شرایط امروز جنگ اقتصادی باید با بخش خصوصی از جمله هتل داران و واحد های خدماتی مهرباتر باشیم و از آنها حمایت کنیم چراکه آنها در این شرایط سخت با جذب گردشگر و تقویت اقتصاد گردشگری، گام مهمی در جذب ارز و بهبود اقتصاد کشور برمی دارند.

تک تک روستاهای اردبیل را معرفی می‎کنیم/ حمایت ویژه از گردشگری روستایی

فلاحی توسعه پایدار روستایی  را سیاست تکلیفی دولت دانست و گفت: طبق وظیفه محول شده  اداره کل میراث فرهنگی در دو حوزه صنایع دستی و گردشگری روستایی باید ورود می‎کرد که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و درصدد هستیم درکنار تقویت جشنواره ها در شهرها  تک تک روستاهای استان اردبیل را معرفی کنیم.

 وی ادامه داد: برای پویایی روستاها حمایت ویژه از گردشگری روستایی خواهیم داشت؛جشنواره روستایی امسال نوع جشنواره و ادبیات عوض شده است، برای مثال کوچ عشایر احتمالا 40 روز برگزار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: در هر شهرستان براساس ظرفبت گردشگری روستایی، احیا گردشگری کشاورزی، برپایی جشنواره های روستایی و البته بوم گردی را دنبال می کنیم.

وی اعتقاد دارد:باید علاوه بر بوم گردی از ظرفیت گردشگری آیینی و نمایشگاهی در استان اردبیل نیز استفاده کرد.

برگزاری همایش بین المللی توسعه گردشگری استان اردبیل در تهران

 فلاحی تقویت اقتصاد گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی در مردم استان را  رسالتی مهم دانست و گفت: همایش بین المللی در راستای توسعه گردشگری استان اردبیل  اواخر بهمن و اسفند در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش با هدف معرفی قابلبت ها و جذب سرمایه گذاران استان اردبیل که مقیم  تهران  هستند، برگزار می شود.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: برای موفقیت در توسعه گردشگری استان همه باید پای کار بیایند از هتلداران و صاحبان اب درمانی گرفته تا  تولیدکنندگان، البته رسانه ها نیز باید حمایت کنند.

تاثیر مراکز اقامتی 5 ستاره در ماندگاری مسافر / کلنگ زنی هتل 5 ستاره در اردبیل 

فلاحی با اشاره به تاثیر مراکز اقامتی 5 ستاره در ماندگاری مسافر گفت:  نبود چنین مراکز قامتی دغذغه گردشگران ویژه است و چه بسا برخی از گردشگران به همین دلیل منصرف می شدند، فلذا احداث هتل 5 ستاره یک ضرورت است؛ هتل 5 ستاره اردبیل عن قریب در جوار دانشگاه علوم پزشکی  کلنگ زنی می شود، کارهای آن از طریق اداره کل میراث انجام شده موافقت اصولی کسب و نقشه ها به تایید رسیده است.

وی تصریح کرد:در سرعین نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی هتلی 5 ستاره احداث خواهد شد؛  نقشه آن در طی مراحل پایانی است، البته مشگینی ها نیز پیگیر این قضیه هستند.  

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: برای احداث  هتل های 5 ستاره، ادراه کل میراث فرهنگی حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران می کند.

راهدارخانه آلوارس در حال احداث است/جاده آلوارس دیگر مسدود نمی‎شود

حسن حسن پور نیز در رابطه با طرح زمستان بیدار اظهار داشت: در راستای مفهوم سازی و برندسازی این طرح عمده ترین قسمت مربوط به سرعین است؛ در نگرش کلی شهرستان سرعین در بهار و مخصوصا در تابستان گردشگران زیادی  را پذیرا است و ما در طرح زمستان بیدار در نظر داریم مسافران را با زیبایی‌های زمستان سرعین نیز آشنا کنیم.

 

فرماندار  سرعین با اشاره به اینکه  این شهرستان سالانه پذیرای 7 الی 8 میلیون مسافر است، گفت:با یکسری تمهیدات می‎توانیم گردشگری زمستانی را نیز پر رونق کنیم؛ البته تحقق این موضوع نیازمند الزاماتی که است باید فراهم شود.

زیر ساخت ارتباطی استان اردبیل تکمیل نیست/ تردد 300 هزار خودرو در جاده روستای آلوراس

وی تاکید کرد: قاعدتا در بحث زیرساخت جاده ای نسبت به استانهای دیگر دچار ضعف هستیم و از نادر استان هایی هستیم که از طریق اتوبان به اتوبان وصل نیستیم.

حسن پور تصریح کرد:در شهرستان سرعین نیز از نظر جاده ارتباطی همچون آلوراس که باید محور گردشگری باشد جاده روستایی تلقی می شود ؛ طبق آمار ما در ماه های گذشته 300 هزار خودرو در این جاده تردد داشته است در حالی که شاید از یک جاده روستایی 2 هزار خودرو نیز عبور نکند که ضرورت بازنگری در تعریف این جاده ارتباطی و تبدیل ان به جاده گردشگری  دیده می شود.

ضرورت تبدیل جاده آلوارس به مسیر گردشگری

وی ادامه داد: 50 درصد از جاده سرعین به آلوراس بهسازی شده است و برای اتمام این پروژه پیمانکاران در نظر گرفته شده است که از فصل بهار مابقی پروژه نیز شروع به بهسازی خواهد شد.

فرماندار سرعین با اشاره به اینکه راهدارخانه آلوارس در حال احداث است اظهار داشت:امسال سعی می کنیم دیگر جاده پیست اسکی الوارس به جهت بارش برف مسدود نماند و تجهیزات زمستانی در این راه بسیج خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاده ارجستان پرحادثه خیز ترین جاده سرعین شده است تاکید کرد:جاده اردبیل -ارجستان تبدیل به محور گردشگری دوم برای شهر توریستی سرعین شده است ولی مشخصه راه مطمئن را ندارد؛ضروری است این راه ارتباطی که با روستاهای گردشگری در ارتباط است از تعریف جاده روستایی خارج شود و مسیر امن برای مسافران با تعریض و بهسازی این مسیر فراهم شود.

حسن پور تاکید کرد:باتوجه به پر تردد بودن جاده ویلا درق-سرعین این مسیر تبدیل به جاده گردشگری شود.

وی ادامه داد:زیرساخت های اقامتی و پذیرایی سرعین هم اکنون نیز اگر در پاسی از شب  مهیای پذیرایی از گردشگران است و می توان گفت در شرایط کنونی زمستان نیمه بیدار نیز در سرعین احساس می شود.

فرماندار سرعین گفت:با احداث فاز دوم پیست اسکی که  باتوجه به ماندگاری بیشتر و هشت ماهه برف در این پیست شاهد رونق ورزش های زمستانی خواهیم بود .

حسن پور در پاسخ به این سوال که برای حضور هموطنان خارج استان در جشنواره چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است گفت:قاعدتا برای حضور سایر همنوطنان از  استانهای دیگر هم در جشنواره برنامه های در نظر گرفته شده است و باید تبلیغات گسترده در این زمینه انجام شود؛ البته باید از این موضوع غافل نشویم که اردبیل برای سرعین یک بازار یک میلیونی است که به راحتی در این شهرستان حضور می یابند.

فرماندار سرعین یاد آور شد:جشنواره تاثیر لحظه ای شاید نداشته باشد اما مطمئنا در دراز مدت تاثیر بسزایی در جذب گردشگر خواهد داشت و برای پخش سراسری جشنواره زمستانی سرعین با مدیر کل صدا وسیما جلساتی را خواهیم داشت.

سرعین آماده میزبانی از گردشگران زمستانی/ تسهیلات ارزان قیمت باید در اختیار صنعت گردشگری قرار گیرد

نایب حبیبی در این میزگرد گفت:شهرداری سرعین  همان زیبایی های که برای مسافران تابستانی فراهم می کند برای گردشگران زمستانی نیز ایجاد کرده است.

وی افزود:اکثر پروژهای عمرانی که در طول تابستان شاید مسافران را به زحمت انداخته بود در این فصل به بهره برداری رسیده است .

شهردار سرعین با بابیان اینکه  تمام امکانات شهرداری برای مسافران نوروزی و زمستان مهیا است اظهار داشت:شهرداری در جلسه که  راستای زمستان بیدار برگزار شده بود کاملا امادگی خود را اعلام کرده است؛و اگر مسافران زمستانی حتی  همانند تابستان راهی شهر توریستی سرعین شوند شهرداری کاملا اماده پذیرایی شایسته از مسافران است.

تخفیف 60 درصدی مراکز اقامتی و ابدرمانی استان اردبیل در زمستان

مدیر عامل جامعه هتلداران استان اردبیل گفت:بحث زمستان بیدار  ایده ای است استاندار اردبیل مطرح کرده اند که امیدواریم به ثمر بنشیند.

وی افزود:در سالهای گذشته نیمه دوم سال از امکانات گردشگری نمی توانستیم  بصورت مطلوب استفاده کنیم ولی خوشبختانه با سرمایه گذاری و زیر ساخت های اقامتی و تجاری و خدمات رسانی امار ورود مسافر در این فصل قابل توجه است.

جعفر بذری با بیان اینکه  در بحث حمل و نقل به درجه مطلوب نرسیده ایم اظهار داشت:امیدواریم به سمت سوی پیش برویم که مسافران تابستانی ،زمستان زیبای سرعین را نیز تجربه کنند.

وی تصریح کرد:جامعه اقامتی و آبدرمانی استان اردبیل امسال 60 درصد تخفیف برای گردشگران زمستانی در نظر گرفته است.

مدیر عامل جامعه هتل داران استان اردبیل اضافه کرد: مشارکت در رویداد های گردشگری همچون جشنواره زمستانی  جزو وظیفه ذاتی ما است و همانند سالهای گذشته همکاری های لازم را خواهیم داشت.

بذری با اشاره به اینکه اردبیل سومین استان از نظر برخوداری مراکز اقامتی استان را دارد گفت:تسهیلات ارزان قیمت باید در اختیار صنعت گردشگری قرار گیرد؛متاسفانه هتل داران در  بروز رسانی امکانات خود با مشکل مواجه شده اند که امیدواریم منابع مورد نظر تامین شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در سفر به شهرستان دزفول از پایانه گل و گیاه این شهرستان بازدید کرد.

استاندار خوزستان در این بازدید با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های صادراتی در خوزستان گفت: گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی به عنوان اولویت در دستور کار است.

وی با اشاره به طرح مشکل پرداخت نشدن تسهیلات به پایانه یادشده گفت: تسهیلاتی برای کمک به احداث این پایانه تصویب شده است که چرایی پرداخت نشدن این تسهیلات دنبال می‌شود.

استاندار خوزستان در این بازدید ۲ تن از معاونان خود را مسئول پیگیری حل مشکل پرداخت تسهیلات مصوب و همچنین رفع مشکل زمین بخشی از این پایانه کرد.

به گزارش مهر، پایانه گل و گیاه دزفول به عنوان نخستین پایانه گل و گیاه در جنوب غرب کشور در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید و کلنگ زنی شد که هم اکنون این طرح حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 6088683

دیگر خبرها

  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر