Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شهرداري به مالکان يا سرمايه گذاراني که قصد تبديل خانه هاي تاريخي مشهد مقدس را به اقامتگاه هاي سنتي دارند، مجوز رايگان تغيير کاربري مي دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مدير امور مشاوران طرح نوسازي اطراف حرم مطهر رضوي امروز با بيان اين مطلب گفت: اين مجوز رايگان فقط براي تبديل اين خانه‌ها به هتل، رستوران و کافه سنتي، اقامتگاه هاي بوم گردي يا ديگر کاربري‌هاي انتفاعي تاريخي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عابدي افزود: اين طرح در راستاي افزايش ضريب حمايتي از خانه هاي تاريخي انجام مي شود.
وي گفت: در‌اين‌زمينه شوراي اسلامي شهر مشهد مقدس نيز به‌ دنبال افزايش عوامل تشويقي و حمايتي اين مصوبه است.
مدير امور مشاوران طرح نوسازي اطرف حرم رضوي افزود: هم اکنون با همراهي مديريت گردشگري شهرداري مشهد و ساير نهادها، در حال نهايي کردن بسته عوامل تشويقي هستيم.
عابدي گفت: هرگونه تخريب بناهاي تاريخي جزاي کيفري دارد و مسئولان شهري موضوع را پيگيري مي‌ کنند.
 او افزود: چنانچه مالک رأي بر خروج از ثبت بگيرد، در‌صورت تخريب عواقب کيفري مشمول او نمي‌شود.
 عابدي گفت: در اسناد بالادستي شهري، کاربري اين بناها تاريخي‌فرهنگي است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجوز رايگان تغيير کاربري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان

 مسلم مویدی در حاشیه تخریب اراضی غیرمجاز این شهرستان اظهار کرد: ۲۱۲مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تاکید کرد: این در حالی است که براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع وقمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
 
 فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان در پایان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • مهلت تبدیل مجوز‌های قدیمی به مجوز‌های جدید تا ۲۶ اردیبهشت
  • تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران