Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@04:11:33 GMT

مرگ سالانه سه میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۷۰۴۴

مرگ سالانه سه میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، آلودگی هوا یکی از معضلات بزرگ شهرها و به‌خصوص کلان‌شهرهاست. سالانه مبالغ بسیار زیادی توسط دولت‌ها برای جبران اثرات ناشی از آلودگی هوا صرف می‌شود.  این اثرات از سه جنبه قابل بررسی هستند. یکی بیماری‌های تنفسی، دوم تخریب ناشی از باران اسیدی و سوم گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، منابع آلاینده هوا به دو قسمت منابع خانگی و منابع بیرونی تقسیم می‌شود که هر دو در مجموع یکی از مهمترین عوامل مرگ در جهان هستند. طبق این گزارش، از هر ۹ مورد مرگ در جهان، یک مورد به علت آلودگی هوا بوده است.

اگرچه تقریبا تمامی گروه‌های سنی و طبقات اجتماعی در معرض آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن قرار می‌گیرند اما میزان این آلایندگی‌ها در مناطق جغرافیایی تا حدودی متفاوت است. طبق این گزارش شهروندان آفریقا، آسیا و به‌خصوص خاورمیانه بیشتر از بقیه کشورها در معرض آلودگی هوا قرار دارند.

هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا تنها اثر مخرب اقتصادی این پدیده خطرناک نیست. طبق گزارشات (National Acid Precipitation Assessment) NAPA، (برنامه ارزیابی بارش اسیدی)، آلودگی هوا سالانه باعث بارش باران‌های اسیدی در سراسر جهان می‌شود و خسارت‌های زیادی ناشی از خوردگی و... بر جای می‌گذارد.  بر اساس مطالب مطرح‌شده در کتابچه تحلیل داده‌های شناسایی خودروهای بیش‌آلاینده، عامل اصلی باران‌های اسیدی، آلاینده‌های دی‌اکسیدگوگرد و ناکس در هوا است و از تاثیرات باران‌های اسیدی می‌توان به اسیدی کردن خاک، اسیدی کردن منابع آب، از بین رفتن جنگل‌ها و خوردگی مصالح ساختمان‌ها اشاره کرد.

اثر بعدی آلودگی هوا مربوط به ازدیاد گازهای گلخانه‌ای مثل دی‌اکسیدکربن است که یکی از محصولات عمده احتراق است. وجود این گازها در اتمسفر موجب جذب تشعشعات ساطع شده از سطح زمین می‌شود و بدین ترتیب گرمای زمین به‌سختی از اتمسفر خارج و موجب افزایش دمای اتمسفر می‌شود. نتیجه این افزایش دما تغییرات اقلیمی و افزایش سطح آب‌های آزاد است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت:با تصمیم این کارگروه و به علت تداوم آلودگی هوا  فعالیت مدارس و دانشگاه‌های نوبت صبح فردا سه شنبه ١١ اردیبهشت شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

میرشکار افزود: براین اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور